شنبه, 30 -2667 10:33

خرید الف alef

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

Aelf  چیست؟

تکنولوژی بلاک چین توسط بیت کوین رهبری و هدایت شد امکان معامله های مالی همتا به همتا را فراهم کرد. اتریوم سپس برای اولین بار، استفاده دیگری از بلاک چین به عنوان پلتفرم برای اپلیکیشن های غیرمتمرکز به وجود آورد.

هر چند پلتفرم  غیرمتمرکز نوآوری خوبی هستند اما این یک راه طولانی از سیستم عامل های متمرکزی بود که کاربران با آن آشنایی دارند مانند ویندوز و مک. علاوه بر این برای اینکه به دنیای کسب و کار متصل شوند نیاز به یک سیستم عامل معتبر برای اپلیکیشن های غیر متمرکز است این سیستم عامل باید مقیاس پذیر باشد و اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه دخالت برای اجرای قرارداد هوشمند  را داشته باشد و دارای یک پروتکل اجتماعی باشد که با فناوری جدید سازگار باشد.

Aelf یک سیستم عامل برای بلاک چین است که توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان قابل تنظیم است که در " ند ها "  در سرورهای انبوه اجرا می شوند و هر قرارداد هوشمند در زنجیره شخصی خود اجرا می شود.

Aelf  رویای تبدیل شدن به لینوکس دنیای بلاک چین را دارد سازمان ها قادر به ساختن سیستم های خود با هر مکانیزم اجماع مورد نظر در بلاک چین هستند. این اساسا یک شبکه محاسباتی انبوه غیر متمرکز است که هم چنین قادر به معامله متقابل است.

 

 

 Aelf چه کاری انجام می دهد؟

سیستم aelf  بر نوآوری بر روی سیستم های کنونی بلاک چین در افزایش عملکرد ,  جدا سازی منابع و ساختار چگونگی اداره کردن متمرکز شده است. Aelf  توانسته است به نوآوری در افزایش عملکرد و هم چنین جداسازی منابع از طریق ساختار زنجیره ای جانبی چند لایه دست یابد.هم چنین نوآوری در ساختار چگونگی اداره کردن از طریق مکانیزم اجماع (DPOS)  به دست آمده است.

زنجیره جانبی چیست؟ (SIDE CHAIN)

سیستم  Aelf یک زنجیره اصلی و چند زنجیره جانبی برای اجرای قرارداد های هوشمند است.زنجیره اصلی خود به تنهایی نمی تواند چنین قرار داد هوشمندانه ای را اجرا کند بلکه به عنوان یک ناظر در تمام زنجیره های جانبی عمل می کند و دارای توانایی برقراری ارتباط با دیگر بلاک چین ها است.

هر قرارداد هوشمند که برای روی پلتفرم ایجاد شده است زنجیره های جانبی خود را خواهد داشت زنجیره اصلی aelf  که توسط سیستم aelf  اجرا شده است به عنوان استحکام کل سیستم عمل می کند بنابراین ارتباط بین زنجیره های جانبی تنها از طریق زنجیره اصلی امکان پذیر است.

زنجیره های جانبی با زنجیره اصلی از طریق یک سیستم شاخص تعامل دارند سیستم شاخص  , زنجیره را به دو نوع تقسیم می کند :

  • زنجیره خارجی که اهمیت زیادی دارد و می تواند برای گسترش مرزهای aelf  استفاده شود مانند بلاک چین بیت کوین و بلاک چین اتریوم.
  • زنجیره جانبی داخلی که تحت سیستم عامل aelf عمل می کند.

 

 

 

 

 

همانطور که در شکل بالا مشخص است زنجیره های جانبی می توانند به ذخیره های فرعی انشعاب یابند و هم چنین این زنجیره های فرعی می توانند به زنجیره های بیشتری منشعب شوند.

دیگر بلاک چین ها مانند بیت کوین می توانند زنجیره های جانبی خود را در سیستم aelf  داشته باشند.

زنجیره اصلی این اجازه را به زنجیره فرعی می دهد تا با یک دیگر از طریق (merkle tree root vertification)  ارتباط برقرار کنند.

این ساختار همانند اتریوم است و انتظار می رود که شبکه به راحتی در مقیاس فعال شود . جداسازی بخش های کاربردی در سیستم به زنجیره های جانبی باعث می شود که در صورت بروز هر گونه مشکل در یک بخش کل شبکه مختل نشود.

 

اجماع (consensus)

مکانیزم اجماع منظم proof-of-work و proof-of-stake  در aelf   قابل اجرا نیست

این به این دلیل است که ساخت بلاک aelf  نیاز به یک زنجیره اصلی برای ضبط اطلاعات از زنجیره جانبی را دارد و هم چنین به علت اینکه aelf  ساختار پیچیده تر را در ارائه خدمات سازمانی cloud-based  دارد. بنابراین زنجیره اصلی aelf  از ساز و کار اجماع (DPOS)  مشابه آنچه در ARK , EOS  استفاده می شود برای حفظ شبکه استفاده می کند.

هر صاحب نظرaelf  حق دارد رای بدهد که کدام ندها به ندهای  ماینینگ تبدیل شوند ندهای  ماینینگ منتخب سپس نحوه توزیع پاداش های ماینینگ را به تمام منحنی ها و شرط بندان تعیین می کند.

هدف از ندهای ماینینگ این است که تایید معاملات ,  دسته بندی بلاک ها و انتقال داده ها را فعال کند

تعداد ماینرهای شبکه aelf  با معادله ی زیر تعیین می شود:

Miner=2n+1   

جایی که (n)  یک عدد صحیح است از 8 شروع می شود و هر سال با 1  افزایش می یابد.

Aelf  زنجیره های جانبی را برای استفاده از پروتکل اجماع خود تشویق می کند بنابراین آن را برای استفاده خاص خود سفارشی می کند با این حال به زنجیره های جانبی ایجاد شده از طریق سیستم  aelf   توصیه می شود که ماینینگ های خود را با زنجیره های اصلی  aelf  ادغام کنند.

 

 

تیم aelf

Aelf  توسط Ma Haoboo  تاسیس شد که قبلا بنیانگذار و مدیر عامل شرکت  Hoopox  بود و همچنین رئیس Gempay , Allcoin  بود او به عنوان متخصص در زمینه ارز های دیجیتال در نظرگرفته شده است و عضو کمیسیون کارشناسان موسسه الکترونیک چین و فدراسیون کامپیوتر چین است.

سایر اعضای تیم شامل :  Chen Zhuling, Rong Peng , yang yalong , Deng Guanglei  و JB Lee  هستند

مشاوران در این پروژه شامل  Liam Robertson   ( مدیر عامل شرکت  Alphabit Limited  )  Zhou Shouji  ,  (شریک پایه گذاری در FBG Capital  ) Kenneth Oh ,   ( شریک ارشد  Dentons Rodyk  و  Davidson  ) و Michael J.Arrington  ( مدیر عامل TechCrunch  ) هستند .

 

 

نقشه راه aelf   و دستاوردهایش

توسعه بر روی پروژه aelf  در نوامبر سال 2017 شروع شد بر اساس نقشه ی نشان داده شده در شکل زیر این توسعه به 5 مرحله تقسیم شده است:

تست نت aelf   در  ژوئن 2018 منتشر شد توسعه زنجیره های جانبی aelf  در اواخر سپتامبر 2018 تکمیل شد و راه اندازی شبکه اصلی  آن برای سال 2019 برنامه ریزی شده است.

 

چالش ها و رقبا

با توجه به نقشه راه به نظر می رسد که aelf  قصد دارد تا به پیشرفت پایدار برسد و بلاک  aelf  جامعه را با بروزرسانی های توسعه یافته توسط تیمش مرتبط نگه می دارد.تنها چالش قابل توجه تبدیل شدن به بهترین و گسترده ترین پلت فرم بلاک چین شناخته شده در میان دیگر خدمات مشابه است.

واضح ترین رقبا برای aelf  اتریوم است با این وجود با استفاده از زنجیره های خاص جانبی در توسعه  lisk  نیز به عنوان یک رقیب برای  aelf  قابل توجه است

 

 

توکن ELF

توکن ELF  به عنوان یک ابزار پرداخت برای توزیع منابع حفظ ثبات سیستم Aelf  ( از طریق رای گیری ) و ایجاد مشارکت کنندگان برای توسعه کل شبکه به کار می رود

توکنELF  به گونه ای طراحی شده است که هر زنجیره جانبی که توسط سیستم عامل  Aelf  شناخته شده است مجاز به پذیرش توکنELF  باشد

پیش فروش توکن  ELF  بین 18 نوامبر و 10 دسامبر 2017 صورت گرفت .هدف این بود که تا  55.000 اتریوم  افزایش یابد که به این هدف هم رسیدند . این پروژه منابع مالی شرکت های سرمایه گذاری مانند:  FBG Capital , blockTower , Dragon Dragon , Galaxy , ventur capital blockchain  و چندین شرکت دیگر را جذب کرد

رمزارزELF   ارزشی حدود 0.14 دلار دارد و در بسیاری از صرافی هایی مانند  Binance , Houbi , okEx  با  بیت کوین و اتریوم معامله می شود. Houbi , okEx  همچنین شامل جفت های USDT  می شوند و با "وون کره جنوبی" در Bithumb  جفت می شود .

رمزارز  ELF  در حال حاضر یک استاندارد رمز نگاری اتریوم ERC-20  است از این رو می توان آن را در هر کیف پول  ERC-20  ذخیره کرد.

با این حال زمانی که شبکه اصلی  Aelf  در سال 2019 راه اندازی شود انتقال این ارز از شبکه ERC-20  اتریوم به سکه های اصلی Aelf  بر روی بلاک چین  Aelf  وجود خواهد داشت وقتی این اتفاق بیفتد اطلاعاتی از تیم  AELF   به وجود خواهد آمد.

 

نتیجه گیری

دیدگاه  Aelf از تبدیل شدن به لینوکس دنیای بلاک چین یک بلند پروازی است .

طراحی این پروژه بسیار امیدوار کننده است و موفقیت درآن تا حد زیادی به تعداد پروژه ها و توسعه دهندگان بستگی دارد در حال حاضر پروژه های بسیاری در جهان وجود ندارد اما در آینده نزدیک این تعداد تغییر خواهد یافت با آینده ای پر از اپلیکیشن های بلاک چین و  اپلیکیشن های غیرمتمرکز ,  Aelf موقعیت خود را طوری تنظیم می کند که به نیرویی تبدیل شود  که بتوان روی آن حساب کرد.