جمعه, 14 ارديبهشت 777 19:37

خرید لایت کوین Litecoin

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

 

نام ارز لایت کوین
نام انگلیسی Litecoin
نماد LTC
تاریخ راه اندازی May 2013
آیکن
آدرس سایت https://litecoin.com
 قابلیت استخراج
نوع ارز Coin
تعداد کل 84,000,000
الگوریتم رمز نگاری  
کیف پول ها
صرافی ها

 

 موسس لایت کوین کارمند سابق گوگل آقای چارلی لی است

 




لایت‌کوین چیست؟

لایت‌کوین به سرعت از گمنامی خارج‌شده است و تبدیل به یکی از معروف‌ترین و باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال جهان شده‌است.

لایت‌کوین خود را به صورت زیر توصیف می‌کند:

یک ارز دیجیتال همتا به همتا که پرداخت‌های فوری با کارمزد نزدیک به صفر را برای هرکسی در جهان فراهم می‌کند. لایت‌کوین یک شبکه پرداخت جهانی است که بدون هیچ مقامات مرکزی کاملا غیرمتمرکز است.

به عبارت ساده، لایت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز دارای هزینه پایین است که برای پرداخت فوری آیتم‌های روزمره استفاده می‌شود.

لایت‌کوین به عنوان یکی از ۵ ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار، بعد از بیت‌کوین، ایتریوم، ریپل و بیت‌کوین‌کش قرار دارد.

تاریخچه لایت‌کوین

لایت‌کوین توسط چارلی لی که در آن‌ زمان هنوز برای گوگل کار می‌کرد٬ توسعه یافت و در ۷ اکتبر ۲۰۱۱ به شکل لایو درآمد. این کار باعث می‌شود که لایت‌کوین یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال باشد. کد منبع خودش یک فورک از کلاینت اصلی بیت‌کوین با چند تغییر و بهبود قابل‌توجه مانند کاهش زمان تولید بلاک، استفاده از الگوریتم‌های هشینگ مختلف و کاهش زمان مورد نیاز برای پردازش پرداخت‌ها بود.

تیم لایت‌کوین

لایت‌کوین توسط چارلی لی تاسیس شد در حالی که او هنوز برای گوگل کار می‌کرد. در طول زمانی که در گوگل بود، چارلی روی برخی از پروژه‌های برجسته مانند گوگل پلی گیمز، کروم OS و یوتیوب کار می‌کرد.  او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از MIT در هر دو رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر دارد.

لی در سال ۲۰۱۳ گوگل را ترک کرد تا برای کوین‌بیس به صورت تمام وقت کار کند. کوین‌بیس اکنون یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های  ارز دیجیتال جهان است. لی از آن زمان کوین‌بیس را ترک کرده است و حالا تمام‌وقت روی لایت‌کوین کار می‌کند.

لایت‌کوین اکنون یک تیم کامل از توسعه‌دهندگان دارد که روی جنبه‌های مختلف این سکه کار می‌کنند. یک لیست کامل از تیم توسعه را می توان در اینجا یافت.

چگونه لایت‌کوین را بخرید و ذخیره کنید

 Image result for litecoin wallet

برای آن‌هایی که به خرید لایت‌کوین‌ها علاقه دارید، شما خوش‌شانس هستید. لایت‌کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی است که وجود دارد و تقریبا در هر نوع صرافی ارز دیجیتالی قابل‌دسترسی است.

خرید لایت‌کوین‌ها آسان است٬ چون آن‌ها می‌توانند مستقیما به خاطر ارزهای دیجیتال فیات خود معامله کنند. این در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی است که تنها راه خرید این است که اول باید بیت‌کوین بخرید و سپس بیت‌کوین‌ها را با سکه‌هایی که می‌خواهید، معامله کنید.

اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید بیشتر در مورد نحوه خرید این سکه بدانید، به "نحوه خرید لایت‌کوین (LTC) " مراجعه کنید.

کیف پول مختلفی برای لایت‌کوین وجود دارد که می‌توانید برای ذخیره‌کردن سکه‌های خود از آن استفاده کنید. ویندوز، مک اُ اس ایکس، آی اُ اس، لینوکس، اندروید و بلک بری همگی از سیستم‌های عامل پشتیبانی شده‌اند. علاوه بر این کیف‌پول‌های استاندارد، لایت‌کوین چند گزینه دیگر مانند الکتروم  LTC، لایت والت و لایت ‌ادرس دارد.

الکتروم  LTC یک کیف پول سبک‌ است که نیازی ندارد که شما با شبکه هماهنگ شوید تا بتوانید از آن استفاده کنید. در عوض، تمام چیزی که شما نیاز دارید یک گذرواژه امنیتی ۱۲ کلمه‌ای است و شما می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

لایت‌والت یک کیف پول آنلاین است که در مرورگر وب‌تان با استفاده از رمزنگاری آنلاین کار می‌کند. این به شما این امکان را می‌دهد که از هر کامپیوتری به سکه‌‌هایتان دسترسی داشته باشید. برای حفاظت از امنیت تان، لایت‌والت هرگز کلیدهای خصوصی شما را نمی‌بیند و شما را از هکرها ایمن نگه می‌دارد.

لایت‌آدرس به شما این امکان را می‌دهد که کیف‌پول کاغذی و ذهنی خود را تولید کنید.

لینک‌ها برای هر کدام از کیف پول‌ها‌ را می‌توانید در وب سایت لایت‌کوین پیدا کنید.

چگونه لایت‌کوین متفاوت از بیت‌کوین است؟
what-is-litecoin-litecoin-vs-bitcoin-cryptocurrency-blockchain-crypto.jpg

از آنجا که بیت‌کوین نام خانواده ارزهای دیجیتال است، مقایسه لایت‌کوین با بیت‌کوین برای دادن ایده‌ای برای اینکه چرا شما باید در وهله اول به لایت‌کوین اهمیت بدهید، مفید است.

 لایت‌کوین تقریبا از لحاظ استفاده و کاربرد اصلی آن برابر با بیت‌کوین است؛ با این حال، باهم تفاوت‌های قابل‌توجهی در زمینه کارکردی دارند

به نقل از وب سایت لایت‌کوین، تفاوت بین لایت‌کوین و بیت‌کوین را می‌توان به شرح زیر توصیف کرد:

 زنجیره‌بلوکی لایت‌کوین قادر به جابجایی حجم معاملات بیشتر نسبت به همتای خود – لایت کوین است. با توجه به تولید بلاک مکرر، این شبکه از تراکنش‌های بیشتری بدون نیاز به اصلاح نرم‌افزار در آینده پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، معامله‌گران زمان تایید سریع‌تری دریافت می‌کنند، در حالی که هنوز هم توانایی انتظار برای گرفتن تایید بیشتر در هنگام فروش اقلام قیمتی بزرگ‌تر دارند.

در اینجا خلاصه‌ای از مزایای لایت‌کوین آمده است:

  1. لایت‌کوین‌ زمان‌های تراکنش بسیار سریع‌تری دارد. پول ارسالی از طریق لایت‌کوین به طور کلی در کیف پول شما در عرض چند دقیقه ظاهر خواهد شد، در حالی که با بیت‌کوین این مقدار می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد.
  2. هزینه‌های تراکنش به طور قابل‌توجهی با لایت‌کوین کم‌تر است. هر چه بلاک بلندتر باشد، بیشتر باید برای تراکنش‌ها به معدنچیان پول پرداخت کنید. لایت‌کوین دارای بلوک‌های کوچکتری نسبت به بیت‌کوین است در نتیجه هزینه‌های آن پایین‌تر است.
  3. لایت‌کوین پیشرفت‌های فنی قابل‌توجهی نظیر سگویت (SegWit) و لایتنینگ نتورک دارد.
  4. لایت‌کوین در برخورد با حجم معاملات زیاد بهتر است، چیزی که یک مشکل بزرگ برای بیت‌کوین و ایتریوم در گذشته بوده‌است.
  5. مجموعا ۸۴ میلیون لایت‌کوین استخراج خواهد شد که مقدار آن ۴ برابر بیت‌کوین است.

 

چرا لایت‌کوین؟

در حال حاضر بیت‌کوین٬ مساله مقیاس‌پذیری عظیمی دارد. حتی با تغییراتی که در ۱ اوت ۲۰۱۷ صورت گرفت، بیت‌کوین هنوز قادر به خدمت به همه کاربران در جهان نخواهد بود. با افزایش محبوبیت بیت‌کوین، هزینه‌های آن نیز افزایش می‌یابد. این یک معامله بزرگ برای خریدهای مکرر نادر، مثلا خرید یک اتومبیل یا یک خانه نیست. اما برای خرید یک فنجان قهوه چی؟

لایت‌کوین یک راه‌حل برای این مشکلات با ارائه یک تراکنش ارزان و آنی با توانایی در مقیاس کردن شبکه آن‌ها بسیار بزرگ‌تر از بیت‌کوین ارایه می‌دهد. این مساله‌ای است که لایت‌کوین با یادگیری اشتباهات بیت‌کوین قادر به حل آن است.

برای کمک به کاربران برای درک بهتر تفاوت‌ها و شباهت‌های بین دو سکه، بیت‌کوین معمولا با طلا مقایسه می‌شود در حالی که لایت‌کوین با نقره مقایسه می‌شود. به طور سنتی، طلا فقط برای نگهداری و حفظ ایمنی آن به کار می‌رفت، در حالی که نقره به سکه‌ها تبدیل شده‌بود و برای خریدهای معمولی استفاده می‌شد.

قیاس طلا و نقره به سودمندی سکه اشاره دارد، نه ارزش به خودی خود. از آنجا که همیشه بیت‌کوین کمتری (مانند طلا) در دسترس است، کم‌تر استفاده می‌شود اما ارزش بیشتری دارد. با این حال، از آنجا که لایت‌کوین (نقره) بیشتری در دسترس است، بیشتر به کار می‌رود اما ارزش کمتری دارد. به همین دلیل، بیشتر محتمل است که لایت‌کوین برای معاملات روزانه کوچک در آینده استفاده شود.

در مورد آن فکر کنید: آیا منطقی است که برای چیزی کوچک به همراه طلا هزینه کنید؟ شما باید مقادیر بسیار کمی از طلا داشته باشید تا برای آنچه را که می‌خواهید بخرید، پرداخت کنید. تصور کنید که با کمی گرد و غبار طلا می‌توانید برای خواربار خودتان هزینه کنید! اما از آنجا که نقره از نظر حجم کم‌تر ارزشمند است، استفاده روزمره بسیار مفیدتر است.

در تئوری، شما می‌توانید هم از طلا و هم از نقره از طریق همان روش استفاده کنید. شما می‌توانید یک خانه را با یک کامیون پر از سکه‌های نقره (لایت‌کوین) یا با یک تکه طلا (بیت‌کوین) بخرید. شما نتیجه نهایی را دریافت می‌کنید - یک تکه از مقداری که برای چیزی مبادله شده٬ به نظر می‌رسد ارزش بسیار مشابهی دارد.

آینده لایت‌کوین

لایت‌کوین همه کارایی بیت‌کوین را با پیشرفت‌های قابل‌توجهی در بر دارد. این احتمال وجود دارد که در این زمان بیت‌کوین و لایت‌کوین، استانداردهای طلا و نقره، نه فقط برای خرید، بلکه برای همه سکه‌های دیگر و توکن‌ها باشد. در آینده، زمانی که نیاز به خرید نوع دیگری از سکه یا یک محصول فیزیکی دارید، می‌توانید سکه‌هایی که نیاز دارید را عوض کنید.

یک راه خوب برای فکر کردن در این باره این است که شما سوخت اتومبیل خود را بخرید. فقط به این دلیل که یک ماشین دارید، به این معنا نیست که شما باید بشکه‌های نفت خام بخرید. تو فقط وقتی که به بنزین احتیاج داری به پمپ‌بنزین برو و پولت رو برای چیزی که لازم داری خرج کن.

در حالی که همه مطبوعات و تبلیغات بیت‌کوین یا ایتریوم را دریافت نکرده است، لایت‌کوین تمام مواد لازم برای تبدیل شدن به یکی از ارزهای دیجیتال استاندارد جهان را دارد که در آینده به طور گسترده پذیرفته شود.