معرفی ارزها

پنج شنبه, 17 تیر 1400 18:06

معرفی ارز دیجیتال BitTorrent بیت تورنت

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست ؟

بیت تورنت یک پلتفرم محبوب نظیر به نظیر (P2P) اشتراک گذاری فایل است که طی سال های اخیر به طور فزاینده ای غیرمتمرکز شده است .

بیت تورنت در جولای ۲۰۰۱ منتشر شد و سپس در جولای ۲۰۱۸ توسط پلتفرم بلاکچینی ترون ، خریداری گردید .

پس از خریداری آن  ، بیت تورنت با یک توکن رمزنگاری بومی و اختصاصی ، بنام BTT که در فوریه ی سال ۲۰۱۹ منتشر شد ، ابزارهای جدید مختلفی را اضافه کرده است . BTT روی بلاکچین ترون با استفاده از استاندارد TRC-10 آن ، راه اندازی شده است . 

بیت تورنت در حال حاضر ، بزرگترین پروتکل ارتباطات P2P غیر متمرکز در سراسر جهان محسوب میشود .

بنیانگذاران بیت تورنت چه کسانی هستند ؟

بیت تورنت ایده ی اصلی برام کوهن ، توسعه دهنده و کارآفرینی میباشد که در حال حاضر در عرصه ی رمزارزها بسیار شناخته شده است .

طبق توضیحاتی که برام کوهن ارائه داده است ، وی بیت تورنت را جهت غصب صنعت سرگرمی تاریخ دار که دریافت مطالب و محتوا را کند و گران میکند ، طراحی کرده است .

تا به حال ، این پلتفرم شاهد چندین جنگ حقوقی بوده است . کوهن معتقد است اینکه به کاربران اجازه داده شود که فایل هایی نظیر موزیک و فیلم را بین خودشان به اشتراک بگذارند ، باعث شکسته شدن قوانین کپی رایت نمیشود . 

در سال ۲۰۱۸ ، ترون خرید بیت تورنت خود را کامل کرد و آن را تحت کنترل جاستین سان قرار داد . سان که بدلیل راه اندازی ترون بعنوان رمزارز و فناوری بلاکچین آن مشهور است ، در یک حراج خیریه برای اینکه با وارون بافت که یک چهره ی معروف ضد رمزارزهاست نهار بخورد و با وی در مورد رمزارزها صحبت کند ، مبلغ ۴.۵ میلیون دلار پیشنهاد داد .

از آنجایی که توکن BTT روی بلاکچین ترون راه اندازی شده است ، میتوان گفت که ترون ، در پس اضافه شدن کریپتوکارنسی به بیت تورنت قرار دارد . این حرکت ، بخشی از تلاش ترون را در جهت اضافه شدن ویژگی های غیرمتمرکز بیشتر به پلتفرم ، نشان میدهد .

چه چیزی بیت تورنت را منحصر بفرد میکند ؟

هدف اصلی بیت تورنت ، تغییر صنعت سرگرمی قدیمی و چگونگی دریافت محتوا توسط کاربران بود .

هدف اصلی ، شبکه های توزیع ناکارآمد و گران بودند و توسعه دهنده ی اصلی ، برام کوهن ، در اجازه دادن به کاربران اینترنت جهت توزیع مستقیم محتوا در میان خودشان ، مزایایی را مشاهده کرد .

با ورود ترون در سال ۲۰۱۸ ، بیت تورنت به یک پلتفرم اشتراک فایل P2P تبدیل شد .

بیت تورنت ، تحت حمایت ترون جذابیت کاربران خود را برای علاقه مندان به کریپتوکارنسی و راه حل های غیر متمرکز ، گسترش داده است .

در میان ویژگی های اضافه شده BitTorrent Speed قرار دارد که از توکن BTT استفاده میکند .

بیت تورنت ، همچنین با ارائه ی چندین نسخه ی پرمیوم از جمله قابلیت های VPN و مرورگر بدون آگهی از پلتفرم خود به سمت خدمات پرداخت نیز منشعب شده است .

چه تعداد توکن BTT در گردش وجود دارد ؟

توکن BTT توکن بومی بیت تورنت است که روی بلاکچین ترون بعنوان یک توکن استاندارد TRC-20 منتشر شده است .

موجودی کل BTT همانطور که در وایت پیپر آن آمده است ، ۹۹۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ کوین میباشد که از این مقدار ۶ درصد در عرضه ی عمومی ، ۲ درصد در عرضه ی خصوصی و ۹ درصد در تخصیص دارایی ارایه شده است .

۲۰.۱ درصد دیگر ، برای ایردراپ ها اختصاص یافته است که قرار است تا سال ۲۰۲۵ در بازه های زمانی مختلف اتفاق بیفتد . 

۱۹ درصد از موجودی کل نیز به تیم و بنیاد بیت تورنت و سازمان umbrella  تعلق یافته است . بنیاد ترون ۲۰ درصد از موجودی کل را در اختیار دارد که ۱۹.۹ درصد آن ، به خود اکوسیستم بیت تورنت اختصاص یافته است .

در نهایت ، ۴ درصد باقیمانده از موجودی کل توکن BTT  ، مربوط به فعالیت های مشارکتی میباشد . 

توکن BTT نقش های مختلفی را در محصولات بیت تورنت ایفا میکند از جمله اینکه به کاربران اجازه ی دانلود سریعتر توسط BitTorrent Speed را میدهد که از طریق پرداخت هزینه به دیگران ، ممکن میشود .   

امنیت شبکه ی بیت تورنت چگونه است ؟

بیت تورنت معتقد است که بالاترین سطح اقدامات امنیتی را به منظور تامین منابع مالی کاربران ، به کار میگیرد اما توصیه میکند که کریپتوکارنسی با خطر ذاتی همراه است .

این شرکت توصیه میکند که کاربران از خودشان در برابر سرقت بصورت بدافزارها یا برنامه های مشابه با استفاده از گزینه هایی مثل تایید بیومتریک ، محافظت کنند .