شنبه, 27 -2667 04:44

خرید بایت کوین Bytecoin

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

 

بایتکوین یا به اختصار BCN چیست ؟

زمانه به سرعت در حال تغییر است و نیاز به حفظ حریم شخصی و ناشناس بودن در فضای آنلاین به طور فزاینده ای اهمیت یافته است. علاوه بر این، با وجود کشورهایی که توسط دولت های سرکوب گر اداره می شوند که همه چیز را بر مبنای سانسور مدیریت می کنند، نیاز به حفظ حریم خصوصی یک امر حیاتی قلمداد می شود.

بایتکوین، یک کریپتوکارنسی غیر متمرکز است که به شدت بر حفظ حریم خصوصی و امنیت متمرکز می باشد. این ارز را می توان برای ارسال و دریافت وجه و اطلاعات با اطمینان از اینکه تراکنش توسط اشخاص ثالث قابل شناسایی نیست، استفاده کرد.

بایتکوین با استفاده از یک پروتکل حریم خصوصی که با استفاده از تکنولوژی "حلقه امضاها" یا همان رینگ سیگنیچر طراحی شده است، توانایی خود برای ارسال وجه و داده در سطح جهانی و به صورت کاملا ناشناس را بر همگان اثبات کرده است.

 

بایتکوین چه کاری انجام می دهد؟

برای درک بهتر آنچه که بایتکوین انجام می دهد و اینکه عملکرد آن در مقایسه با بیتکوین چگونه است ، در اینجا خلاصه ای از مقایسه ی این دو ارز را ارائه خواهیم کرد.

علی رغم نامهای شبیه به هم، بیتکوین و بایتکوین قابلیت ها و ویژگی های بسیار متفاوتی دارند. بر خلاف بیتوکین که یک ارز شبه خصوصی است، بایتکوین کاملا محرمانه و خصوصی بوده و تراکنش ها در آن به هیچ وجه قابل پیگیری نیست. بایتکوین از پروتکل های مختلفی برای حصول اطمینان از حفظ حریم شخصی کاربران استفاده می کند، برخی از این پروتکل ها عبارتند از حلقه ی امضاها، آدرسهای پنهان و تراکنش های لینک ناپذیر. میانگین زمان هر تراکنش در بیتکوین 10 دقیقه بوده در حالی که برای بایتکوین این زمان حدود دو دقیقه می باشد.


Screen-Shot-2018-01-12-at-4.52.56-PM.png

بایتکوین اولین ارزی است که از پروتکل CryptoNote استفاده کرده که زیرساخت های این سکه را بسیار قوی می کند.

یکی از اشتباهات رایج در بین عوام این است که اکثر افراد فکر می کنند که معاملات و تراکنش ها در بیتکوین واقعا قابل شناسایی نیستند. نباید فراموش کرد که بلاکچین بیتکوین از یک دفترکل غیر قابل تغییر استفاده میکند که در آن همه معاملات قابل مشاهده هستند. این به این معنی است که فرستنده یا گیرنده تمام تراکنش ها را می توان مشخص کرد. اگر چه این دفترکل  تنها یک آدرس عمومی بیتکوین را ارائه می دهد و ممکن است به نظر بی اهمیت بیاید، اما مواردی وجود دارد که امکان دارد بتوان شخص را از روی آدرس بیتکوین پیدا کرد.

تکنولوژی بلاکچین معاملات را با قرار دادن آنها در یک بلوک که بر روی یک زنجیره ی تغییرناپذیر قرار دارد، انجام میدهد. این بدان معنی است که نمی توان آنها را تغییر داد. تمام تراکنشها و متادیتای مربوط به تراکنشها در بلاکچین بیتکوین همچنان عمومی هستند، از اولین بلوک تا آخرین آنها. این درست همان جایی است که بایتکوین به شدت با بیتکوین متفاوت است.

بایتکوین با استفاده از یک پروتکل رمزنگاری شناخته شده به نام CryptoNote عمل می کند، که مبنای شکل گیری بایتکوین و سکه های فورک شده از آن مانند Monero می باشد. این تکنولوژی تضمین می کند که معاملات انجام شده توسط اشخاص، خصوصی و غیرقابل شناسایی باقی بمانند بدون اینکه شخص ثالثی بتواند معامله را برای تعیین فرستنده و گیرنده تجزیه و تحلیل کند.

اگر چه تراکنشهایی که در شبکه بایتکوین اجرا می شود بر روی بلاکچین این پلتفرم نشان داده می شوند، اما معاملات به طور کامل ناشناس می مانند چرا که هیچ کس نمی تواند آدرسهای مربوط به یک تراکنش را ببیند.

 

حلقه ی امضاهای غیرقابل ردیابی

پروتوکل بایتکوین ویژگی های غیر قابل ردیابی ای دارد که اجازه می دهد تراکنش ها با ایمنی کامل بر روی شبکه ی این ارز انجام شوند. این امنیت توسط حلقه امضاهای غیر قابل ردیابی ارائه شده است.

حلقه امضاها اجازه می دهد که تراکنش ها با هم مخلوط شده و قابل شناسایی نباشند. فرایند مخلوط کردن معامله اساسا به فرستنده ی یک تراکنش اجازه می دهد تا چندین امضا کننده بالقوه را از میان یک گروه با شرایط کاملا یکسان با خودش انتخاب کند به طوریکه هیچ شخص ثالثی قادر به کشف کردن جایی که پول از آن آمده است، نباشد.

با استفاده از حلقه امضاها ، محرمانه بودن و یکپارچگی تراکنش حفظ می شود که به نوبه خود حریم خصوصی را برای هر فرستنده و گیرنده فراهم می کند.


cn02-585x165.png

 

آدرس های پنهانی و تراکنش های لینک ناپذیر

در کنار قابلیت بسیار جالب توجه حلقه امضا ها در پروتکل کریپتونوت، بایتکوین یک ویژگی دیگری را نیز به کار گرفته که به تراکنش های لینک ناپذیر معروف است.

این ویژگی دقیقا همان چیزی است که از اسمش پیداست: معاملاتی که از طریق آدرس های مخفی غیر قابل لینک هستند و هیچ امکانی برای اسکن کردن بلاکچین برای یافتن هویت طرفین معامله وجود ندارد. هر تراکنش ورودی و خروجی که در شبکه بایتکوین اتفاق می افتد، پنهان و پوشیده باقی می ماند همچنین هویت واقعی هر دو فرستنده و گیرنده پنهان باقی می ماند، که این نهایت حس امنیت و حفظ حریم شخصی را برای طرفین معامله به ارمغان می آورد.

البته با تمام این اوصاف باید توجه داشت که بلاکچین بایتکوین هش رمزنگاری شده ای از آدرس طرف دریافت کننده معامله را نشان می دهد. اما این مساله خطری ندارد زیرا از آنجا که هر تراکنش از یک کلید عمومی یک بارمصرف استفاده می کند، هر معامله ای که توسط یک فرد انجام می شود به آن شخص لینک نشده و هر بار یک آدرس جدید دارد، و این باعث می شود که نتوان از روی معاملات، فرد انجام دهنده را پیدا کرد.

 

گواه انجام کار

یکی دیگر از تفاوت های عمده بین Bytecoin و Bitcoin  استفاده از الگوریتمهای گوا اثبات کار متفاوت است . POW در بیتکوین که از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند، همواره استخراج کنندگانی که سیستم ها و تجهیزات استخراج ASIC  قدرتمندی دارند را بر افراد با گرافیک و CPU معمولی ارجحیت میدهد که این ذاتا منجر به تمرکز و قدرت مداری در شبکه می شود، زیرا تنها شرکت های بزرگ سرمایه گذاری که تجهیزات و انرژی کافی دارند می توانند بیتکوین استخراج کنند.

از سوی دیگر، بایتکوین به دنبال حذف مرکزیت  گرایی بوده و از یک الگوریتم اصلاح شده PoW استفاده می کند، که بیشتر به عنوان Proof-of-Work Egalitarian شناخته می شود. این الگوریتم نسخه ی اصلاح شده ای از الگوریتم proof-of-work  بیت کوین می باشد که طرحی عادلانه و غیرمتمرکز تر برای استخراج سکه را به ارمغان می آورد..

الگوریتم که بایت کوین استفاده می کند هیچ محدودیتی برای حافظه ندارد، یعنی CPU ها و پردازنده های گرافیکی معمولی نیز با نرخی نسبی قادر به اسخراج سکه BCN (سکه یایتکوین) می باشند.



 

تاریخچه بایتکوین

 بایتکوین اولین ارزی است که پروتوکل کریپتونوت را برای  ارائه ویژگی های حفظ حریم خصوصی قوی به کاربران به کار گرفته است.

بایتکوین در سال 2012 به عنوان فضایی برای جابه جایی پول های غیر قانونی به سرتاسر جهان در اینترنت معروف شد چرا که هویت کاربران در آن کاملا ناشناس باقی می ماند.

ویژگی بارزی که بایتکوین را از دیگر ارزها جدا می سازد قابلیت ارائه حریم شخصی تمام و کمال به کاربران است که از طریق حلقه امضا ها و آدرسهای پنهان ارائه می شود. تیم اصلی بایتکوین به مرور از هم پاشید و اعضای آن هر کدام ارزهای جدیدی از بایتکوین فورک کردند.

برای مثال مونرو یکی از فورک های بایتکوین است که بر مبنای همان پروتوکل کریپتونوتی که بایتکوین استفاده می کند بنا نهاده شده است.

تیم کنونی بایتکوین چندان شناخته شده نیست و در صفحه ی اطلاعات مربوط به اعضا تنها تصاویر آنها و اسامی موجود است و اطلاعات چندانی درباره ی پیشینه ی اعضا داده نشده است.

نقشه راه که بایتکوین تعیین کرده است شامل مراحل توسعه و بازاریابی برای سه ماهه اول و دوم سال 2018 می شود. اولین فاز توسعه بایتکوین از ششم فوریه سال 2018 شروع شده است. به مرور و با پیشرفت در توسعه بایتکوین وارد بازارهای آسیایی نیز خواهد شد.


Artboard-2-copy-4-5-585x390.png

 

صرافی ها و کیف پول های بایتکوین

بایتکوین در چند صرافی آنلاین در دسترس است و با توجه به نقشه راه، آنها همچنان به اضافه کردن صرافی های جدید در سه ماهه ی سوم 2018 ادامه خواهد داد. در حال حاضر بایتکوین را می توان به طور مستقیم با Bitcoin در HitBTC و Poloniex خریداری کرد.

گزینه های متعددی شامل کیف پول دسکتاپ، کیف پول آنلاین و کیف پول موبایل برای ذخیره سکه BCN وجود دارد. کیف پول دسکتاپ برای همه کاربران ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است، و این گزینه آسان برای ذخیره BCN در کیف پول نرم افزار آفلاین و به دور از مبادلات است. وجود کیف پول آفلاین مساله ای مهم است، چراکه مبادلات گاهی اوقات می توانند حاشیه های امنیتی داشته باشند. از آنجا که شما تنها مالک کلید های خصوصی هستید که برای آدرس ذخیره سازی BCN تعیین میشوند، نرم افزار کیف پول یک گزینه عالی برای حفظ امنیت است.

کیف پول وب یکی دیگر از گزینه آسان برای استفاده برای هر کسی است که به اینترنت و یک مرورگر وب دسترسی داشته باشد (این کیف بر روی تمام مرورگرهای وب کار می کند). در حال حاضر، تنها کاربران اندروید قادر به استفاده از کیف پول تلفن همراه برای ذخیره سازی BCN هستند. تیم توسعه هنوز چیزی درباره ی ارائه نسخه ای او اس ابراز نکرده است.

 

نتیجه گیری

از آغاز سال 2012، بایتکوین به عنوان یک کریپتوکارنسی آغاز شد و هدف آن بازگرداندن حریم خصوصی به کاربران و تضمین امنیت معاملات و تراکنش های آنها در برابر افراد سودجو بود. بایتکوین یکی از قدیمی ترین پروژه های فضای رمزنگاری است که در آن افراد در عین ناشناس ماندن برای داد و ستد با هم در ارتباطند.

به عنوان اولین ارزی که پروتوکل کریپتونوت را در ساختار خود ادغام کرده است، بایتکوین سمبل و نمونه ای شد برای سایر ارزهایی که از آن فورک شدند.

ارزهای زیادی از بلاکچین بایتکوین فورک شده و با استفاده از همان تکنولوژی و البته توسط تیم های متفاوت در حال توسعه اند.

در دنیایی که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است، پروژه ی بایتکوین با تمام قدمتش همواره پاسخگوی نیازهای امنیتی بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیاست.


Bytecoin-1.jpg

 

 

نام ارز بایت کوین
نام انگلیسی Bytecoin
نماد BCN
تاریخ راه اندازی 2012
آیکن
آدرس سایت   bytecoin.org
 قابلیت استخراج
نوع ارز Coin
تعداد کل 184.470.000.000
الگوریتم رمز نگاری CryptoNight
کیف پول ها

ولت آنلاین

ولت دسکتاپ

ولت اندروید

صرافی ها

 

مونرو از این ارز مشتق شده است

دارای تیمی ناشناخته

 معاملات کاملا ناشناس و امن