شنبه, 05 مرداد 1398 09:44

خرید اترنیتی Aeternity

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

Aeternity  چیست ؟

با توجه به اینکه در سال های اخیر تعداد زیادی بلاک چین و ارز دیجیتال وارد بازار شده اند نادیده گرفتن سایر ارزهای جدید و به بازار آمده کار سختی است . بسیاری از توکن ها سعی می کنند یک ایده جدید را پیدا کنند که تا کنون مورد استقاده قرار نگرفته است و اگر بتوانند این ایده را پیدا کنند گوشه ای از این بازار را می توانند از آن خود کنند .

 Aeternity  از آن نوع سکه هایی که فکر می کنید نیست  Aeternity  تلاش می کند که یک راه حل برای هر شرایطی که ممکن است در هنگام فکر کردن به قرارداد های هوشمند به ذهن شما برسد ، باشد .  Aeternity  جاه طلبی های بزرگی دارد و امیدوار است که با اضافه کردن ویژگی هایی که بلاک چین های کنونی از آن استفاده نکرده اند مانند قابلیت محلی برای استفاده از داده های دنیای واقعی و ارائه راه حل هایی برای مشکلاتی که در ارزهای دیجیتال امروزی شاهد آن هستیم تبدیل به یکی از بازیکنان برتر در فضای ارزهای دیجیتال شود.

این برنامه به عنوان یک توکن  ERC-20  به منظور تسهیل در تکمیل سرمایه  ICO  راه اندازی شد و در اواسط سال 2018 به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد .

Aeternity  نام یک پروژه است و همچنین نام توکن اصلی  ( Aeon    ( AE  است .

 

Aeternity  چه کاری انجام می دهد ؟

اگر سوال بالا را اینگونه بپرسیم که  Aeternity  چه کاری را انجام نمی دهد ساده تر است و تنها یک پاسخ به دست می آید و آن این است که به نظر نمی رسد هیچ اشتیاق خاصی برای تبدیل شدن به یک ارز برای استفاده روزانه داشته باشد .

ارزهای دیجیتال که یک زیر مجموعه ازتمام  قرارداد های هوشمند هستند یک نوع روش برای معامله محسوب می شوند بنابراین استفاده از  AE  به عنوان یک ارز دیجیتال طبیعتا خارج از بحث ما نیست اما با تمرکز آن ها بر روی اداره کردن داده های واقعی جهان واضح است که تنها ایجاد یک ارز دیجیتال هدف آن ها نیست .

بیانیه ی  Aeternity  سه حوزه را مشخص می کند که تکنولوژی بلاک چین در آن نیاز به بهبود دارد و راه حل های خود را برای هر کدام پیشنهاد می دهد .

اولین مشکل طراحی منظم است که راه دیگر برای توصیف این است که چگونه بلاک چین ها به محاسبه معامله ها یا سایر عملیات بر روی زنجیره می پردازند .

پیشنهاد  Aeternity  برای این مشکل این است که بیشتر اطلاعاتی که در هر معامله ای ایجاد می شود،  می تواند بدون زنجیره ای  ( chain-off ) و در یک کانال جانبی یکپارچه انجام شود و تنها اطلاعات ضروری به زنجیره اصلی منتقل شوند . این باعث می شود که  تعداد معاملات بر روی زنجیره به حداقل برسد و سبب آزاد سازی منابع می شود .

در حالی که قبلا دیگر بلاک چین ها پیشنهاد استفاده از زنجیره های جانبی را داده بودند بعد از آن به این واقعیت پی بردند که نیاز به راه حل های تکمیلی دارند . با شروع استفاده از راه حل های خارج از زنجیره ای که به پایه متصل شده است و به معنی محاسبه کمتر بر روی زنجیره اصلی است ،  Aeternity  امیدوار است که از اشتباهاتی که توسط راه حل های ایجاد شده در سیستم به وجود می آید جلوگیری کند .

دومین مشکل که  Aeternity  به دنبال حل آن است این است که چگونه اطلاعات دنیای واقعی را در یک مسیر قابل اعتماد با بلاک چین ادغام کند برای مثال : ممکن است کسی بخواهد یک بلیت برای یک رویداد خریداری کند اما یک سیستم ایده آل تنها در صورتی اقدام به پردازش پرداخت بلیت می کند که هوا بارانی نباشد .

Aeternity  سیستم  oracle  را پیشنهاد می کند که شامل ترکیبی از دو روش پیشنهادی است . یکی از این روش ها استفاده از منابع غیر انسانی است    مانند :  سنسورهای دنیای واقعی که می توانند داده ها را بدون نیاز به مداخله انسانی در بلاک چین ارائه دهند . به عنوان مثال اگر یک سنسور تشخیص هوای بارانی در محل برگزاری یک رویداد قرار داده شود می تواند پیشبینی کند که آیا هوا بارانی است یا خیر و به بلاک چین اطلاع دهد سپس معاملات با توجه به پیشبینی ارائه شده به بلاک چین می توانند پردازش شوند .

راه دیگر برای سیستم  oracle  جمع آوری اطلاعات توسط اجماع انسانی است کاربران می توانند سوالات بله یا خیر خود را به بلاک چین ارسال کنند و سپس به یکی از دو نتیجه رای دهند و در بیشتر مواقع باید شرط های خود را از طریق پرداخت  Aeon اثبات کنند سپس پاسخی که  با رای بیشتری  همراه باشد به عنوان نتیجه درست در نظر گرفته می شود .

مشکل سوم که  Aeternity  به حل آن امیدوار است هماهنگی در مورد توسعه بلاک چین   Aeternity  و اکوسیستم آن است برخی از بلاک چین ها با نگرانی در مورد متمرکز سازی ماینینگ های بیش از حد ظرفیت با الگوریتم  proof-of-work  دست و پنجه نرم می کنند و بلاک چین های دیگر با نگرانی در مورد کنترل بیش از حد توسط کسانی که ثروت بیشتری دارند با استفاده از مدل  proof-of-stake سروکار دارند . پیشنهاد Aeternity   ادغام دو روش  proof-of-work  و   proof-of-stake  با هم است و امیدوار است که این دو روش بتوانند یکدیگر را متعادل سازند.

 

تاریخچه  Aeternity

Aeternity  در ابتدای سال 2017 آغاز به کار کرد و  ICO  خود را در ماه ژوئن سال جاری راه اندازی کرد در ابتدا به عنوان یک توکن  ERC-20  راه اندازی شد  اما این تنها یک گام متوسط برای تامین بودجه اولیه بود .

هنگامی که شبکه اصلی در اواسط سال 2018 به طور کامل راه اندازی شود احتمالا می توان از توکن های  AE  موجود برای بلاک چین جدید استفاده کرد . اما هنوز مشخص نیست که آیا این یک معامله یک به یک است یا معامله ای مبتنی بر ارزش های نسبی .

 

تیم  Aeternity

بر طبق وب سایت  Aeternity  ، این تیم شامل تقریبا 50 نفر است که yanislav malahov  بنیان گذار آن است  malahov  خود را به عنوان پدر خوانده اتریوم معرفی می کند که قبل از ایجاد  buterin  از اتریوم  با vitalk buterin  در پروژه ای مربوط به  colored coins  کار کرده است .

Malahov  در یک پست درون وبلاگ خود می نویسد که ممکن است این نوآوری حین مکالمه او با buterin  به وجود آمده باشد صرف نظر از اینکه آیا  malahov تاثیری در ایجاد اتریوم داشته است یا خیر ، بدون شک او از روز های اول در تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال مشارکت داشته است .

به نظر می رسد که این تیم یک گروه پیچیده از مهندسان و توسعه دهندگان کسب و کار داشته باشد با این حال آن ها فهرست سرمایه گذاران عمده مالی را معرفی نمی کنند و ممکن است آن ها نیازی به این سرمایه گذاران نداشته باشند زیرا توانسته اند ICO  خود را تا 23 میلیون دلار افزایش دهند .


erthwerth.JPG

 

رقابت ها و چالش ها

در حالی که بعضی از پروژه های متمرکز بر قراردادهای هوشمند ممکن است یک زمینه خاص را هدف قرار دهند ، اما  Aeternity  مشتاق است که تبدیل به بلاک چین پیش فرض قرارداد های جهان شود .

این رویکرد عمومی به این معنی است که آن ها در رقابت با بزرگترین بلاک چین قرار داد های هوشمند در بازار امروز یعنی اتریوم هستند .

Aeternity  راه طولانی ای دارد تا بتواند به شهرت نام تجاری معتبر که اتریوم از آن برخوردار است ، دست یابد . اما در دنیای ارزهای دیجیتال هیچ چیز غیر ممکن نیست و اگر اتریوم از رده خارج شود ممکن است فرصت بزرگی برای  Aeternity  به وجود آید . در مورد  proof – of – work  و  proof-of-stake  به عنوان یک روش برای توافق که اغلب در زمینه های ایدئولوژیک آن ها بحث می شود نه زمینه فنی آن ها . طرف مخالف معتقد است که فرصتی دیگر برای نفوذ در یک بلاک چین متمرکز ایجاد می شود که بسیاری از آن ها در فضای ارزهای دیجیتال غیر قابل قبول هستند جناح های متعهد ممکن است هر گونه توافق نامه ای را که در آن اعتماد از بین برده می شود را شناسایی کنند Aeternity   باید یک ایده ای را ارائه دهد که با هر دو طرف سازش کند و در این ایده ممکن است به بازاریابی بیشتری نسبت به سرعت و کارایی و مسائل فنی نیاز داشته باشد .

 

نتیجه

Aeternity  راه هایی برای ایجاد یک شبکه قابل اعتماد از داده های ورودی دنیای واقعی برای ارائه اطلاعات عینی از سیستم  oracle  خود دارد . اما اگر آن ها بتوانند به اهدافشان دست یابند می توانند نیاز های زیادی به ویژه در خصوص  lOT  را برطرف کنند

چالش اصلی آن ها این است که با بلاک چین ایجاد شده یعنی اتریوم روبرو هستند . اتریوم نه تنها نام و ارزش زیادی در بازار دارد بلکه همچنین یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان را پشت سر خود دارد که می توانند اتریوم را گسترش دهند .

تیم پشت  Aeternity  به نظر با ثبات می رسد و تکنولوژِی های پیشنهادی خود را به طور صحیح پایه گذاری می کند و این  نیاز به یک صعود طولانی از یک  ICO  تا تبدیل شدن به سیستم پیش فرض قراردادهای هوشمند در جهان را دارد  . همانطور که تیم آن ها می گوید : اگر برای ستارگان شلیک کنید به ماه می رسید یعنی برای این تیم هر چیزی ممکن است و می توانند پیشرفت کنند .


aet-770x433.png