معرفی ارزها

چهارشنبه, 30 تیر 1400 07:23

معرفی ارز دیجیتال Kusama کوزاما

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

ارز دیجیتال Kusama چیست ؟

کوزاما (kusama ) که خود را بعنوان فامیل Polkadot معرفی میکند ، یک پلتفرم آزمایشی بلاکچین است که جهت فراهم آوردن یک چهارچوب مقیاس پذیر و قابل همکاری برای توسعه دهندگان طراحی شده است .

کوزاما (Kusama ) روی substrate - یک کیت ساخت بلاکچین که توسط Parity Technologies توسعه داده شده  - ساخته شده است . Kusama تقریبا همان کدبیس Polkadot که یکی از موفق ترین بلاکچین های قابل همکاری است را دارد .

پروژه های سریع با استقرار روی Kusama ، دسترسی به یک شبکه ی شارد شده ی قابل همکاری و بسیار مقیاس پذیر را با ویژگی هایی که هنوز در Polkadot قابل دسترسی نیست ، بدست میاورند . به همین منظور Kusama خودش را یک " canary network" معرفی میکند .

این پلتفرم جهت فراهم کردن یک بستر آزمایشی برای توسعه دهندگانی که بدنبال نوآوری و استقرار بلاکچین های خود هستند ، طراحی شده است و میتواند بعنوان یک شبکه ی مقدماتی قبل از راه اندازی روی Polkadot مورد استفاده قرار بگیرد ‌.

بنیانگذاران Kusama چه کسانی هستند ؟

کوزاما (Kusama) توسط همان تیمی که Polkadot را ایجاد کرد و به شرکت Parity Technologies معروف است ، ساخته شده است . بنیانگذار آن ، دکتر Gavin Wood میباشد که یک دانشمند و برنامه نویس مشهور کامپیوتر است . وی همچنین یکی از بنیانگذاران Ethereum نیز میباشد .

شرکت Parity Technologies از یک تیم گسترده شامل تعدادی از موفق ترین مهندسان بلاکچین جهان تشکیل شده است و بیش از ۱۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد .

علاوه بر این ، بودجه ی Kusama با کمک هایی از جانب بنیاد Web3 - که برای کمک به پرورش و نظارت روی فناوری ها و برنامه های در زمینه ی پروتکل های غیر متمرکز نرم افزار وب راه اندازی شده - تامین میگردد . بنیاد Web3 همچنین به لطف تیم رشد خود از Kusama در زمینه ی تحقیق و رشد جامعه حمایت میکند . 

چه چیزی Kusama را منحصر بفرد میکند ؟

کوزاما (Kusama) در میان پلتفرم های بلاکچین غیر معمول است زیرا آن عمدتا برای توسعه دهندگانی ساخته شده است که قصد راه اندازی پروژه های جسورانه و بلندپروازانه را با سرعت بالا و در حال تکامل توسعه ، دارند . 

این پلتفرم از سیستم اجماع اثبات سهام نامزد شده (NPoS)  که یک مکانیسم اجماع جایگزین برای طرح اثبات کار (PoW) میباشد ، استفاده میکند .

این سیستم آن را قادر میسازد که به سرعت و بدون فورک ، به روزرسانی های روی زنجیره ای را انجام دهد و همچنین از عبور پیام از زنجیره ی متقابل (XCMP) که ارتباطات با دیگر پاراچین ها را در شبکه ی Kusama امکانپذیر کرده است ، حمایت میکند .

همانند پولکادات ، Kusama نیز از حاکمیت زنجیره ای برخوردار است . این حاکمیت زنجیره ای به دارندگان توکن های Kusama) KSM) یا توکن های پاراچین اجازه میدهد که در مورد پیشنهادات حکومتی مربوط به خود که میتواند شامل به روزرسانی ها ، تغییرات پروتکل و درخواست های ویژه باشد ، رای گیری نمایند . این روش حاکمیت زنجیره ای که تقریبا ۴ برابر سریع تر از روش پیشنهادی Polkadot است شامل یک دوره ی ۱۵ روزه و ترکیبی رای گیری و تصویب میباشد که منجر به سرعت بالای توسعه ی پروژه های ساخته شده در Kusama میگردد .

این پروژه ، به پروژه هایی خدمت میکند که تمایل به اجرای اساسی و راه اندازی به روزرسانی ها و بهبودها ، بدون نیاز به اجرای یک فورک دارند تا بدین وسیله از انسجام اکثریت جامعه اطمینان حاصل کنند .

چه تعداد کوین (Kusama (KSM در گردش وجود دارد ؟

از نوامبر ۲۰۲۰ ، موجودی در گردش Kusama ، مقدار ۸.۴۷ میلیون توکن و موجودی کل آن ۱۰ میلیون توکن میباشد . برخلاف برخی از سایر بلاکچین ها ، موجودی حداکثر آن ثابت نیست و هر سال با نرخ تورم ۱۰ درصد افزایش می یابد .

مقدار KSM استیک شده ، نحوه ی توزیع توکن های KSM ضرب شده ی جدید ( از تورم ) را تغییر میدهد . بدین صورت که اگر دقیقا نیمی از توکن های KSM استیک شده باشند ، اعتبارسنجان ۱۰۰ درصد توکن های ضرب شده جدید را دریافت میکنند اما در صورتیکه این مقدار بالا یا پایین ۵۰ درصد باشد بخشی از پاداش های تورم به خزانه داری Kusama تعلق میگیرد .

  کوزاما (Kusama) در ابتدا بعنوان یک ایردراپ برای کسانیکه در فروش توکن پولکادات (DOT) مشارکت داشتند ،‌ راه اندازی گردید و نرخ توزیع آن با نسبت ۱:۱ بود . همچنین کسانیکه توکن DOT نداشتند میتوانستند با استفاده از فاوست ، توکن KSM را بدست بیاورند که این مورد در حال حاضر منسوخ گردیده است . برخلاف پولکادات ، Kusama جهت افزایش موجودی در گردش خود ، تحت تغییر نام مجدد قرار نگرفته است . 

امنیت شبکه ی Kusama به چه صورت است ؟

کوزاما (Kusama) با استفاده از یک مکانیسم اجماع اثبات سهام نامزد شده (NPoS) ساخته شده است .

این مکانیسم از شبکه ای از نامزدها استفاده میکند که نودها را برای شرکت در فرآیند اعتبارسنجی تراکنش ها انتخاب میکنند . این نام گذاران ، در صورت انتخاب نامزد خود در گردش بعدی ، بخشی از پاداش تورم را دریافت میکنند . اعتبارسنج هایی که صادقانه عمل نمیکنند و یا الزامات عملکرد را ندارند ، ممکن است سهام خود را از بین ببرند .

علاوه بر این ، Kusama از یک مکانیسم صف بندی ساده مبتنی بر درختان مرکل (Merkle trees) برای حل معاملات بین زنجیره ای استفاده میکند . اعتبارسنجان ریلی چین ، مسئولیت انتقال تراکنش ها از صف خروجی یک پاراچین به صف ورودی پاراچین هدف را بر عهده دارند . این یک فرآیند مطمئن و قابل اعتماد است که از همان اعتبارسنج ها در هر زنجیره برای انتقال پیام استفاده میکند .