سه شنبه, 03 -2667 09:41

خرید زیرو ایکس 0X

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پروتکل  0x  چیست ؟

پروتکل  0x  با اعتقاد بر اینکه بیشتر دارایی های دیجیتال و کالاها دارای کد منحصر بفرد خود هستند ، ساخته شده است . این تغییرات در پارادایم نیازمند یک پشتیبانی ایمن و یک تکنولوژی بی عیب و نقص است که پروتکل  0x  در آن قرار دارد .

این پروژه در اکتبر سال 2016 تاسیس شد که به طور مداوم در حال پیشرفت است تا بتواند به هدف نهایی خود که تبدیل شدن به یک پلاگین برای مبادلات غیر مرکزی در سیستم اتریوم است برسد.

در این مقاله در مورد این پروژه بسیار نوآورانه صحبت می کنیم ...

پروتکل  0x  سعی دارد چه چیزی را حل کند ؟

پروتکل 0x  یک پروتکل متن باز است که اجازه می دهد توکن های  ERC _20 در  بلاکچین  اتریوم مبادله شوند . این بدین معنی است که پروتکل  0x  به هر کسی اجازه می دهد تا با توکن های اتریوم خود به طور مستقیم در  بلاکچین  به مبادله بپردازد .

اساسا پروتکل  0x  یک پلاگین برای برنامه های مبتنی بر اتریوم و قرارداد های هوشمند است که نیازمند قابلیت  تبادل توکن  است .

مبادله  ERC _ 20  را می توان در مبادلات منظم و متمرکز مانند  Binance  یا  Bittrex  ، یا در یکی از مبادلات غیر متمرکز جدید مانند IDEX  یا  EtherDelta  انجام داد .

مبادلات غیر متمرکز مزایای امنیتی گسترده تری نسبت به مبادلات متمرکز دارند زیرا کاربر همیشه کنترل دارایی های دیجیتال خود را حفظ می کند و می تواند ناشناس به مبادله بپردازد و تبادل ها قابل هک نیستند اما ویژگی قابل نقدینگی و کاربر پسند بودن مبادلات متمرکز را ندارند .

مبادلات غیر متمرکز از طریق قرارداد های هوشمند  ( Smart Contract )  سازمان بندی شده اند که به هر کاربر اجازه می دهند تا مالکیت وجوه خود را حفظ  کند و معاملات به صورت خودکار انجام می شوند . با این وجود این اشکال را نیز دارد که هر معامله یک قرارداد هوشمند را اجرا می کند که برای آن معامله هزینه باید پرداخت شود . که این مبلغ به ماینر هایی می رسد که برای تایید تمام معاملات در Blockchain  پاداش می گیرند .

در بلاکچین اتریوم کارمزد ها به صورت  GAS  پرداخت می شوند و مبلغ کلی به دست آمده از کارمزد ها هنگامی که معاملات زیادی صورت بگیرد به یک مقدار قابل توجه و بسیار زیادی تبدیل می شود . خرید ، فروش ، سپرده گذاری و برداشت پول از طریق مبادلات غیر متمرکز انجام می گیرد و همه ی آن ها به وسیله قرار داد های هوشمند اجرا می شوند که در نتیجه کارمزد ها به صورت GAS  پرداخت می شوند . این دقیقا همان چیزی است که پروتکل  0x  در تلاش برای تغییر آن است این پروتکل به کاربران اجازه می دهد که سفارشات خود را خارج از زنجیره قرار دهند که این کار باعث می شود هزینه های بالا از بین برود و نیاز به پرداخت کارمزد های  GAS  را از بین می برد که فقط انتقال ها بر روی زنجیره رخ می دهد و به Blockchain  اتریوم ارسال و پرداخت می شود .

 

چه چیزی پشت پروتکل  0x  است ؟

در پروتکل  0x  سفارشات خارج از زنجیره حمل می شوند . برای پشتیبانی از این راه حل خارج از زنجیره ای ، وجود یک تقویت کننده ( Relayer )  برای پروتکل ضروری است .

ایستگاه های تقویت تمام سفارشات خارج از زنجیره شبکه  0x  را به بقیه شبکه پخش می کنند تا خریداران را با فروشندگان مرتبط نمایند در نتیجه آن ها اساسا همانند یک معامله عمل می کنند همچنین باید توجه داشته باشید که تقویت کننده ها معامله را اجرا نمی کنند بلکه عمل تجارت و معامله را تسهیل می بخشند آن ها این کار را با منتشر کردن سفارشات انجام می دهند بدین معنی که سفارشات را به شبکه ارائه می دهند .

هنگامی که یک معامله بین فروشنده و خریدار تکمیل می شود ایستگاه تقویت  ( Relayer )  کارمزدی به صورت توکن  0x  که ZRX نامیده می شود ،  دریافت می کند و انتقال ارزش ها به  Blockchain  اتریوم ارائه می شود  و هر کس در شبکه  0x  می تواند به یک تقویت کننده  ( Relayer )  تبدیل شود .


0xmakertaker.png

یکی دیگر ازمزیت های پروتکل  0x  استفاده از ویژگی  print – to – print orders  است این نوع ویژگی به فروشنده اجازه می دهد که به طور مستقیم با طرف مقابل خود از طریق شبکه های اجتماعی مانند  Facebook , Reddit  و  Whatsapp به تجارت بپردازند . این , ویژگی ایمن است زیرا وجوه تنها زمانی منتقل می شوند که آدرسی که توسط سازنده مشخص شده است توسط خریدار ( گیرنده ) نیز وارد شود .

 

پروتکل 0x یک پروتکل کاربردی است


0Xpurposes-600x264.png

پروتکل  0x  بعنوان یک پلاگین با منبع باز برای  Dapp  های مبتنی بر اتریوم طراحی شده است که به یک تابع مبادله (eExchange Function )  نیاز دارد  ، که اجازه می دهد تمام  Dapp  ها به راحتی تابع مبادله را ادغام کنند تا به طور مستقیم به تمام  Dapp  ها که از پروتکل  0x  استفاده می کنند ، متصل شود .  

یک لیست رو به رشد از  Dapp هایی وجود دارد که از پروتکل  0x  استفاده می کنند مانند  Augur , Maker  و  Request Network  . به وسیله پروتکل  0x مبادله ی این  Dapp  ها بر روی  Blockchain  اتریوم بسیار ساده تر شده است شما می توانید توکن های  Augur  که از طریق پیش بینی دقیق رویداد ها در توکن های  Maker  به دست آورده اید به طور مستقیم در  Augur dapp  مبادله کنید .

با اتصال این  Dapp ها برنامه  0x  قابلیت این را دارد که نقدینگی را در توکن های  ERC – 20 افزایش دهد . نقدینگی به میزان خرید و فروش دارائی ها که سبب افزایش یا کاهش قیمت ها می شوند اشاره دارد . وقتی که شما بتوانید یک سرمایه زیادی را بدون کوچکترین تاثیر بر قیمت آن خریداری کنید بدین معنی است که بازار این سرمایه (Market Liquid ) یک بازار شناور  است .

نقدینگی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مبادلات و برنامه های غیر متمرکز با آن رو به رو هستند پروتکل 0x  توانایی این را دارد که به وسیله اتصال به تمام  Dapp  های اتریوم ،  بازار را تبدیل به یک بازار شناور  کند .

تقویت کننده ها می توانند ،  API  استاندار را با شبکه ای که از طریق آن سفارشات خود را منتشر می کنند به اشتراک بگذارند هر چه قدر تقویت کننده های بیشتری این کار را انجام دهند شبکه معامله پروتکل  0x  گسترده تر خواهد شد

 

تیم پروتکل  0x

پروژه  0x  توسط  یک مهندس مکانیک  به نام  Amir Bandeali   و Will Warren  به وجود آمد این پروژه توسط یک تیم 6 نفره از مهندسین بلاکچین و تعداد زیادی کارشناسان و متخصصان که مسئول سازماندهی هستند پشتیبانی می شود . همچنین این تیم توسط یک گروه قابل توجه از مشاوران متخصص پشتیبانی می شود که نام آن ها در زیر نمایش داده شده است .

 

0xadvisors-600x189.png

 

نقشه راه  پروتکل  0x

 این تیم اطلاعات عمومی نقشه راه را برای اولین بار در سال 2018 به اشتراک عموم گذاشت به نظر می رسد که هدف کلی تیم توسعه ، بهبود رابط کاربری و راه اندازی یک سیستم بدون نقص است .


0xgovernanceroadmap-600x233.png

 

 

تمرکز اصلی تیم بر روی ایجاد یک مدل اداره کردن  بدون نقص است که به طور کامل در تصویر زیر شرح داده شده است :

 توکن   ZRX  برای پرداخت تراکنش های  Relayer  استفاده می شود و وسیله ای برای اعضای شبکه است که بتوانند بین یکی از طرح های پیشنهادی داده شده برای توسعه پروتکل تصمیم بگیرند همچنین پروتکل  0x  با الگوریتم  proof – of – stake  کار می کند که سهام داران می توانند از سهام خود برای رای دادن در مورد آینده شبکه استفاده کنند .

همانطور که شبکه گسترش می یابد ، تراکنش های بیشتری انجام می شود در نتیجه تعداد  Dapp  هایی که می خواهند در پروژه پروتکل  0x شرکت کنند افزایش می یابد این نتیجه نشان می دهد که یک رابطه مستقیم سالم بین مقدار استفاده از شبکه و تقاضا ها وجود دارد که نتیجه آن بر روی ارزش توکن  ZRX  تاثیر می گذارد . شما می توانید  ZRX  را در مبادلات خریداری کنید و آن ها را در کیف پول های   ERC – 20  ذخیره نمایید مانند :  Metamask  و Myether wallet  .

 

نتیجه

پروتکل 0x  ایجاد شده است تا فرایند تبادل اکانت های مبتنی بر اتریوم سریع تر ، ارزان تر و غیر متمرکز شود . به وسیله تقویت کننده های  0x  ، پروتکل  0x  می تواند به کار خود ادامه دهد و به ستون اصلی مبادلات غیر متمرکز در سیستم اتریوم تبدیل شود .

همانطور که پروتکل  0x  طراحی شده است که به راحتی توسط  Dapp  ها اجرا شود هر  Dapp  جدیدی که با پروتکل ادغام می شود سبب گسترش مبادلات غیر متمرکز می شود . وقتی هدف اصلی تیم یعنی ایجاد یک مدل اداره کردن بدون نقص تکمیل و اجرا شود پروتکل  0x  تبدیل به یک مبادله تحت کنترل جامعه می شود که  موجب صرفه جویی در زمان و پول کاربران می شود .

موارد مرتبط