کیف پول ها

پنج شنبه, 18 ارديبهشت 1399 12:54

بررسی اجمالی ولت سخت‌افزاری Ledger Nano X

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

مشخصات Ledger Nano X

ابعاد (سانتی متر)

7.2 x 1.86 x 1.18

وزن (گرم)

34

صفحه نمایش

128 x 64 OLED

ورودی

2 دکمه

اتصال

بلوتوث، USB-C

باتری

لیتیوم یونی 100 میلی آمپرساعتی

سازگاری

  • 64 بیت دسکتاپ (ویندوز 8+، macOS 10.8+، لینوکس)، به غیر از پردازنده‌های ARM
  • گوشی هوشمند با اندروید بالاتر از نسخه 7 یا iOS نسخه 9 به بعد

کوین‌ها و توکن‌های تحت پشتیبانی

بیشتر از 1200

صفحه GitHub

https://github.com/LedgerHQ

 

 

محتویات داخل جعبه     

  • Ledger Nano X
  • دفترچه راهنما
  • سه برگه بازیابی
  • بند جاکلیدی

بررسی اجمالی Ledger Nano X

Ledger Nano X یک دستگاه فشرده و کوچک است که به راحتی داخل جیب قرار می‌گیرد و در نتیجه باعث می‌شود که مدیریت دارایی‌ها حین جابجایی و کار به آسانی انجام شود. این سخت‌افزار در مقایسه با Ledger Nano S صفحه کمی بزرگتری دارد و دکمه‌های آن در محل بهتری قرار گرفته و فشردن آنها راحت تر است.

می‌توانید Ledger Nano X را با یک کامپیوتر یا با گوشی اندروید یا iOS تنظیم کنید. در تستی که ما انجام دادیم، فرایند نصب اولیه کاملاً ساده و مشخص بود – که این ویژگی‌ها برای افراد مبتدی بسیار مناسب هستند. جفت کردن دستگاه با بلوتوث و USB-C هم به راحتی و بدون پیچیدگی خاصی انجام شد. به گفته خود Ledger ماندگاری شارژ باتری این دستگاه حدود 8 ساعت است و انتظار می‌رود که این باتری تا 5 سال عمر داشته باشد.

ساده ترین راه مدیریت دارایی‌های دیجیتال با دستگاه Ledger استفاده از اپلیکیشن Ledger Live است که هم برای موبایل و هم کامپیوتر ارائه شده است. این نرم‌افزار قابلیت‌های استاندارد موردنیاز شما را دارد از جمله امکان بررسی موجودی یا ارسال و دریافت دارایی‌ها. اما شامل یکسری امکانات پیشرفته تر مثل تراکنش‌های سگویت، ادغام اکسچینج، قابلیت استخراج کلید عمومی توسعه یافته (xpub) نیز هست. لازم به ذکر است که Ledger Nano X توسط اکسچینج غیرمتمرکز بایننس هم پشتیبانی می‌شود. هر چند می‌توانید دارایی‌های مختلفی را در Ledger Live به صورت بومی مدیریت کنید اما برای برخی کوین‌ها نیاز به نرم‌افزار والت شخص ثالث دارید.

یکی از محدودیت‌های Ledger Nano S این است که همزمان فقط می‌توان چند اپلیکیشن محدود روی آن نصب کرد. در مقابل در Ledger Nano X می‌توان همزمان تا 100 اپلیکیشن را نصب کرد در نتیجه این سخت‌افزار برای مدیریت یک پورتفولیوی متنوع مناسب تر است.

مزایا و معایب Ledger Nano X

مزایا

  • می‌توان آن را با گوشی هوشمند یا تبلت تنظیم و استفاده کرد.
  • کاملاً قابل حمل و دارای یک باتری داخلی است.
  • از همه بلاک چین‌های مهم و طیف وسیعی از توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • راحتی استفاده
  • افزودن کوین‌های جدید به سرعت و راحتی انجام می‌شود.
  • پشتیبانی از چندین زبان مختلف
  • Ledger یک کمپانی شناخته شده است که از سال 2014 کار خود را آغاز کرد.

معایب

  • ممکن است قابلیت بلوتوث این سخت‌افزار خطرات امنیتی ایجاد کند اما به گفته این کمپانی هیچ گونه اطلاعات مهمی (از جمله کلیدهای خصوصی یا عبارت seed) از طریق بلوتوث مبادله نمی‌شود.

قیمت Ledger Nano X

از ژانویه 2020 Ledger Nano S به قیمت 119 دلار فروخته می‌شود.

توصیه می‌شود که همیشه والت‌های سخت‌افزاری را مستقیماً از تولید کننده بخرید. خرید والت‌های سخت‌افزاری دست دوم امکان به خطر افتادن کلیدهای خصوصی شما را ایجاد می‌کند.

صحبت‌های پایانی

Ledger Nano X جدیدترین محصول از یکی از تولیدکنندگان شناخته شده و معتبر والت‌های سخت‌افزاری در صنعت ارزهای دیجیتال است. مدل قبلی این والت یعنی Ledger Nano S به دلیل راحتی استفاده و تجربه کاربری هموار و بدون نقصی که برای کاربران فراهم می‌کند یکی از محبوب ترین والت‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. Ledger Nano X ظرفیت بیشتری برای کوین‌ها و قابلیت اتصال بلوتوث را دارد.

Ledger Nano X یک والت سخت‌افزاری در دسترس و قابل استفاده آسان است که هم برای کاربران پیشرفته و هم افراد مبتدی بسیار مناسب است.