معرفی ارزها

دوشنبه, 25 آذر 1398 13:33

خرید بایننس کوین Binance Coin

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

 Binance Coin چیست؟

Binance در حال حاضر دومین مركز مهم مبادلات رمزارز در دنیاست. متوسط ارزش دارایی های مبادله شده در آن در دوره 7 روزه معادل 6 میلیارد دلار است. پیشرفت و ارتقای Binance بسیار سریع رخ داد. از زمان راه اندازی آن در سال 2017، با نرخ بالایی رشد داشته است.حتی در شرایط نزولی بازار فعلی (bear market) نیز كاربران زیادی در آن ثبت نام می كنند. Binance یكی از نخستین مراكز معاملاتی است كه ثبت نام كاربران را در شرایط صعودی بازار (bull market) در سال 2017 دوباره فعال كرد.

Binance همچنین نام یك رمزارز با نام BNB است كه در بازار معاملاتی Binance استفاده و معامله می شود. از زمان ICO، ارزش BNB با رشد بازار افزایش یافته است. هم اكنون BNB جزء 30 رمزارز برتر دنیا قرار دارد.

Binance چه ویژگی دارد كه مشاركت در آن را توجیه پذیر می سازد؟ چرا افراد زیادی برای استفاده از این بازار ثبت نام می كنند؟ در این مقاله، به این سوالات پاسخ داده می شود. پاسخ ها به طور شگفت آوری ساده هستند. تا اینجای كار سادگی مدل كسب و كار Binance راز موفقیت آن بوده است و برای موفقیت در آینده نیز مسیر درستی را در پیش گرفته است.

بازارهای معاملات چگونه كار می كنند: شناخت مزایای Binance

نخست بهتر است با كلیاتی از نحوه كار و مكانیزم بازارهای معاملاتی آشنا شوید. حل برخی مسائل توسط نرم افزارهای معاملاتی یكی از مزایای رقابتی Binance است.

مطابقت

یك بازار معاملاتی معمولاً مانند یك بازارساز برای پیشنهادات خرید و فروش، عمل می كند. توجه به این نكته ضروری است كه خود بازار خرید و فروش را انجام نمی دهد؛ بلكه خریدار را با فروشنده مرتبط و مناسب با آن مطابقت و به یكدیگر ارتباط می دهد. این مطابقت دادن پیشنهادات خرید/فروش كلید اصلی كاركرد بازار معاملاتی است. زمانی كه بازار سفارشات خرید/فروش را مطابقت داده و معامله صورت می گیرد، مبلغ هزینه كارمزد به انجام رساندن معامله را از هر دو طرف معامله دریافت می كند. درآمدزایی بازار معاملاتی از همین راه است.

این مطابقت سفارشات برای بسیاری از بازارهای معاملات رمزارز، به یك گلوگاه تبدیل شده است. اگر بیش از توان نرم افزار خود درخواست معامله دریافت كنید، سفارشات به تاخیر می افتند. با شهرتی كه بیت كوین و altcoin دارند، در هر دقیقه كاربران میلیون ها درخواست ثبت می كنند. ممكن است معامله ای برای یك فرصت سرمایه گذاری باشد و به تاخیر افتادن آن باعث از بین رفتن فرصت مذكور شود.

نوآوری عمده Binance موتور جستجو و مطابقت آن است كه قادر به انجام دادن 1.4 میلیون معامله در هر ثانیه می باشد. این ویژگی پلتفرم آن را به یكی از سریع ترین پلتفرم های بازار تبدیل كرده است. بسیاری از سرمایه گذاران رمزارزها به دلیل سرعت پردازش بالایی كه Binance دارد، همیشه برای معاملات خود آن را انتخاب می كنند.

نقدشوندگی

مؤلفه مهم دیگر در بازارهای معاملاتی، مسئله نقدشوندگی بازار است. نقدشوندگی به حجم و تعدد گردش دارایی ها در بازار اشاره دارد. برای مطابقت سریع تر و انجام یك سفارش با قیمت رقابتی، فعالیت های زیادی باید در دفاتر سفارشات انجام شود. بازاری كه دفتر سفارشات آن خلوت باشد، مكان خوبی برای سرمایه گذاری شما نیست. بهرحال، Binance شلوغ ترین دفتر سفارشات در جهان را دارد و همین امر این بازار را به بازار قابل اعتماد و رقابتی برای تراكنش ها تبدیل می كند.

نه تنها بیت كوین و سایر رمزارزهای برتر، بلكه برای دارایی های بسیار دیگری نیز بازار Binance یك بازار نقدشونده است. بیشترین معاملات Binance مربوط به بیت كوین است اما altcoin نیز حجم معاملات قابل توجهی دارد. مزیت altcoin یك چرخه اخلاق برای Binance است؛ و سكه های جدید دیگر نیز اغلب برای رقابت در بازار Binance را انتخاب می كنند. این شامل سكه بسیاری از آسیا می شود كه ممكن است برای بازارهای غرب در دسترس نباشند. طیف گسترده دارایی های در دسترس یكی دیگر از دلایل توسعه سریع Binance بوده است.

استفاده از بازار معاملاتی Binance

Binance از ارزهای رایج پولی پشتیبانی نمی كند؛ بنابراین نمی توانید در آن دارایی خود را به دلار، ین، پوند، یورو و غیره تبدیل نمایید (واژه Binance تركیب عبارت Binary Finance است و بدین معناست كه این بازار فقط با دارایی های دیجیتال سروكار دارد).

اگر شما مایل به استفاده از Binance هستید، باید از قبل رمزارز در اختیار داشته باشید. سپس ثبت نام كرده و مراحل راه اندازی را به آسانی انجام دهید و حساب Binance خود را شارژ كنید.

تجربه و رابط كاربری

Binance در ایجاد رابط كاربری هوشمند و مناسب بدون هدر دادن اطلاعات موردنیاز برای تصمیم گیری از قبیل نمودارها، تصاویر و غیره، بسیار موفق عمل كرده است. انجام یك معامله كاملاً ساده و با چند كلیك برای انتخاب جفت ارزها و ثبت سفارش، صورت می گیرد. رابط كاربری به صورت آنلاین و همچنین در قالب برنامه كاربردی موبایل بر بستر اندروید و ios در دسترس است.

عامل مهم دیگر در سرعت رشد و توسعه Binance، در دسترس بودن آن برای چهارده زبان مختلف دنیاست. این زبان‏ها عبارتند از: انگلیسی، چینی، ژاپنی، كره ای، روسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و غیره.

كارمزد كم

آخرین عامل مهم در موفقیت Binance، كارمزدهای معاملاتی رقابتی آن است. بازكردن و شارژ كردن حساب رایگان است و كارمزد سفارشات نیز 0.1 درصد تعیین شده است. كارمزد معاملات بدین معناست كه شما مایل هستید تعدد انجام معاملات خود را محدود سازید؛ زیرا برای هر تراکنش باید 0.1 درصد هزینه بپردازید. Binance این امکان را فراهم کرده است که کارمزد تراکنش های خود را کاهش دهید. اگر بتوانید تصور کنید که Binance از تراکنش های خود چقدر درآمد کسب می کند، درخواهید یافت که مدل کسب و کار آن کاملاً سودآور است. تنها 0.05 درصد حجم روزانه تراکنش ها تبدیل به درآمد میلیون دلاری در هر روز می شود.

Binance همچنین کارمزد برداشت از حساب را برای جابجایی دارایی ها از حساب به کیف پول های شخصی، در نظر گرفته است. کارمزد برداشت برای هر سکه متفاوت است؛ اما مقدار آنها ثابت است و به صورت درصدی مشخص نمی شود.

سکه Binance (BNB)

با راه اندازی بازار معاملات، Binance یک عرضه اولیه یا ICO برنامه ریزی کرد. BNB یک توکن ERC20 که بر پایه اتریوم ساخته شده است، می باشد. تعداد آن به 200 میلیون BNB محدود شده است، بدین معنی که با رسیدن به ایت سقف دیگر سکه جدیدی ایجاد نمی شود.

شما می توانید از BNB برای پرداخت کارمزدهای خود در بازار Binance، استفاده نمایید. علاوه بر این Binance برای پرداخت کارمزدها با BNB، برخی تخفیف های تشویقی برای کارمزدها را نیز در نظر گرفته است. در نخستین سال عضویت شما در Binance، کارمزدهایی که با BNB پرداخت شوند تا 50 درصد تخفیف داده می شوند. با اضافه شدن هر سال به مدت عضویت، از میزان تخفیف کارمزد کاسته می شود. در پنجمین سال عضویت نیز دیگر تخفیفی برای پرداخت کارمزدها به BNB، وجود ندارد.

از آنجا كه تخفیف كارمزد هر سال كاهش می یابد، انتظار می رود ارزش توكن BNB نیز به مرور زمان كاهش یابد. برای پیشگیری از این كاهش، Binance به مرور زمان توكن ها را نیز به تدریج از میان می برد (كاهش تعداد كل توكن ها به تدریج از 200 به 100 میلیون توكن) تا ارزش آن ها دچار سیر نزولی نشود و قیمت توكن باثبات و پایدار باقی بماند.

اگرچه هدف اصلی ارائه توكن BNB، پرداخت كارمزد است؛ اما می توانید با استفاده از آن در ICOهای برگزارشده در Binance نیز مشاركت كرده و سرمایه گذاری نمایید. زمانی كه ICO به اتمام برسد، این توكن های جدید به صورت خودكار در Binance قرار می گیرند و یك بازار یكپارچه میان ICO و بازار معاملات شكل می گیرد.

آینده توكن های BNB

Binance درحال ارتقای بكارگیری توكن های BNB است به این امید كه باعث افزایش وفاداری مشتریان شود. البته تخفیف راه مناسبی برای كاهش كارمزدهای معاملات است؛ اما پس از كاهش میزان تخفیف نیز كاربران تمایل به ادامه استفاده از توكن ها دارند. به عنوان یك بازار غالب در معاملات رمزارز، می توانیم انتظار داشته باشیم كه سكه Binance به طور گسترده به گردش خود در بازار ادامه دهد. با توسعه نفوذ آن، ارزش و كاربردپذیری آن نیز افزایش می یابد.

در حال حاضر، ارزش اولیه BNB در بازار است. این امر BNB را از میان بسیاری از سكه ها منحصر بفرد می كند؛ زیرا یك نمونه كاربردی و عملی خاص خود را دارد. اكثر سرمایه گذاران بالاترین ROI را از سرمایه گذاری خود و استفاده از تخفیف BNB كسب می كنند. بهرحال، در آینده، ممكن است ارزش BNB به عنوان یك دارایی نیز افزایش یابد. برای سرمایه گذاران اولیه، بازده سرشاری از BNB به دست می آید. جالب است ببینیم كه آیا سرمایه گذاران به استفاده از تخفیف ادامه می دهند یا BNB را با امید به افزایش ارزش آن نگهداری می كنند.

اگر Binance به بهبود سطح فعلی خود ادامه دهد، قطعاً ویژگی ها و برنامه های تازه ای پیاده سازی خواهد كرد. در همه این قابلیت های جدید از سكه BNB استفاده خواهد شد.

پیشینه و گروه

Binance یك شركت چینی است كه در شانگهای تأسیس شد و اكنون دفتر اصلی آن در مالتا واقع شده است. مؤسس آن، Changpeng Zhao، CTO پیشین OKcoin، یكی دیگر از بازارهای غالب معاملات رمزارز در چین است. شركت Zhao، Beiji Technology، مالك و مجری Binance است.

در ماه اوت 2017، كمی پس از راه اندازی، Binance اعلام كرد كه Yi He نیز به این گروه می پیوندد. Yi He یكی از بنیان گذاران اصلی OKcoin بود. او بیشتر به خاطر قابلیت توسعه محصولات مبتنی بر فناوری و جلب كاربران معروف است. Zhao، He و گروه Binance شركت را توسعه داده و آن را در دوره كوتاهی به یكی از وسیع ترین بازارهای معاملات رمزارز تبدیل كردند.

رقابت

تا چندی پیش، Binanceجایگاه اول از لحاظ حجم معاملات رمزارز در دنیا را داشت؛ اما جایگاهش توسط Bitmex اشغال شد. Bitmex یك بازار معاملات بدون مقررات است كه معامله حاشیه ای نیز در آن مجاز است. این بازار درست برعكس Binance است؛ زیرا Binance كاملاً قانون گذاری شده و به كاربران اجازه قرض كردن سرمایه و استفاده اهرمی از معاملات را نمی دهد.

معاملات حاشیه ای راه پرخطری برای معامله است و بسیاری از معامله گران حساب های خود را به امید سریع ثروتمند شدن، پر می كنند. همچنین Bitmex به كاربران اجازه می دهد تا بیت كوین خود را short نمایند به این معنا كه بیت كوینی را بفروشند كه آن را برای تأمین سرمایه از جای دیگری قرض كرده اند. به عبارت دیگر كاربران می توانند بیت كوین را از بازار قرض كرده و آن را بفروشند و دلار حاصل را به امید اینكه BTC را با قیمت پایین تری دوباره بخرند، خرج نمایند و از این طریق كسب سود كنند. این دلیل ممكن است علت اصلی روی آوردن كاربران به این بازار باشد.

پیشینه معاملات Binance coin

Altcoins در سال 2018 ازشرایط نزولی بازار به شدت متأثر شد. خوشبختانه، Binance مدل كسب و كار مناسبی دارد؛ زیرا كاربران را به استفاده از BNB برای پرداخت كارمزدها تشویق می كند. همین مسئله تات حد زیادی سبببالا نگه داشتن قیمت BNB می شود؛ زیرا كاربران BNB را به جای دلار نگاه می دارند. در روزهای نخستین BNB با قیمت 0.1 دلار معامله می شد و در سال 2017 به سرعت به 2.8 دلار افزایش یافت.

در اوج دوران آشفتگی سال 2017، تا 24 دلار نیز معامله شده است. در حال حاضر حدود 4.6 دلار معامله می شود كه نشان دهنده نزول كلی بازار altcoin است.

BNB را از كجا خریداری كنیم؟

علاوه بر Binance چندین بازار معاملاتی دیگر نیز وجود دارد كه البته نقدشوندگی آن ها به اندازه Binance نیست. اكثر كاربران آن را برای كاهش هزینه های معاملاتی خود نگهداری می كنند و هر سكه دیگری كه توسط Binance پشتیبانی شود به عنوان جفت معاملاتی BNB در دسترس خواهد بود.

چگونه BNB را ذخیره كنیم؟

اگر به نگهداری BNB به عنوان یك سرمایه گذاری علاقه مند هستید، باید آن را از حساب خود به كیف پول منتقل كنید. مانند توكن ERC20، BNB شما می تواند در هر آدرس اتریوم در MyEtherWallet ذخیره شود. برای افزایش امنیت می توانید از یك كیف پول سخت افزاری مانند Trezor یا Ledger Nano S استفاده نمایید.

جمع بندی

پیشرفت سریع و موفقیت ناگهانی Binance در یك سال و نیم گذشته، دلایل مهمی دارد. این بازار چابك، دارای قیمت های منصفانه و قابل دسترس در سرتاسر جهان است. اگر شما پیش تر از این در یك بازار دیگر حساب دارید و از آن راضی هستید، نیازی نیست كه بازار خود را به Binance تغییر دهید. به خصوص اگر هرازگاهی نیاز دارید تا رمزارز خود را به پول رایج كشور تبدیل كنید، Binance به هیچ وجه برای شما مناسب نخواهد بود. بهرحال، اگر از بازار فعلی كه با آن كار می كنید رضایت ندارید و به یك بازار چابكتر یا هزینه های كارمزدی كمتر احتیاج دارید، می توانید هم اكنون به Binance بپیوندید.