معرفی ارزها

چهارشنبه, 23 تیر 1400 09:59

معرفی ارز دیجیتال Holo هولو

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

ارز دیجیتال Holo چیست ؟

پلتفرم Holo  ، یک پلتفرم توزیع شده ی P2P یا نظیر به نظیر برای میزبانی برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده با استفاده از Holochain است . به عبارت دیگر میتوان گفت Holo چهارچوبی جهت توسعه ی برنامه های غیرمتمرکز میباشد که نیازی به استفاده از فناوری بلاکچین ندارد . هدف Holo ، ایجاد یک پل ارتباطی بین اینترنت گسترده و برنامه های ساخته شده توسط Holochain است ، که یک ا‌کوسیستم و بازاری را ارائه میدهد که در آن برنامه های غیرمتمرکز یا DApp ها به راحتی قابل دسترس باشند  . شبکه ی Holo از توکنی بنام Holo Fuel استفاده میکند که به طور فعال در حال آزمایش است و بعنوان یک سیستم حسابداری جهت پرداخت هزینه ی هاست یا میزبان برای خدمات آنها عمل میکند . در سال ۲۰۱۸ ، این پروژه ، یک توکن  ERC-20 را که با علامت اختصاری HOT نشان داده میشود و به آن HoloToken نیز گفته میشود ، بعنوان یک IOU ایجاد کرد که پس از راه اندازی برای HoloFuel قابل استفاده خواهد بود  . Holo هنوز در حال توسعه است و انتظار میرود تا سال ۲۰۲۱ برای آزمایشات آزاد آلفا و بتا راه اندازی گردد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Holo چه کسانی هستند ؟

هولو توسط آرتور بروک و اریک هریس - براون که هر دو جزو  کدنویس های قراردادی باتجربه بودند ، تاسیس شد . این دو نفر ، برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۶ روی بخشی از پروژه ی  MetaCurrency که به منظور قدرت بخشیدن به اقتصاد P2P در آینده طراحی شده بود ، کار کردند . هولو تا حدودی از روی Ceptr  که یک چهارچوب همکاری P2P برای DApp ها بود و این دو نفر قبلا روی آن کار کرده بودند ،  مدل سازی شد . براک بعنوان بنیانگذار Geek Gene ، شرکتی که ابزارهای فنی از جمله بیش از ۱۰۰ راه حل ارز جایگزین را توسعه داده است ، در زمینه ی کدگذاری سیستم های ارزی جایگزین تجربیاتی را دارد . در مارس ۲۰۱۹ ، براک بعنوان یکی از اعضای شرکت ادموند هیلاری واقع در نیوزیلند انتخاب شد .
هریس-براون برنامه نویسی را به طور تمام وقت در سال ۱۹۸۸ شروع کرد و بنیانگذار Glass Bead Software ، توسعه دهنده ی نرم افزار ارتباطی P2P ، و همچنین بنیانگذار آزمایشگاه های ایمرجینگ لیدر در کنار بروک است . در سال ۲۰۰۳ ، وی  شرکت هریس - براون را تاسیس کرد که یک شرکت مستقل در زمینه ی مشاوره و توسعه ی نرم افزار است . وی همچنین در هیئت مشاوره ی مرکز Schumacher برای اقتصاد جدید ، خدمت کرده است .

چه چیزی Holo را منحصر بفرد میکند ؟

هولو ، طبق کاغذ سبز خود بدین جهت طراحی شده است تا بعنوان یک پل ارتباطی بین Holochain - که نشان دهنده ی دنیاوری فناوری رمزنگاری میباشد - و کابران روزمره عمل کند . این پروژه چندین نوآوری را برجسته میکند که به گفته ی خود تغییر بزرگی در چشم انداز برنامه های رمزنگاری و ارزها  مثل توانایی میزبانی برنامه های P2P در اینترنت برای کاربران اصلی ، ایجاد خواهد کرد .

شبکه ی Holochain به یک سری از هاست ها که قدرت ذخیره سازی و پردازش را برای DApp های ساخته شده توسط Holochain فراهم میکنند ، وابسته است . هاست ها یا با نصب نرم افزاری روی کامپیوتر خود که در بک گراند اجرا میشود ، به طور خودکار قدرت پردازش اضافی را به DApp های مبتنی بر Holochain اختصاص میدهند و یا یک ماشین اختصاصی مانند HoloPort را راه اندازی مینمایند . در ازای آن ، به هاست ها HoloFuel - توکنی که بطور اختصاصی جهت تراکنش های خرد طراحی شده است - پرداخت میگردد . با طراحی HoloFuel انتظار میرود که شبکه ی Holo امکان پردازش میلیاردها تراکنش را بطور همزمان داشته باشد .

طرح تجاری این پروژه ، روی ساخت یک اکوسیستم P2P از هاست ها و اپلیکیشن ها متمرکز است که اثر مورد نظر آن را با هاست اپلیکیشن هایی مثل Uber و Airbnb به ترتیب در صنعت تاکسیرانی و هتل مقایسه میکند . از آنجایی که Holo در تراکنش های HoloFuel هزینه ای بعنوان کارمزد دریافت میکند در نتیجه میزان درآمد آن بطور مستقیم به افزایش تعداد برنامه ها و هاست ها روی شبکه بستگی دارد .

چه تعداد توکن Holo یا HOT در گردش وجود دارد ؟

عرضه ی اولیه ی Holo یا ICO آن ، از مارس تا آوریل ۲۰۱۸  برگزار گردید و در نهایت توانست ۱۷۷.۶ توکن سرمایه جذب کند که ۱۳۳.۲ میلیارد از آن معادل ۷۵ درصد جهت فروش عمومی و ۴۴.۴ میلیارد معادل ۲۵ درصد برای تیم و شرکت اختصاص داده شد .

پس از راه اندازی HoloFuel ، توکن های HOT قادر خواهند بود که به نسبت ۱ به ۱ با توکن های HoloFuel تعویض گردند . در ژانویه ی سال ۲۰۱۹ ، Holo اعلام کرد که توکن های HOT مبادله شده بجای سوزانده شدن ، بعنوان یک ارز ذخیره جهت فراهم کردن نقدینگی برای هولدر های HoloFuel نگهداری خواهند شد .

امنیت شبکه ی Holo چگونه است ؟

شبکه ی Holo بعنوان یک پل ارتباطی بین اینترنت متمرکز و Holochain عمل میکند که به فناوری سنتی بلاکچین وابسته نیست . به همین ترتیب ، این شبکه به الگوریتم های اجماع جهانی جهت تامین امنیت شبکه های خود نیز متکی نمیباشد . در عوض ، هر DApp مجموعه ای از قوانین اعتبار بخشی مختص خود و یک زنجیره ی هش دارد که میتواند سوابق علامت گذاری شده با رمزارز را ذخیره نماید . زمانیکه داده ها از میان نودهای گوناگون عبور میکنند ، جفت های تصادفی بعنوان اعتبار سنج وارد عمل شده ، داده ها را دریافت نموده و اینکه آنها از قوانین صحیح پیروی کرده اند را تایید مینمایند ‌. این اعتبارسنج ها جهت به اشتراک گذاشتن داده های خوب و هشدار در مورد داده های بد از پروتکل گاسیپ استفاده میکنند .

طبق گفته ی تیم توسعه دهنده ، Holo جهت کاهش خطرات مرتبط با دادن قدرت بیش از حد به هر نهادی ، تا حد ممکن بصورت غیر متمرکز طراحی شده است . ارتباط بین هاست ها و اپلیکیشن ها رمزگذاری شده ی انتها به انتها بوده و Holo از یک شبکه توزیع شده ی جهانی سرورها استفاده میکند .