تحلیل تکنیکال و ترید

پنج شنبه, 01 آبان 1399 05:51

ترید ارز دیجیتال Crypto Trade چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

اولین اکسچنج ارزهای دیجیتال 2 سال بعد از توصیف بیت‌کوین توسط ساتوشی ناکاموتو ظهور پیدا کرد. اکوسیستم ارزهای دیجیتال در سال 2017 که اوج گیری قیمت بیت‌کوین تبدیل به یکی از موضوعات داغ روز شده بود به سرعت تکامل یافت و از آن زمان هر روز چهره‌های جدیدی در بازار ظهور پیدا می‌کند.

در این مقاله درباره معامله ارزهای دیجیتال و چگونگی شروع این کار صحبت می‌کنیم.

ترید ارزهای دیجیتال چه فرقی با معاملات سنتی دارد؟

در اصل می‌توان گفت که معامله ارزهای دیجیتال به نوعی تقلیدی از معاملات سنتی است. اما چندین تفاوت کلیدی بین آنها وجود دارد که در توسعه و گسترش سریع معاملات ارزهای دیجیتال نقش داشته است.

نبود واسطه

معاملات همه ارزهای دیجیتال از طریق کارگزاری‌های مجوزدار انجام می‌شود. اما معامله در اکسچنج‌های کریپتو نیازی به هیچ واسطه‌ای ندارد چون دارنده ارزهای دیجیتال می‌تواند به راحتی یک اکانت در یک اکسچنج ساخته و مستقیماً معاملات را شروع کند.

سرویس دهی شبانه روزی

در مقایسه با صرافی‌های سنتی که ساعت‌های کار ثابتی دارند، اکسچنج‌های کریپتو به صورت شبانه روزی در دسترس هستند.

نوسان بالا

ارزهای دیجیتال به خاطر نوسان بالا شناخته شده هستند که همین موضوع باعث ایجاد فرصت‌هایی جهت سودآوری از بازار کریپتو می‌شود. در مقابل دارایی‌های بازار سنتی عمدتاً توسط الگوریتم معامله می‌شوند در نتیجه نوسان بسیار کمی دارند.

چطور ترید ارزهای دیجیتال را آغاز کنیم؟

خرید ارزهای دیجیتال

اولین گام، به دست آوردن ارز دیجیتال است تا بتوانید معاملات را آغاز کنید. ایمن ترین روش خرید مقداری کوین از یک فرد آشنا یا یک دوست است. سایر روش‌های خرید شامل واریز دلار در اکسچنج‌هایی است که از ارز فیات پشتیبانی می‌کنند (مثل Bitfinex یا Binance). سپس می‌توانید آن را با یک ارز دیجیتال دیگر معامله یا مقداری ارز دیجیتال بخرید و نگه دارید. حتماً کارمزدهای واریز و برداشت در اکسچنج را در نظر داشته باشید.

انتخاب یک اکسچنج برای معامله

یک اکسچنج برای معامله ارزهای دیجیتال انتخاب کنید. علاوه بر کارمزدهای واریز و برداشت، کارمزد معامله و جفت ارزهای پشتیبانی شده هم متفاوت هستند.

یادگیری اصول

هر چند خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ارزهای سنتی متفاوت است اما قوانین و نکاتی هستند که هر معامله گری صرف نظر از نوع دارایی‌هایی که معامله می‌کند باید به آنها توجه داشته باشد.

  1. درس گرفتن از خطاهای دیگران: توصیه می‌کنیم این قواعد معامله ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی را که بر اساس سال‌ها تجربه نوشته شده اند، مطالعه کنید.
  2. نظارت بر شرایط: قبل از ورود به یک پوزیشن تحلیل بنیادی و تکنیکال را انجام دهید. چهره‌های شناخته شده و منابع کریپتو را دنبال کنید و سعی کنید همیشه در جریان موضوعات روز قرار داشته باشید.
  3. تعریف استراتژی: برای تشخیص بهترین نقطه ورود یک متد خاص را انتخاب کنید و برای خروج از معامله برنامه داشته باشید.


وقتی با اصول پایه معاملات ارزهای دیجیتال آشنا شدید، می‌توانید از ربات‌های معاملاتی استفاده کنید که بعضی از آنها به شما کمک می‌کنند از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بیشترین بهره را ببرید و می‌توانند بدون قرار گرفتن تحت تاثیر احساسات به صورت شبانه روزی برای شما معامله انجام دهند.

جهت آموزش ترید ارزهای دیجیتال می توانید پکیج آموزش پلن بی Plan B ارزمدرن را تهیه کنید