شنبه, 05 مرداد 1398 09:42

خرید هولو چین Holochain

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

Holochain چیست؟

اگر به سایت Holochain بروید، خواهید دید که آنها جاه طلبی­های بزرگ و جسورانه­ای دارند. Holochain یک سیستم ارزی، سیستم آنلاین ذخیره سازی داده، مدیریت هویت شما، اساس شبکه اجتماعی و غیره است. Holochain ادعا می­کند که خیلی از چیزهایی که تا به حال به عنوان یک سرویس مبتنی بر بلاک چین شنیده­اید را به خوبی ارائه می­دهد.

در حالی که اکثر شرکت­های بلاک چین روی یک سرویس خاص تمرکز می­کنند و شاید هم با یک یا دو مورد دیگر بصورت بالقوه همپوشانی داشته باشند، Holochain قصد دارد مبانی اینترنت را خودش بازنویسی کند. آنها جاه طلبانه اظهار می­کنند که هر چیزی که تاکنون یک سرویس در اینترنت بوده، می­تواند توسط Holochain ساخته شود.

چرا اینترنت نیاز به تعمیرات اساسی دارد؟ اساسا ماهیت اینترنت سرور و مشتریان هستند. اطلاعات به طور مرکزی ذخیره می­شوند و برای افرادی که درخواست داده­اند، ارائه می­شود. این یک پویایی قدرت را ایجاد می­کند که در آن افرادی که سرورها را اداره می­کنند و اطلاعات را ذخیره می­کنند، اغلب دارای ثروت و قدرت هستند.

برعکس، ذخیره سازی داده­ها می­تواند یک وظیفه سخت و دشوار باشد و مردم را مجبور به راه اندازی سیستم­های امنیتی و خرج پول زیادی در زیرساخت­ها کند. این باعث ایجاد موانعی برای ورودی به چیزهایی می­شود که قبلا به نفع ما بوده است. اینترنت اغلب به عنوان یک تکنولوژی دموکراتیک مورد استفاده قرار می­گیرد، اما با گذشت زمان، این مفهوم توسط عملیاتی که داده­ها را در اختیار همه می­گذارد، در دسترس قرار می­گیرد.
Holochain

اینترنت غیرمتمرکز قبل از Holochain

در گذشته شیوه­های به اشتراک گذاشتن داده­ها معمولاً راه­های استراک جز به جز را پیشنهاد می­دادند. بویژه پروتکل BitTorrent که می تواند فایل ها را به قطعات مجزا جدا کند و آنها را در چندین سرور به اشتراک بگذارد. نقطه ضعف BitTorrent، این است که تمام قطعات فایل باید توسط آدرس­های IP خود منتقل شوند، بنابراین در نهایت تمام ترافیک قابل ردیابی است و شرکت کنندگان یا حداقل کامپیوترهای آنها می­توانند شناسایی شوند.

یکی دیگر از تکنولوژی­های جز به جز، شبکه Tor است که سرورها اتصالات را تقویت می­کنند و حین انجام کار، اطلاعات را از جایی که آنها را دریافت کرده­اند عبور نمی­دهند. شبکه Tor همچنین می­تواند به اتصالات چندگانه سرور نفوذ کرده تا از شناسایی مسیر داده­ها در میان ورودی­ها و خروجی­های چندگانه جلوگیری کند.

این موضوع یعنی شما فقط می­توانید یک مرحله را دوباره ردیابی کنید و این یک مرحله آخرین مسیری است که به طور ناگهانی ظاهر شده است. با این حال، یک شبکه Tor هیچ راه حلی برای رفع مشکل ذخیره سازی سرور ندارد. داده­های درخواست شده یا ارائه شده در شبکه Tor باید در مکانی ذخیره شوند.

تکنولوژی بلاک چین در حال حاضر تنها رویکرد قابل قبول برای خصوصی سازی و تقسیم داده­ها به منظور حل مشکل تمرکز اصلی است که به طور کلی در اینترنت اتفاق افتاده است. Holochain امیدوار است که بتواند رهبری راه حل­های بلاک چین را در کل اینترنت به دست بگیرد.

Holochain چه کاری انجام می­دهد؟

مردم در مورد اینکه آیا هیچ یک از پرورپوزال­های بلاک چین موجود، قادر به مقیاس گذاری برای مقادیر لازم جهت رسیدگی به جریان داده­ها از بازارهای خاص هستند یا نه، چه اینکه این داده­ها یک ارز جهانی، سیستم قرارداد هوشمند توزیع شده در سطح جهانی و یا چیز دیگری باشند، سوال دارند. با این حال، در حالی که بازار اغلب بلاک­ چین­ها بزرگ هستند و مسائل مربوط به مقیاس گذاری یک نگرانی جدی است، تلاش­های انجام شده در این راستا در مقایسه با تلاش انجام شده در زمینه مدیریت بر همه اجزا در اینترنت تقریبا ناچیز است.

اگر شک و تردید در مورد چگونگی تحقق وعده­های بلاک چین وجود دارد، Holochain چگونه می­تواند امید به مقابله با کل اینترنت داشته باشد؟

کلید پیشنهاد Holochain این است که اساسا بلاک چین­های توزیع شده اجرا شوند. آنها سیستم را ترکیبی از فن آوری­های اثبات شده مانند BitTorrent، GitHub و Blockchain می­دانند.

به طور خاص، در شبکه Holochain هر گره زنجیره­ی خود را اجرا می­کند، همانطور که توسعه دهندگان GitHub نسخه­های کپی کد منبع خود را می­سازند و می­توانند از یک مخزن مرکزی آنها را بررسی کنند. روش مورد استفاده در BitTorrent، Holochain که "میز توزیع شده هش" (DHT) نامیده می­شود، راهی برای ذخیره داده­ها با استفاده از کلیدها می­باشد، اما مکان واقعی داده­ها را می­توان در بسیاری از مکان­ها گسترش داد. و البته، یک تکنولوژی بلاک چین وجود دارد که امکان ذخیره سازی امن را بدون نیاز به سرور مرکزی فراهم می­کند.

این روش به منظور طراحی سریع و آسان برای توسعه دهندگان و کاربران به طور یکسان برای راه اندازی برنامه های کاربردی از مخزن مرکزی، مثل GitHub، طراحی شده است و آنها را بر روی بلک چین­های محلی اجرا می­کند. با صبر نکردن برای تأیید از یک بلاک چین بزرگتر و جامع، که می­تواند از نظر پاسخ توسط برنامه­های کاربردی غیرمرتبط تاثیر بگذارد، زمان انتظار کم می­شود.

چطور دقیقا این فنآوری­ها با یکدیگر ترکیب می­شوند، پیچیده است و برای درک آن نیاز به درجه­ی مناسبی از علوم رایانه یا دانش مشابه می­باشد. تمامی این موارد در یک اطلاعیه گزارش ده است و بر خلاف اکثر اطلاعیه­ها، تقریبا به طور کامل حاوی فرمول­ها و اصطلاحات می­باشد که برای افراد معمولی قابل دسترس نخواهد بود.

با این حال، با اینکه ممکن است بیش از حد ساده باشد، به نظر می رسد فرض اساسی این است که Holochain یک سیستم در حال اجرا توسط بسیاری از بلاک چین­ها بطور همزمان است که با هم در یک سیستم سازمانی مشابه با سیستم­های شبکه­ای اجرا می­شود. بدون اینكه بلاک چین­ها برای انجام هرگونه معامله نیاز به در کنار هم قرار گرفتن داشته باشند، سیستم به طور بالقوه می­تواند به هر میزان، حتی به اندازه كل اینترنت مقیاس گذاری شود.

تاریخچه Holochain

Holochain ادعا می­کند که ریشه ­های آن به قبل از بحران مالی سال 2008 و ظهور بیت کوین، که در آن اعضای کلیدی "رویای" داشتن اینترنت بهتر داشتند، برمی­گردد. اعضا و مسیرهایی که منجر به ایجاد پروژه Holochain شدند، مبهم می­باشد. آنها به یک پروژه به نام Metacurrency متصل شدند که مجموعه­ای از برنامه­ های کاربردی متن باز است و ابزار توسعه دهنده برای ساخت ارز می­باشد.بدون هیچ توضیحی، ادعا  در مورد داشتن ریشه قبل از بیت کوین، به نظر می رسد صرفا تلاشی برای اعلام مشروعیت اضافی و سرمایه­ گذاری در فرصت­های پیش رو باشد.

تیم Holochain

همانطور که شما با نگاه به منابع توضیحاتی Holochain، از قبیل مقاله­ها متوجه می­شوید، تیم Holochain به شدت بر تکنولوژی متمرکز است، به طور کامل از توسعه دهندگان و مهندسان تشکیل شده است. هیچ مدیر اجتماعی، بخش بازاریابی و هیچ شخص دیگری به عنوان توسعه دهنده کسب و کار وجود ندارد.

موسس آن، آرتور بروک دارای مدرک تحصیلی در زمینه هوش مصنوعی است و پیش از این در شرکت­های مرتبط با ارزهای دیجیتال فعالیت کرده است، هرچند برند آن  بر "مهندس اجتماعی" و "فرهنگ هکری" تا آنجا که مرتبط با پیش زمینه فنی او است، تأکید دارد.

توجه داشته باشید دو وب سایت وجود دارد، یکی برای بلاک چین­های Holochain و دیگری برای توکن­های آن (HOT). این وب سایت دوم به منظور ارتقاء ICO طراحی شده است. اعضای تیم وب سایت (HOT) با مدیران جامعه و مردم اختصاص داده شده هماهنگ تر هستند. آنها همچنین لیستی از "سازنده فیلم­ها" را فهرست می­کنند.

همچنین، برخلاف سایر شرکت­های بلاک چین، آنها هیچ خدمات مشاوره­ای در وب سایت­های خود ارائه نمی­دهند.
Image result for holochain team

رقبا و چالش ها

HBO محبوب سیلیکون ولی را به عنوان بخش مرکزی و اصلی مفهوم ساخت یک اینترنت کاملاً متمرکز نشان می­دهد. اگرچه چگونگی کارکرد آن خیلی مشخص نیست، اما نشان می­دهد که مفهوم اینترنت متمرکز در میان طیف گسترده­تری از مردم نسبت به مهندسین پیشرفته درک شده است.

ممکن است انتظار داشته باشید که به این ترتیب رقبای زیادی برای رقابت در این بازار وجود داشته باشد، اما اگر Holochain دارای رقیب باشد، هیچ کدام از اینها به آسانی قابل تشخیص نمی­باشد. با اینکه Holochain کار خودش را از ابتدا شروع کرده است، ممکن است که ما هنوز به ورود شرکت­های دیگر اهمیت بدهیم.

نتیجه گیری

قطعا Holochain نه تنها به دنبال اثبات مفهوم خود و ایجاد شایستگی­های آن بر مبنای فنی بوده، بلکه پس از آن نیز برای پذیرش گسترده­تر آن تلاش می­کند. برای هر برنامه­ای که آنها ادعا می­کنند Holochain می­تواند خدمات ارائه دهد، یک رقیب به طور خاص متمرکز بر آن سرویس وجود دارد، که به این معنی است که در همه جبهه­ها با رقبای بسیار متمرکز و متخصص قوی روبرو خواهند شد.

ممکن است رویکرد عمومی آنها مزیت ایجاد همکاری بین سرویس­هایی باشد که دیگر پروژه­های تخصصی نمی­توانند تقلید کنند، اما ما از این موضوع دور هستیم. همچنین در خارج از دنیای بلاک چین­ها خدماتی هستند که به دنبال ایجاد قابلیت همکاری بین زنجیره­ها هستند، که می تواند مزایای هم­افزایی را ایجاد کند.

چشم انداز بزرگ Holochain، یک اینترنت واقعا غیرمتمرکز، دموکراتیک، نسبتاً توزیع شده و در عین حال امن است. این یک رویا بزرگ است و اگر همه متوجه شوند، بازده زیادی برای همه سرمایه گذاران خواهد داشت. اما این یک بازی فوق العاده طولانی است که برای سرمایه گذاران واقعا بیمار مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید با وب سابت Holochain شروع کنید، که بر تکنولوژی بلاک چین متمرکز است. آنها وب سایت جداگانه­ای برای توکن­های HOT دارند. اگر شما به خصوص از نظر ریاضی قوی هستید، می­توانید اعلامیه سایت را بخوانید. این قسمت تقریبا به طور کامل اصطلاحات فنی و فرمول­ها برای توصیف الگوریتم­ها است، که هر دو برای یک اشخاص غیرمتخصص عمدتا غیرقابل درک است.

Image result for holochain