معرفی ارزها

پنج شنبه, 18 دی 1399 00:08

اومیسگو (OMG) چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

اومیسگو OMISGO یا به اختصارOMG یک شبکه غیرمتمرکز است که به دنبال همکاری با بانک‌ها برای گسترش مفهوم فراگیری اقتصادی است. هدف اومیسگو این است که همه بتوانند هزینه کالاها یا خدمات را با استفاده از ارز دیجیتال یا ارز فیات دلخواه خودشان پرداخت کنند.

هر چند مزایای سرویس‌های مالی آنلاین بسیار گسترده و چشمگیر است اما هنوز هم میزان پذیرش و استفاده از آنها چندان چشمگیر نیست. شبکه‌های مختلف به صورت مجزا از هم کار می‌کنند در نتیجه برای فروشنده‌ها سخت است که سرویس‌های پرداختشان را با هم ادغام کنند. چنین شرایطی باعث می‌شود پرداخت هزینه سرویس‌ها و خدمات با استفاده از ارز دلخواه کاربران سخت شود. هدف OMG Network پر کردن شکاف بین شرکت‌های مختلف ارائه دهنده سرویس‌های پرداخت، ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مختلف با استفاده از بلاک‌چین است.

اومیسگو چیست؟

اومیسگو یک شبکه غیرمتمرکز است که راهکارهای کارآمد و انعطاف پذیری برای ارائه دهندگان سرویس‌های پرداخت فراهم کرده است. این شبکه به شکل یک اپلیکیشن غیرمتمرکز برای اتریوم طراحی شده است.

اومیسگو که به آن OMG Coin هم گفته می‌شود قصد دارد تبدیل به یک شبکه پرداخت دسترس پذیر و بسیار مقیاس پذیر با حداقل هزینه اجرای تراکنش‌ها شود. OMG به دنبال این است که بانک‌ها و سایر سرویس‌های مالی شناخته شده از این شبکه برای اجرای تراکنش‌ها استفاده کنند. ویژگی اصلی اومیسگو، پروتکل غیر متمرکز آن است چون نیاز به اعتماد به یک نهاد خاص را از بین می‌برد.

چه کسی اومیسگو را ساخته است؟

اومیسگو در سال 2017 توسط پلتفرم مالی تایلندی Omise تأسیس شد. این کمپانی خودش را پی‌پال آسیای جنوب شرقی می‌داند و یک درگاه شناخته شده و قوی بین منطقه‌ای است که ده‌ها هزار تاجر و بازرگان از آن استفاده می‌کنند از جمله شرکت‌های مک دونالد و Alipay. حتی یک پلاگین Omise هم طراحی شده که شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از آن از طریق پیام رسان فیسبوک، پرداخت‌های کاربران را قبول کنند.

هر چند Omise این شبکه را ساخته و تیم توسعه دهنده اصلی آن یک شرکت تابعه است، اما Omise می‌گوید مالک پلتفرم اومیسگو نیست.

آیا می‌دانستید؟

یک ماه بعد از فروش عمومی اومیسگو، وزیر اقتصاد تایلند رسماً اومیسگو را تأیید کرد.

تاریخچه‌ای مختصر

می 2013: Jun Hasegawa و Donnie Horinsut درگاه پرداخت Omise را تأسیس کردند.

جولای 2016: اومیسگو به عنوان شرکت تابعه‌ی بلاک‌چین Omise تأسیس شد.

جولای 2017: ICO اومیسگو 25 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه جذب کرد.

ویژگی خاص اومیسگو

  • انعطاف پذیری: هدف اصلی اومیسگو این است که تبدیل به شبکه‌ای شود که در آن همه بتوانند با ارز دلخواهشان تراکنش اجرا کنند.
  • نقدینگی: اندوخته‌های به دست آمده از سمت بانک‌های فعال در این سیستم منجر به ایجاد یک استخر نقدینگی بزرگ می‌شود که می‌تواند دارایی‌های مورد تقاضا را تأمین کند.
  • تعامل پذیری: می‌توان از این شبکه برای اجرای تراکنش‌های ارز فیات و ارز دیجیتال استفاده کرد و حتی ارزهایی که با سایر بلاک‌چین‌ها کار می‌کنند مثل بیت‌کوین.
  • مقیاس پذیری: اومیسگو از پروتکل پلاسما برای اجرای سریع و کارآمد تراکنش‌ها استفاده می‌کند و قادر است هر ثانیه تا یک میلیون تراکنش را اجرا کند.
  • امنیت: غیرمتمرکز بودن یعنی هیچ نقطه شکست واحدی برای اجرای حمله وجود ندارد. شبکه متکی بر گروهی از اعتبارسنج‌ها است که برای تأیید تراکنش‌ها توکن اومیسگو دریافت می‌کنند و در صورت سوء استفاده از موقعیت خودشان، جریمه شده و دارایی‌هایشان تصاحب می‌شود.

نحوه تولید اومیسگو

توکن‌های OMG از پیش ماین شده و در یک طرح فروش خصوصی عرضه شدند. شرکت کنندگان این طرح باید مراحل بررسی /AML KYC (ضدپولشویی/احرازهویت) را طی کنند. در جولای 2017 تعدادی از این کوین‌ها با یک ایردراپ برای دارندگان اتر منتشر شد. سقف تولید OMG 140 میلیون توکن است.

آیا می‌دانستید؟

نرم‌افزار والت اومیسگو به بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت امکان می‌دهد قابلیت‌های مورد نظرشان را به این سیستم اضافه کنند تا شباهت بیشتری به سیستم‌های خودشان پیدا کند.

طرز کار اومیسگو

شرکت تسویه وجه: از اومیسگو برای انتقال سریع و آسان وجه بین دو طرف مجزا استفاده می‌شود. بانک‌ها و مؤسسات مالی از این شبکه به عنوان یک واسط استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد به صورت امن با یکدیگر تراکنش اجرا کنند.

اکسچنج غیرمتمرکز: اگر قرار باشد ارزی بین دو طرف جابجا شود، یک سفارش در شبکه ثبت می‌شود که هر طرف دیگری می‌تواند آن را اجرا کنند.

کارهای قابل انجام با اومیسگو

هر چند می‌توان از این سیستم برای اجرای تراکنش استفاده کرد اما توکن‌های اومیسگو در اصل برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌شوند. هزینه‌های تراکنش و کارمزدهای شبکه بر حسب توکن اومیسگو تعیین می‌شوند که از آنها برای پرداخت دستمزد اشخاصی استفاده می‌شود که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند. اعتبارسنج‌ها باید کوین‌های خودشان را گرو بگذارند که این روش به نوعی تضمین می‌دهد که آنها درست و در راستای منافع شبکه عمل می‌کنند.

آیا می‌دانستید؟

در اواخر ماه مارس سال 2018 OmiseGO Foundation بیش از 1 میلیون دلار به یک خیریه مخصوص پناهندگان کمک کرد.

آینده

اومیسگو سعی دارد به بسیاری از شرکت‌ها و افراد کمک کند. همچنین به دنبال گسترش هر چه بیشتر شبکه سرویس‌های پرداخت برای کمک به اشخاصی است که به سرویس‌های مالی دسترسی ندارند. این شبکه با کمک به آسان تر شدن دسترسی به سرویس‌های مالی می‌تواند به 1.7 میلیارد انسان بدون بانک کمک کند تا به مراقبت‌های بهداشتی و خرید دسترسی داشته باشند. OMG این قابلیت را دارد که تبدیل به نیروی واقعی برای کمک به صلاح همگانی شود.

موارد مرتبط