آکادمی

یکشنبه, 06 آذر 776 06:08

آموزش کار با صرافی چنجلی Changelly

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

راهنمای استفاده از  changelly  برای تازه کاران

Changelly  یکی از محبوب ترین سایت ها برای مبادله ارزهای دیجیتال  instant  ( فوری )  است . از سال 2015 سایت  changelly  توانسته بیش از 1.5 میلیون کاربر را در سراسر جهان مجذوب خود کند. در حال حاضر تعداد مبادلات روزانه بیش از 15000 معامله است و گردش مالی ماهیانه خود 60000 BTC  است . با وجود بیش از 90  altcoins  برای معامله یا خرید ،  changelly  یک لیست بلند والا برای تجارت به مشتریان خود ارائه می دهد   changelly  برتری خود را در معاملات سریع ، امنیت بالا ، رابط کاربری آسان می داند  .

 Changelly     بر عدالت ، سرعت و مطمئن بودن خود تاکید دارد . سرعت پردازش مبادلات تنها چند ثانیه طول می کشد . به لطف ارتباط آن با Minergate و وجود تیمی با رکوردی بالا درمیان طولانی ترین بازار ارز ، Changelly توانسته اعتماد زیادی را به دست آورد .
Changelly Review

Changelly چگونه کار می کند ؟

معادله در Changelly با یک کیف پول ارزهای دیجیتال آغاز می شود بر اساس رمز نگاری و مقدار ،  Changelly بهترین نوع  معامله را برای شما  انتخاب می کند و سپس بهترین نرخ را در بین مبادلات مختلف ارزهای دیجیتال می یابد و این پول را به نرخ ارزانتخابی شما با بهترین نرخ تبدیل می کند و سپس 0/5 درصد کارمزد از آن نرخ کم می کند و در نهایت Changelly ارز تبدیل شده را به کیف پول دوم شما منتقل می کند.
Changelly Website

کارمزد Changelly

Changelly نرخ ها را ثابت نگه نمی دارد . زیرا ارزهای دیجیتال به اندازه کافی فرار هستند و نرخ هر دقیقه می تواند نوسان کند. اگر Changelly تصمیم به ثابت نگه داشتن نرخ ها بگیرد باید فرار بودن ارزها و خطرات بازار را پوشش دهد که سبب افزایش کارمزد کمسیون می شود.

Changelly همچنین باید کارمزدهای شبکه برای هر معامله را بپردازد. این کارمزدها توسط بلاک چین های مرتبط که مربوط به ماینرها برای پردازش معاملات می شوند ، پرداخت می شود.

به دلیل این عوامل متاسفانه کارمزد استفاده از Changelly کمی بالاتر از آن است که به طور مستقیم اقدام به انجام مبادلات خود کنید اما به دلیل اینکه استفاده  Changelly  برای تازه کاران و کسانی که از رابطه کاربری پیچیده در سایت های دیگر خسته شده اند ، آسان است و همچنین محدودیت های موقعیت مکانی را ندارد کاربران با وجود کارمزد نسبتا بالا به این سایت جذب شده اند .

آنها روش پرداخت  fiatرا از طریق کارت اعتباری card   Debit انجام می دهند اما کارمزد های آنها بسیار گران است بنابراین توصیه نمی کنیم از  debit card برای این منظور استفاده کنید

کارمزدهای Changelly به صورت زیر است :

0/5 درصدحق العمل معاملات ارز به ارز

5 درصد حق العمل  Changelly و 5 درصد برای سادگی استفاده از آن

پردازش پرداخت ها از طریق کارت اعتباری یا Debit card انجام می شود.

سکه های پشتیبانی شده

همانطور که گفته شد این سایت بیش از 90 نوع ارز دیجیتال را پوشش می دهد و یک لیست کامل از ارزهای پشتیبانی شده همراه با توضیحات مربوط به رمزنگاری در صفحه  (( supported currencies ))  ذکر شده است . در این سایت شما ارزهای معروفی همچون : بیت کوین ، اتریوم ،  dash , litecoin , dogecoin ,  و monero  را مشاهده می کنید همچنین ارزهایی که تا به حال اسمشان را نشنیده اید مانند : XDN, BCN, FCN, NBT, NXT   FCT, RADS را مشاهده می کنید. به لطف این لیست کامل از ارزهای دیجیتال شما می توانید به مبادله با هر ارزی که می خواهید بپردازید همچنین یک فرم وجود دارد که در آن شما می توانید پیشنهاد اضافه کردن ارز مورد نظر خود را به پلتفرم  changelly  بدهید .

آیا در هنگام استفاده از  changelly  نیاز به یک حساب کاربری دارید ؟

برای محافظت از حریم خصوصی کاربر ، نیاز به ایجاد یک حساب کاربری ندارید این به این معنی است که کاربران نیازی به ارسال اطلاعات شخصی ندارند و فقط به یک آدرس کیف پول معتبر نیاز دارند . با این حال کسانی که با حساب بانکی خود به خرید ارز دیجیتال می پردازند ممکن است قبل از خرید نیاز به تایید مشتری توسط سایت داشته باشند اما کسانی که به تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر می پردازند نیاز به این تایید ندارند.

چگونگی خریدن ارز دیجیتال در  changelly

خرید سکه در  changelly  یک فرایند ساده است ، به وبسایت بروید و با استفاده از منوی کشویی ارزی که مایل به خرید آن هستید را انتخاب کنید همچنین می توانید ارز مورد نظر را جستجو کنید تا سریع تر آن را پیدا کنید سپس مقدار موردنظر را وارد نمایید و بر روی  (( exchange ))  کلیک کنید . در این مرحله باید مبلغ مشخص شده را و مقدار دریافتی خود را تایید کنید و سپس بر روی گزینه  (( next )) کلیک کنید

آدرس کیف پول خود را در جایی که می خواهید ارز دیجیتال را دریافت کنید ، وارد کنید و همه جزئیات را چک کنید روی گزینه   ((next ))  کلیک کنید تا آدرس کیف پول و کد QR  را مشاهده کنید

آدرس را در قسمت درست کیف پولی که می خواهید از آن استفاده کنید قرار دهید و یا اگر از یک اپلیکیشن موبایل برای کیف پول خود استفاده می کنید ، کد  QR  را اسکن کنید . هنگامی که  changelly  پول خود را دریافت کند ، آن را مبادله می کند و سپس آن را به آدرس گیرنده مشخص شده شما ارسال می کند .

در هر لحظه می توانید وضعیت تراکنش را با رفتن به تاریخ معامله خود مشاهده کنید . بعد از اینکه معامله انجام شد ، یک پیام دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه تراکنش شما معمولا بین 5 تا 30 دقیقه طول می کشد و ممکن است تاخیر در شبکه وجود داشته باشد پس از اتمام معامله شما یک رسید از هش معامله خروجی دریافت خواهید کرد که نشان می دهد معامله به پایان رسیده است .

به یاد داشته باشید که معاملات را نمی توان در بلاک چین لغو کرد . و برای هر پلتفرم از جمله  changelly  بازگرداندن تراکنش ها غیر ممکن است به همین دلیل قبل از انجام معامله باید تمام جزئیات خود را تایید کنید .

خرید ارز دیجیتال با کارت اعتباری یا  debit card

Changelly  پرداخت از طریق کارت های بانکی در ایالت متحده یا اروپا برای بیش از 35 نوع مختلف از ارزهای دیجیتال می پذیرد. فقط توجه داشته باشید که کارت بانکی شما باید از  3D-secure  پشتیبانی کند که با شماره تلفن شما تایید شده است کارت شما ممکن است از هر کشوری باشد اما حتما باید  3D-secure  داشته باشد و معامله باید در ایالات متحده یا اروپا انجام شود.

از صفحه اصلی سایت  changelly  در سمت چپ واحد پول را بر روی دلار یا یورو تنظیم کنید سپس در سمت راست ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید انتخاب کنید و مقدار و نرخ آن را تایید کنید .
Buy With Fiat

سپس می توانید آدرس کیف پول خود را در جایی که ارز دیجیتال را دریافت کرده اید ، مشخص کنید جزئیات پرداخت از جمله مبلغ تخمین زده شده برای دریافت نرخ ارز را بررسی کنید اگر با نرخ ارز موافق هستید به مرحله زیر بروید . در صورتی که این معامله اولین معامله شما با یک کارت بانکی باشد ممکن است برای خرید محدودیت داشته باشید . پس از خواندن شرایط و محدودیت ها بر روی دکمه  (( continue )) کلیک کنید
Fiat Purchases

سپس از شما خواسته می شود تا اطلاعات بانکی خود را وارد کنید و همچنین شماره تلفن مربوط به حساب بانکی خود را نیز وارد نمایید سپس به سرعت یک کد دیجیتالی را از طریق یک تماس تلفنی دریافت می کنید آن کد را وارد نمایید و به برنامه آنلاین حساب بانکی خود بروید و کد سه رقمی مربوط به حساب بانکی خود را پیدا کنید پس از وارد کردن کد و ارسال اطلاعات ، پردازش تراکنش بین 5 تا 30 دقیقه طول می کشد .

محدودیت های اولیه کارت بانکی چیست ؟

همانطور که گفته شد کسانی که برای اولین بار با کارت بانکی خود به معامله می پردازند شامل محدودیت هایی می شوند . کارت های آمریکا ، کانادا ، استرالیا برای اولین معامله محدودیتی تا سقف 50 دلار دارند . بعد از اولین معامله و پس از گذشت 4 روز این محدودیت به 100 دلار می رسد و بعد از 7 روز محدودیت به بالای 500 دلار می رسد همچنین شما نمی توانید بیشتر از 3 پرداخت در هفته اول داشته باشید اما محدودیت ماهیانه ای وجود ندارد و شما می توانید هر تعداد معامله ای را که می خواهید انجام دهید .

کسانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به معامله می پردازند دارای محدودیت های مشابه هستند . اما محدودیت اولین معامله می تواند تا سقف 100 دلار باشد معامله دوم بعد از گذشت 4 روز دارای محدودیت 200 دلاری است و در این کشورها پس از 7روز محدودیت معامله تا 500 دلار می رسد . مانند کشورهای آمریکایی محدودیت ماهیانه وجود ندارد اما در هفته اول نمی توانند بیش از 6 پرداخت انجام دهند .

کسانی که در منطقه  CIS  )  گرجستان ، روسیه ، بلاروس ، اوکراین ، ارمنستان ، قزاقستان ) زندگی می کنند دارای محدودیت اولیه تا 200 دلار هستند و حد مجاز محدودیت هفته اول 2000 دلار است و ماه اول مبلغ 10000 دلار است

مدت هر تراکنش چه قدر طول می کشد ؟

به طور متوسط یک معامله ظرف 5 تا 30 دقیقه پردازش می شود دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است یک تراکنش طول بکشد از جمله سختی شبکه بلاک چین ، به دلیل تراکنش بسیار زیاد بلاک چین بیت کوین و تعداد معامله های بسیار زیاد با بیت کوین مدت زمان پردازش با این ارز ممکن است بیشتر طول بکشد.

همچنین ممکن است به دلیل بروزرسانی سکه ها ، مدت زمان معامله طولانی تر شود و در آخر به دلیل حمله  DDos بیشتر طول بکشد که هر پلتفرمی امکان مواجه شدن با آن را دارد و تنها راه حل برای این مشکلات صبر است تا تراکنش شما انجام شود .

آیا مقدار حداقل و حداکثر در معاملات در سایت  changelly  وجود دارد ؟

 Changelly  مقدار حداقل یا حداکثر برای معاملات خود تعیین نمی کند اما ممکن است در شرایط خاصی این مقدار حداقل یا حداکثر اعمال شود در هنگام تبدیل مقدارهای بسیار کم ، همیشه از اینکه معامله شما کارمزدهای شبکه را که بلاک چین به آن نیاز دارد پوشش می دهد ، مطمئن شوید که این ها شامل هر دو کارمزد های شبکه خروجی و ورودی می شود اگر شما توانایی پردازش هزینه های کافی برای پرداخت این کارمزدها را ندارید با یک پیام خطا مواجه می شوید بنابراین بهتر است پیشنهاد سایت  changelly  در مورد حداقل مبلغ قابل پردازش را رعایت کنید .

هیچ محدودیتی برای مقادیر زیاد وجود ندارد اما باید به یاد داشته باشد که زمان پردازش تراکنش ها بر اساس ظرفیت بلاک چین و هزینه های تعیین شده شبکه کیف پول شما متفاوت است .  changelly  همچنین پیشنهاد می دهد که به جای ارسال یک معامله بزرگتر  در یک قطعه ، آن را به چندین معامله کوچکتر تبدیل کرده و آن ها را در چند ساعت جداگانه ارسال کنید . این امر باعث می شود که نرخ نهایی برای شما پایدارتر و سود آور تر باشد

پشتیبانی

 Changelly پشتیبانی از مشتریان را نیز فراهم کرده است با کلیک بر روی لینک پشتیبانی پنجره ای باز خواهد شد که در آن شما می توانید یک ایمیل به تیم از طریق نرم افزار خدمات رسانی ارسال کنید . 
Customer Support
در این سایت هیچ پشتیبانی تلفنی وجود ندارد این شرکت دارای امتیاز 3 از 5 در  trustpilot  است که این امتیاز را با تعدادی نظر موافق و تعدادی نظر مخالف به علت دیر جواب دادن به مشتریان دریافت کرده است .

Customer Reviews

Changelly  چه ابزار هایی را بر ای توسعه دهنگان ارائه داده است ؟

توسعه دهندگان که مایل به استفاده ازویژگی های تبادل  changelly  هستند می توانند به  API دسترسی پیدا کنند و یک خط پشتیبانی اختصاصی دریافت نمایند با  API  همچنین شما یک کمسیون اضافی کسب می کنید که طبق انتخاب شما تنظیم می شود و توسعه دهندگان همچنین می توانند یک ویجت  changelly  را به صفحات خود اضافه کنند یا اینکه شما می تواند دکمه ای را اضافه کنید که به کاربران اجازه می دهد با  altcoins  اقدام به پرداخت کنند ، که از طریق  changelly  انجام می شود .

چرا کاربران می توانند به  changelly  اعتماد کنند ؟

 Changelly  دلایل متعددی را برای اعتماد به پلتفرم خود به کاربران ارائه می دهد یکی از این دلایل این است که بلافاصله مبادله می کنید ، بنابراین سپرده ای در سایت ذخیره نمی شود که امنیت را پایین آورد . علاوه بر این ، هر حساب دارای احزار هویت دو مرحله ای است . همچنین برای اعتماد بیشتر به تعداد کاربران نگاه کنید که در یک ماه به بیش از 3 میلیون نفربازدید کننده  رسیده است و حتی افراد مشهوری مانند  Charlie sherm  از  changelly  استفاده می کنند

نتیجه

به دلیل سهولت استفاده از این پلتفرم ، این پلتفرم یک پلتفرم جذاب برای کسانی است که علاقه مند به مبادله ارز های دیجیتال هستند از آنجا که پلتفرم پولی را در خود ذخیره نمی کند ، نگرانی امنیتی کمتری نسبت به آن وجود دارد علاوه بر این  changelly  برای استفاده و خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از حساب بانکی بسیار ساده است اما هزینه بسیار بالایی دارد با این حال کارمزد تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر معقول  هستند

Changelly  یک سایت ارزشمند برای مبادلات ارز های دیجیتال است اما شما باید اقدامات احتیاطی لازم را قبل از هر معامله انجام دهید مانند ایجاد یک رمز قوی و یا از گزینه احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید .