اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 08 مرداد 1399 11:26

جزییات سیستم بلاکچین شلی- سیستم جدید پاداش دهی و استیکینگ کاردانو

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

جزییات سیستم بلاکچین شلی- سیستم جدید پاداش دهی و استیکینگ کاردانو

 

راه اندازی شبکه اصلی شلی در تاریخ ۲۹  ژوئیه یک تغییر اساسی برای Cardano خواهد بود. مدیر بازاریابی و ارتباطات IOHK ، تیم هریسون ، مطلبی را منتشر کرد که به مهمترین سؤالات جامعه در مورد شلی پرداخته است.

 

جزئیات مربوط به استخرهای سهام و سهام ADA

 

کاردانو دو مدل سیستم پاداش دهی را ارائه می دهد.

نوع اول: کاربران پیشرفته می توانند استخرهای خود را اجرا کنند که این امر به مدیریت فنی، تخصص و زمان به موقع نیاز دارد. در همین حال ، کاربران معمولی می توانند توکن های ADA خود را به آن استخرها واگذار کنند و با کمترین تلاش پاداش خود را کسب کنند.

وب سایت Cardano تخمین می زند که کاربران حدودا سالیانه تا 4.63٪ بهره در سال می توانند دریافت کنند، اما این میزان بسته به مشارکت ممکن است تغییر کند. کاربرانی که بین 29 ژوئیه و 3 اوت سهم دارند ، در 18 آگوست اولین پرداخت را دریافت می کنند.

 

همانطور که هریسون توضیح داد، بلافاصله بعد از آپدیت شلی کاربران فورک قادر خواهند بود تا استخر سهام خود را ثبت کنند. چند ساعت پس از ثبت نام ، استخرها در کیف پول Daedalus نشان داده می شوند و کاربران می توانند استخر مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا ADA خود را در آن فعال سازند.

 

هریسون در ادامه اعلام كرد كه سیستم نمایندگی ADA تصویری از توزیع سهام در ابتدای هر دوره را می گیرد. بعد از فعال شدن شلی ، epoch 0یک عکس فوری خواهد داشت که خالی خواهد بود. با این حال ، کاربران می توانند ADA را در حال حاضر در دوره صفر (29 ژوئیه تا 3 اوت) شروع کنند ، نمایندگان آنها در یک عکس فوری که بین دوره 0 و عصر 1 گرفته شده است ، ضبط می شوند.

 

این بدان معناست که پس از واگذاری سهام ، این سهام در تصویر لحظه بعدی یا اسنپ شات بعدی اصطلاحا ثبت می شود و یک عکس فوری برنامه رهبر و پاداش را نه برای دوره ای که تازه شروع شده است ، بلکه برای دوره بعد تعیین می کند. تصویر زیر یک نمای کلی ارائه می دهد. پاداش همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود ، بصورت چرخه ای محاسبه می شوند.

 

 

هریسون خاطرنشان کرد: جوایزی که کاربران برای گرفتن ADA خود دریافت می کنند متفاوت خواهد بود. با این حال ، تیم IOHK یک «محاسبه دقیق» را ایجاد کرده است که می تواند برای برآورد پاداش های فردی استفاده شود. از طریق این لینک به ماشین حساب قابل دسترسی است.

https://testnets.cardano.org/en/cardano/tools/staking-calculator/

 

اگر همه چیز طبق برنامه باشد ، کاربران می توانند پاداش خود را از 18 آگوست بگیرند.

 

کاربران می توانند در دوره 0 (29 ژوئیه - 3 اوت) نمایندگی را واگذار کنند. لطفا توجه داشته باشید که جوایز ITN در دوره 0 برای نمایندگان در دسترس نخواهد بود.

 

اولین عکس توزیع سهام در تاریخ 3 آگوست (در انتقال به دوره 1) گرفته خواهد شد. بلوک ها در دوره 2 (8 تا 13 آگوست) توسط استخرها تولید می شوند.

 

پاداش در دوره 3 (14 تا 18 اوت) محاسبه می شود.

 

جوایز در پایان دوره 3 (18 اوت) توزیع می شود.

 

هریسون همچنین توضیح داد كه 18 آگوست "پاداش روز اول" را توزیع می كند تا کاربرانی كه "زودتر شروع کردند" برای اولین دوره ها پاداش دریافت كنند. با این وجود ، مهم نیست وقتی کاربران تصمیم می گیرند نمایندگی / واگذاری مجدد نمایندگی خود در یک دوره انجام دهند به آنها پاداش تعلق می گیرد. صاحبان ارزدیجیتال ADA فقط باید قبل از پایان دوره خاص عضو نمایندگی این دوره شوند تا در مرحله اسنپ شات بعدی گنجانده شود.

 

علاوه بر این ، هریسون تأکید کرد که بازیابی ADA امنیت شبکه را حفظ می کند. مدیر بازاریابی و ارتباطات IOHK توضیح داد: کاربران هرگز با جمع آوری منابع مالی وجوه خود را از دست نخواهند داد ، اما بودجه آنها در نتیجه نمایندگی موفق افزایش می یابد.

 

مسیر راه طولانی برای اجرای سیستم استیکینگ یا سهام دهی

 

ویژگی های قابل توجه Cardano این است که این سیستم از سال 2018 در دست توسعه است. پس از ماه ها تلاش، این پروژه شرکت کنندگان اولیه را برای ملحق شدن به این سیستم جدید و بلاکچین شلی مبتنی بر سهام در دسامبر 2019 دعوت کرد. به نظر می رسد او در این کار بسیار موفق بود و در اوایل ماه ژوئیه ، Cardano روزانه 14000 آدرس جدید جذب می کرد که تاکنون این روند ادامه داشته و سبب پامپ شدید این توکن شد.