آکادمی

یکشنبه, 29 تیر 1399 03:56

نکاتی درباره معامله بیت‌کوین و اتریوم

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اگر شما هم جزء معامله گران بیت‌کوین هستید، احتمالاً روش مورد استفاده شما هم مثل سایر معامله گران است و منتظر معجزه‌هایی از سوی قانون گذاران، گاو‌های بازار، وال‌ها و غیره هستید.

اما لازم نیست که منتظر چنین معجزه‌هایی بمانید بلکه باید سعی کنید هر از گاهی پوزیشن خودتان را تقویت کنید. در این مقاله نکاتی برای معامله با ارزهای دیجیتال و پیش بینی قیمت بیت‌کوین و اتریوم به شما آموزش می‌دهیم. همچنین سعی می‌کنیم دیدگاه‌های شما در رابطه با وضعیت فعلی برخی از ارزهای دیجیتال را بهبود ببخشیم. با رعایت این نکات و کسب این اطلاعات قادر خواهید بود سرمایه گذاری پرسودتری داشته باشید.

بیت‌کوین

با نگاهی به یک بازه یک هفته‌ای می‌توان گفت که در شرایط سختی قرار داریم و احتمالاً این اتفاق چند باری رخ می‌دهد. اولین سطح مقاومت در این نمودار حدود 7800 دلار آمریکا است. با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین در حال حاضر نزولی است، انتظار می‌رود که فروشندگان فعلی بیت‌کوین چنین مقاومتی را ایجاد کنند. هنگام معامله بیت‌کوین ممکن است فرصت‌های طلایی هر چند وقت یک بار ایجاد شوند و اینجاست که ابزارهایی مثل ربات‌های معاملاتی  می‌توانند به شما کمک کنند.

برای کسب دیدگاه‌های بهتر نسبت به معامله و تنظیم بهتر پوزیشن‌های میان مدت خودتان، این نکات را در نظر داشته باشید.

  1. جو احساسی بازار را تحلیل کنید. اگر هرج و مرجی در صنعت ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، به احتمال زیاد باعث خواهد شد که بسیاری از معامله گران احساسی عمل کنند و اینجاست که بهترین فرصت برای شما فراهم می‌شود تا عقب نشینی کنید و بازار و اتفاقاتی که در این صنعت در جریان هستند را با دیدی منطقی تحت نظر داشته باشید.
  2. تحلیل تکنیکال کوین‌هایی که قصد معامله کردن آنها را دارید، تست، ایجاد و بررسی کنید. گروه‌های تلگرامی و وبسایت‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید در آنها اطلاعات خوبی کسب کنید. با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌توانید روش معامله خودتان را به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کنید.
  3. به حرف هر کسی گوش نکنید. خیلی از مواقع افراد سعی می‌کنند با این رویکرد قیمت توکن‌های مورد نظر خودشان را افزایش دهند.
  4. لیستی از نقاط عطف در معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشید و روی آن کار کنید. اگر کار را با یک هدف کوچک آغاز نکنید، دستاوردی نخواهید داشت. همیشه یک استراتژی داشته باشید و سعی نکنید با انجام همزمان چندین معامله که امکان کنترل و مدیریت آنها را ندارید، پولتان را از بین ببرید.
  5. قیمت دلاری ارز دیجیتالی را که به عنوان ارز اصلی خودتان انتخاب می‌کنید، در نظر نداشته باشید. این رویکرد باعث می‌شود که در معاملاتتان از نظر روانی نقطه ضعف پیدا کنید. می‌توانید این کار را انجام دهید اما اگر فقط خواسته باشید پوزیشن خودتان را در قالب بیت‌کوین داشته باشید، توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید.

اتریوم

اتریوم دائماً به سطح پشتیبانی عقبگرد دارد. با نگاهی به امروز این ارز دیجیتال، این تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) اطلاعات چندانی از نظر کوتاه مدت درباره اتریوم فراهم نمی‌کند.

بررسی نمودار اتریوم نسبت به بیت‌کوین نشانه و علامت خاصی برای ما ندارد. در مقابل با بررسی نمودارهای دلاری می‌توان سطح مقاومت را در حدود 154 دلار دید. اگر چرخه خرسی (نزولی) کوتاه مدت ادامه داشته باشد، ممکن است فرصت‌های معاملاتی ایجاد شود که با استفاده از آنها بتوانید مقداری سود برحسب ارز دیجیتال مورد نظرتان داشته باشید. اگر موضوعی که از آن به عنوان نوسان معمولی ارزهای دیجیتال یاد می‌شود را در نظر داشته باشیم، سودآوری در حوزه اتریوم بین قیمت 170 تا 160 دلار ممکن است.

گوه‌ی نزولی (falling wedge) نشان دهنده یک چرخش در احساسات است در نتیجه می‌توان به زودی منتظر چرخش بود. هر چند اتریوم از نظر ارزش بازار دومین ارز دیجیتال محسوب می‌شود، این کوین برای رسیدن به نرخ بیش از 180 دلار با مشکل روبروست. به سختی می‌توان گفت که باید اتریوم را نگه داشت یا فروخت اما علائمی هستند که به ما می‌گویند پشتیبانی خرید به اندازه‌ای نیست که در کوتاه مدت به sell-off (فروش دسته جمعی با قیمت پایین) برسد.

امیدواریم که این بررسی مختصر درباره معاملات بیت‌کوین و اتریوم برای شما مفید بوده باشد.