معرفی ارزها

دوشنبه, 28 مهر 1399 19:22

IOST چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

در حوزه پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند هم بحث Big 4 وجود دارد و IOST ادعا می‌کند که جزء بزرگترین بازیگران این عرصه است. با مطالعه این مطلب متوجه می‌شوید که چرا IOST سعی می‌کند تبدیل به مقصد اصلی برای دنیای آینده اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شود.

بلاک‌چین‌ها برای میزبانی اپلیکیشن‌های پرکاربردی که میلیون‌ها انسان به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنند، باید بتوانند میلیون‌ها تراکنش را به صورت سریع و امن اجرا کنند. اینجاست که بحث بلاک‌چین Internet of Services Token (IOST) وارد عمل می‌شود. در حال حاضر تیم IOST در حال طراحی بلاک‌چینی است که می‌تواند استفاده‌های واقعی و حجم عظیم تراکنش‌های واقعی را مدیریت کند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا IOST سعی می‌کند تبدیل به مقصد اصلی برای دنیای آینده اپلیکیشن‌های متمرکز شود.

IOST چیست؟

IOST یک اکوسیستم و شبکه بلاک چین تمام عیار و کامل به همراه نودها، والت‌ها و پروتکل‌های اجماع نظر است. سرعت، یکی از اهداف اصلی بلاک چین IOST است و سعی دارد از طریق ترکیبی از تکنولوژی‌های منحصربفرد مثل اثبات باور (POB) و به اشتراک گذاری کارآمد توزیع شده (EDS) تبدیل به بلاک‌چینی فوق العاده سریع شود.

چه کسی IOST را ابداع کرد؟

IOST توسط Jimmy Zhong، Terrence Wang، Justin Li، Ray Xiao، Sa Wang و Kevin Tan بنیانگذاری شد که جزء فارغ التحصیلان برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان و فعال در بعضی از شناخته شده ترین شرکت‌های جهان هستند.

آیا می‌دانستید؟

اکوسیستم IOST یک شتاب دهنده و مرکز رشد 50 میلیون دلاری به نام Bluehill دارد. Bluehill طوری طراحی شده که شبیه ConsenSys اتریوم عمل کند و بتواند از پروژه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی که به رشد اکوسیستم ISOT کمک می‌کنند، حمایت کند.

تاریخچه‌ای مختصر

  • اوایل سال 2017 – توسعه IOST آغاز شد.
  • ژانویه 2018 – فروش توکن IOST منجر به جذب بیش از 31 میلیون دلار شد.
  • فوریه 2019 – مین‌نت IOST به نام Olympus v1.0 راه اندازی شد.
  • می  2019 – IOST، پلتفرم مبتنی بر وب OnBlock را راه اندازی کرد که به همه امکان می‌دهد فقط با استفاده از یک ایمیل آدرس یا شماره تلفن، با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در شبکه IOST در تعامل باشند.

ویژگی خاص IOST

برای درک IOST باید آن را با نزدیک ترین رقبایش یعنی اتریوم که محبوب ترین پلتفرم هوشمند برای قراردادهای هوشمند است و EOS و TRON که مقیاس پذیرترین قراردادهای هوشمند با کاربرد عظیم هستند مقایسه کرد. بزرگترین تفاوت آنها از این جهت است که IOST ادعا می‌کند قادر به اجرای 100 هزار تراکنش در ثانیه است که این رقم برای اتریوم 20 عدد، برای ترون 2 هزار عدد و برای EOS 4 هزار عدد است.

تیم IOST برای دستیابی به این سرعت که بسیار فراتر از رقباست، یک معماری جدید برای بلاک چین طراحی کرده که شامل چندین طرح ابتکاری از جمله پروتکل تصادفی توزیع شده، شاردینگ توزیع شده کارآمد، TransEpoch، Atomix، اثبات باور پذیری و Micro State Block است.

آیا می‌دانستید؟

پلتفرم IOST هم یک استاندارد برای پیاده سازی توکن‌ها مثل استاندارد ERC20 در اتریوم دارد که نام آن IRC20 است.

سایر ویژگی‌های متمایز IOST

Servi یا نودهای Partner بلاک‌های بلاک‌چین IOST را ایجاد کرده و این نودها از طریق رای جامعه IOST انتخاب می‌شوند. رای دهندگان و اشخاص انتخاب شده با توکن پاداش دریافت می‌کنند. سازمان‌ها یا اشخاص علاقمند به تبدیل شدن به نودهای این شبکه باید برای این کار درخواست ثبت کرده و حداقل 2 میلیون و 100 هزار رای جمع کنند.

نحوه تولید IOST

در مجموع 21 میلیارد توکن در بلاک‌چین IOST وجود دارد و این سیستم هر ساله 2 درصد بیشتر توکن توزیع می‌کند تا به نودهای رسمی، نودهای همکار و رای دهنده‌ها پاداش دهد. یک درصد از توکن‌ها هم به اشخاصی پاداش داده می‌شود که برای رشد و توسعه اکوسیستم IOST تلاش کنند.

نحوه تهیه IOST

توکن IOST در اصل یک توکن ERC20 بود که طی یک ICO به فروش رسید اما از زمان راه اندازی مین نت IOST، دارندگان آن قادر به معاوضه توکن‌های قدیمی ERC20 خود با توکن‌های جدید مین نت IOST بودند. امکان خرید توکن‌های IOST از طریق اکسچنج‌های بزرگی مثل Huobi و Binance وجود دارد که از معاوضه خودکار توکن‌های قدیمی با جدید پشتیبانی می‌کنند.

کارهای قابل انجام با IOST

می توان از توکن IOST برای پرداخت هزینه سرویس‌ها، کارمزد تراکنش‌های استفاده از این سیستم و به عنوان بخشی از "امتیازهای باورپذیری" استفاده کرد که جزء ویژگی‌های منحصربفرد این پلتفرم است.

آینده

IOST اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و کاربران زیادی دارد که با توجه به تازه کار بودن آن نسبت به سایر چهار رقیب بزرگ این حوزه بسیار چشمگیر است. شرط بندی، بازی و تبادل دارایی جزء محبوب ترین کاربردهای IOST در حال حاضر هستند. تیم این پروژه رویاهای بزرگی برای جذب بیش از 100 میلیون کاربر در سال 2019 در سر دارد و برای انجام این کار باید کاربرد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و همچنین همکاری این تیم با سازمان‌های مختلف افزایش پیدا کند. این تیم به همکاری با اکسچنج‌های بزرگ و جذب توسعه دهندگان و نودهای بیشتر به اکوسیستم خود ادامه خواهد داد تا "اولین پروژه بلاک چین غیرمتمرکز و مقیاس پذیر جهان" را بسازد.