شنبه, 05 مرداد 1398 13:28

خرید دیجی بایت Digibyte

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

 

نام ارز دیجی بایت
نام انگلیسی Digibyte
نماد DGB
تاریخ راه اندازی Feb 2014
آیکن
آدرس سایت http://www.digibyte.io
 قابلیت استخراج
نوع ارز Coin
تعداد کل 21,000,000,000
الگوریتم   
کیف پول ها
صرافی ها

DigiByte چیست؟

هر کسی که به دنبال altcoinsهای کوچک و هیجان­انگیزتر برای سرمایه گذاری است، معمولا از Coinmarketcap استفاده می­کند. برای برخی افراد، این اطلاعات مانند یک روزنامه می­باشد که سکه­های جدید به مانند Ripple، Ethereum  و بیت کوین در صدر اخبار قرار می­گیرند. در زمان نوشتن این مقاله، DigiByte (DGB) در ردیف شماره 47 با قیمت تقریبا برابر با 600 میلیون دلار آمده است.

برای DigiByte سال­ها طول کشد تا فوران اخیرش در بازار، افزایش تقریبا 1000% در کمتر از یک ماه، را نشان دهد. قیمت آن در حال حاضر به ازای هر توکن در حدود 06/0 دلار است. Digibyte به وضوح می­تواند یک جایگزین بهتر برای بیت کوین باشد.پس چه اتفاقی می­افتد؟ پس از گذشت 4 سال، چرا این سکه پادشاه ارزهای دیجیتال را نگرفته است؟  




 DigiByte چه کاری را انجام می­دهد؟

در نگاه اول، DigiByte یکی دیگر از دارایی­ های دیجیتال است که روی بلاک چین عمومی غیرمتمرکز خود وجود دارد. Dibibyte با افتخار ادعا می­کند که "طولانی­ترین، سریع­ترین و امن­ترین بلاک چین UTXO در جهان است". این نوع ارز یک جایگزین عالی برای بیت کوین بوده، که رمزنگاری سریع و امن­تر برای جامعه­ای گسترده­تر را فراهم می­کند.  این بلاک چین به منظور فراهم آوردن حداکثر میزان تمرکززدایی روی بیش از 100000 گره گسترش یافته است.

 در اصل، DigiByte به عنوان یک چالش مستقیم برای انحصارات اتحادیه­ های غربی و PayPal معرفی شده است. با توجه به این هدف، تیم مجموعه­ای شامل 21 بیلیون سکه DigiByte (1000 برابر بیشتر از تعداد بیت کوین­ها موجود) تا سال 2035 را تولید می­کند. این تئوری باعث می­شود DigiByte روش بهتری برای پرداخت باشد. در صورتی که DigiByte به هدف خود در بازار برسد، در صورتی که قیمت به 1-2 دلار برسد جای سیستم بی نظم بیت کوین را خواهد گرفت.

اما DigiByte دقیقا چه چیزی را برای رسیدن به این هدف ارائه می­دهد؟ در حالی که میانگین زمان نشست بلوک بیت کوین 10 دقیقه است، 15 ثانیه زمان DigiByte به شما زمان کافی برای باز کردن لپ تاپ را می­دهد. این پروژه مطلقاً به سرعت نیاز دارد، با دوبرابر شدن زمان بارگذاری هر 2 سال یکبار- به طور موثر تعداد تراکنش­های شبکه در هر ثانیه برابر با 280،000 پوند در ثانیه در سال 2035 است. توجه داشته باشید که نرخ فعلی DigiByte 560 پوند در ثانیه کمتر از نرخ بیت کوین 7 پوند بر ثانیه است.

 منافع محیطی Dibibyte پر کردن شکاف بین واحدهای دیجیتالی و مربوط به بازی است که بازیکنان حین بازی توسط توکن DGB پاداش دریافت می­کنند. همه چیز با یک انفجار شروع شد، DigiByte ارتباط­هایی با بازی­هایی از جمله Minecraft و League of Legends ایجاد کرد. با این حال، پس از پرداخت میلیون­ها توکن، این تیم در ماه می 2017 پس از مسائل جدی فنی، این موضوع را تعطیل کرد.

تاریخچه DigiByte

بعلت وجود نارضایتی از امنیت و سرعت بیت کوین، Jared Tate، برنامه نویس و کارآفرین، با مفهوم جسورانه­ای برای ایجاد ابزاری بهتر ظاهر شد. تیت و تیم او شروع به توسعه DigiByte در سال 2013 کردند، نسخه اولیه آن در تاریخ 10 ژانویه 2014 منتشر گردید.

اولین پیشرفت برای DigiByte بود DigiShield بود که فقط یک ماه پس از انتشار آن عرضه شد، این ابزار از بلاک چین در برابر تهدید از چند منبع مختلف که منجر به ایجاد تورم در  ارزش سکه زمانی که براحتی استخراج شود، می­شود، محافظت می­کند. این موضوع یک فن آوری با ارزش است که برای حفاظت از Dogecoin  روی آن پیاده سازی شده و طبق گفته تیم DigiByte برای ارزهای دیجیتال دیگر نیز قابلیت تطبیق دارد.

دومین پیروزی بزرگ برای DigiByte در سال 2016 اتفاق افتاد که مایکروسافت این ابزار را به Azure افزوده و جهت رمزگذاری BizSpark، برنامه­ای جهت پشتیبانی کارآفرینان نرم افزاری، آنرا نامزد کرد. در حالیکه این نشانه­ها امیدوار کننده هستند، اما این ارز توسط ده­ها پروژه با رشد سریعتر جا گذاشته می­شود و هنوز قدم­ های مهمی در جهت ایجاد اعتماد عمومی وجود دارد.

ارزش سکه به مدت چندین سال بدون تغییر بود، اما در دسامبر 2017 شروع به نوسان نموده و در 12 ساعت افزایش قیمت 120%، سرفصل­های کلیدی در سطح جهانی، را نشان داد.


Image result for digibyte Jared Tate

تیم DigiByte

اعتبار DigiByte به عنوان یک کارآفرین با پروفایل قوی، بر شانه جارد تیت تکیه می­کند. در حالیکه Tate حضور چشمگیری در دنیای فیزیکی و آنلاین دارد، پروژه DigiByte بر خلاف بیت کوین بصورت متن باز است.

به طور خلاصه، این تیم شامل ده­ها (شاید بیشتر) مشارکت کننده در سراسر جهان است. در حالی که مفهوم مبادله متن باز قابل تحسین است، حداقل چنین است که اجرای چنین پروژه­ای دشوار است. تقریبا هر ارز دیجیتال موفق و پایداری، دارای یک تیم متشکل از کارشناسانی از طیف وسیعی از صنایع است. حداقل این پروژه­ها منجر به جذب شرکای تجاری و پذیرش عمومی ارز می­شود.

گفته می­شود که "تیم" در سراسر مجموعه گسترده کانال­ه ای رسانه­ های اجتماعی توییتر، یوتیوب، فیس بوک و غیره قابل دسترسی است. اما شما حتی نمی­توانید اعضای اصلی پروژه ذکر شده را بیابید. چرا؟ از آنجا که کاغذ سفید وجود ندارد- موضع رسمی DigiByte این است: "ما می خواهیم کاری انجام دهیم نه فقط یک عضو گروه باشیم. این موضوع بهتر از عدم تعهد و تحویل به موقع ندادن است."

فقط زمان مشخص خواهد کرد که آیا این ادعای جسورانه قابل انجام هستند یا خیر.

رقبا و چالش­ها

بزرگترین علامت سوال در این پروژه چشم اندازش نیست، بلکه توانایی اجرای آن است. بدون هیچ اطلاعیه­ای، تیم قابل توجه­ای و یا مشارکت قابل توجه شرکت­های بزرگ، DigiByte چگونه می­تواند به رقابت با بیت کوین پرداخته و یا بعنوان ارز دوم انتخاب شود؟

بدون شک، با در نظر گرفتن مفهوم کلی پروژه DigiByte که بر پایه­ی سادگی و سریع بودن بعنوان برزگترین ارز دیجیتال جهان بنا شده است، بیت کوین بزرگترین رقیب DigiByte است.

بررسی­ ها نشان می­دهد که DigiByte به دلایل مختلفی نسبت به بیت کوین می­تواند برتری داشته باشد. بزرگترین دارایی آن سرعت است که معاملات تنها در مدت 5/1 دقیقه نسبت به زمان یک ساعت بیت کوین تایید می­شوند. لازم به ذکر است که تعداد معاملات در ثانیه DigiByte نسبت به بیت کوین 100 برابر بیشتر است. در نهایت، DigiByte دارای 5 الگوریتم در مقایسه با 1 الگوریتم بیت کوین است لذا میزان غیرمتمرکزی آن بیشتر است. این الگوریتم­ها همچنین قادر به تغییر هستند و از متمرکز شدن پروژه جلوگیری می­کنند.

به رغم تکنولوژی برتر DigiByte، مسائل بی شماری است که تهدیدی برای موفقیت آن است. نه تنها رقابت آن با بیت کوین، بلکه توانایی آن در انتشار بازار ارزهای دیجیتال و خروج آنها از دروازه­های ورودی است.

افکار آخر

روی کاغذ DigiByte یک ارز دیجیتال بسیار بهتر از بیت کوین بوده که به طور قابل توجهی سریع­تر، امن­تر، غیر متمرکز و منبع باز است. چشم انداز آن ساکن و به شدت وابسته به مشخصات موسس آن، تیت است.  
علاوه بر این، وضعیت lassez-faire ارز DigiByte مبنی بر وجود نداشتن اعلامیه، نشان دهنده ماهیت کاملا غیرطبیعی آن است. تا به امروز، تکنولوژی مربوط به موفقیت پروژه جامد بوده و به نظر می رسد که این ارز به طور فنی برتر از بیت کوین است.

اما برای حرکت رو به جلو این پروژه، به پشتیبانی قابل توجه شرکت­های بزرگ، دولتی و حوزه رمزنگاری نیاز است- همه اینها نیاز به شفافیت بیشتر دارند.

ترکیبی از توانایی­های تکنولوژیکی و نبود پروفایل این پروژه را واقعا عجیب و غریب می­سازد. Digibyte تا حدودی شبیه یک بازیگر پر جنب و جوش و بدون ارتباط است، منتظر است تا توسط متخصصان استعدادش کشف شده و وارد صنعت شود.