معرفی ارزها

سه شنبه, 12 بهمن 1400 06:14

تون کوین TON چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

توکن کوین، پروژه تلگرام است که دائماً با سانسور روبرو شده و "فرزنده ناخواسته" دنیای اینترنت محسوب می‌شود. این پروژه چند سال پیش با نام گرام معرفی شد اما پس از روبرو شدن با چالش‌های قانونی، تغییر مسیر پیدا کرد. قیمت این توکن روز پیش بیشتر از 30 درصد افزایش یافت و بعد از آن دوباره زیر رادار سرمایه گذاران قرار گرفت. در این مطلب با پروژه تون آشنا می‌شوید.

تون کوین چیست؟

تون که قبلاً با نام گرام شناخته می‌شد، یک پروژه مبتنی بر اتریوم با مکانیزم اجماع اثبات سهام است که توسط برادران دورف بنیانگذاران تلگرام در سال 2018 تأسیس شد. تون برای اجرای تراکنش‌های بسیار پرسرعت طراحی شده است. کار کردن با آن بسیار کم هزینه و راحت است. بلاک‌چین تون با قابلیت اجرای میلیون‌ها تراکنش در ثانیه شانس ایجاد یک شبکه وب 3 واقعی با قابلیت‌های ذخیره غیرمتمرکز، ناشناسی، DNS، پرداخت فوری و خدمات غیرمتمرکز مختلف را دارد. مهم ترین وعده اکوسیستم تون، پرداخت‌های درون اپلیکیشنی آن است. توسعه دهندگان این پروژه سعی دارند از واتساپ پیشی گرفته و فراتر از آن حرکت کنند.

تون کوین با نام کریپتوی تلگرام شناخته می‌شود که بیشتر از 500 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد، سال پیش به دلیل مشکلات قانونی و فشار ایجاد شده از سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این پروژه متوقف شد. پاول دورف بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام اعلام کرده که بار دیگر تون کوین وارد بازار شده و می‌گوید: " یک سال پیش زمانی که تلگرام با تون خداحافظی کرد، اظهار امیدواری کردم که نسل جدید توسعه دهندگان چشم انداز ما را دنبال کرده و یک پلتفرم بلاک‌چین برای بازار کلان طراحی می‌کنند. به همین دلیل تصمیم به ادامه طراحی پروژه باز تون گرفتیم که قهرمانان رقابت کدنویسی نام آن را به تون کوین تغییر دادند." و بر اساس داده‌های CoinMarketCap ارزش تون کوین پس از رونمایی تقریباً 30 درصد افزایش یافته است.

آینده تون کوین

به گفته دورف سرمایه گذاری روی تون کوین برای سرمایه گذاران مشکلی ایجاد نمی کند و بر خلاف کوین قبلی، تون کوین کاملاً مستقل از تلگرام است. این موضوع در ترکیب با استراتژی مناسب برای ورود به بازار باعث شده که این کوین هر آنچه برای خلق یک حماسه لازم است را در اختیار داشته باشد.

تون کوین با سقف تولید 5 میلیاردی موجودی در گردش 1.2 میلیاردی دارد. کمترین و بیشترین نرخ ثبت شده برای این کوین 0.03906 و 5.84 دلار بوده و در سوم ژانویه 2022 ارزش بازار آن 4 میلیارد دلار است.

خرید تون کوین

گرچه در گذشته تلگرام با چالش‌های قانونی روبرو شده اما تون کوین یک پروژه امیدبخش است. این توکن در پلتفرم‌های غیرمتمرکزی مثل یونی سواپ، پنکیک سواپ و همچنین اکسچنج‌هایی مثل FTX، Gate.io و OKEx با USD، USDT و اتر قابل خرید است.