معرفی ارزها

شنبه, 15 آذر 1399 09:27

بایننس‌ کوینBinance Coin چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

اکسچنج بایننس ارز دیجیتال خودش را راه اندازی که کاربران به دلیل کم بودن هزینه‌های کار با آن و نداشتن داست (dust) از آن استفاده می‌کنند.

بایننس‌کوین یا به اختصار BNB چیست؟

هدف اصلی از طراحی بایننس‌کوین استفاده از آن برای تبادل وجه در اکسچنج محبوب بایننس است. تیکر این کوین BNB است و مهم ترین نکاتی که باید درباره آن در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • تخفیف: کاربرانی که از این کوین برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده کنند، مشمول تخفیف می‌شوند. در سال 2018 استفاده از این کوین برای پرداخت کارمزد مشمول تخفیف 25 درصدی می‌شد که این رقم در سال 2019 به 12.5 و در سال 2020 به بعد به 6.25 درصد کاهش یافت.
  • توکن: بایننس‌کوین یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 اتریوم است. این توکن سقف تولید 200 میلیون عددی دارد. نیمی از کوین‌های بایننس در ICO که جولای 2017 برگزار شد فروخته شدند و 10 درصد از آن به سرمایه گذاران فرشته و 40 درصد باقیمانده برای تآمین بودجه تیم بایننس حفظ شدند.
  • گس: از بایننس‌کوین به عنوان کوین بومی برای پرداخت گس در اکسچنج غیرمتمرکز بایننس استفاده می‌شود. قرار است نسخه بتای این اکسچنج در اواخر سال 2018 یا اوایل 2019 منتشر شود.

آیا می‌دانستید؟

قیمت بایننس‌کوین ظرف 6 ماه پس از عرضه آن 22هزار درصد افزایش داشت و میزان رشد آن از بیت‌کوین و اتریوم پیشی گرفت.

طرز کار بایننس‌کوین

برای انجام معامله در بایننس 0.5 درصد کارمزد دریافت می‌شود. می‌توان این کارمزد را بر حسب ارز دیجیتال مورد معامله پرداخت کرد یا آن را با بایننس‌کوین پرداخت کرد که در این صورت برای کارمزد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

بایننس‌کوین داست ایجاد نمی‌کند. داست یا مبالغ ذره‌ای وقتی ایجاد می‌شوند که کارمزد تراکنش‌ها بر حسب کوین تقسیم ناپذیری مثل نئو دریافت می‌شود که باعث بیشتر شدن کارمزد می‌شود.

آیا می‌دانستید؟

بایننس در آوریل 2018 از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌داد داست‌ها را جمع آوری کرده و به بایننس‌کوین تبدیل کنند.

نحوه تهیه بایننس‌کوین

امکان معامله بایننس‌کوین در بازار آزاد وجود دارد. این ارز دیجیتال در سایر اکسچنج‌ها خیلی پرکاربرد نیست اما می‌توان آن را در هر والتی که با توکن‌های ERC-20 کار می‌کند ذخیره کرد مثل MyEtherWallet، MetaMask و Ethereum.

فرایند سوختن بایننس‌کوین

هر سه ماه یکبار، بایننس مقداری از کوین خودش را می‌سوزاند. این کار برای کاهش موجودی این توکن و با هدف افزایش بهای آن انجام می‌شود. طبق آنچه در مقاله سفید بایننس‌کوین نوشته شده، بایننس 20 درصد از سود خودش را برای خرید بایننس‌کوین در بازار آزاد صرف کرده و آنها حداکثر به میزان 50 درصد از موجودی در گردش می‌سوازند.

آیا می‌دانستید؟

در آوریل 2018، بایننس اعلام کرد که 2220314 بایننس‌کوین به ارزش 30 میلیون دلار را سوزانده است.

آیا سایر اکسچنج‌ها هم توکن دارند؟

بیشتر اکسچنج‌ها توکن‌های مخصوصی دارند که اکثراً برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

OKB foundation توکن OKB را در آوریل 2018 راه اندازی کرد که از آن به عنوان یک توکن کاربردی در OKEx، یکی از بزرگترین اکسچنج‌های جهان از نظر ارزش بازار استفاده می‌شود. همچنین از آن در سایر پلتفرم‌ها هم استفاده می‌شود.

هووبی هم در فوریه 2018 از هووبی توکن رونمایی کرد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن تا 50 درصد تخفیف دریافت کنند. این توکن سقف تولید 200 میلیونی دارد و می‌توان آن را با خرید Point Card در Huobi Pro تهیه کرد. Huobi Pro هر سه ماه 20 درصد از سود خودش را برای خرید هووبی توکن از بازار آزاد صرف می‌کند.

آینده

در سه ماهه اول سال 2018، سود بایننس از دویچه بانک آلمان پیشی گرفت و به 200 میلیون دلار رسید با اینکه تعداد کارمندان این اکسچنج 500 برابر کمتر از دویچه بانک بود. Changpeng Zhao تخمین می‌زند کل درآمد این اکسچنج در سال 2018 یک میلیارد دلار باشد. ثروت این کمپانی به دلیل حجم معاملات آن به دست آمده که دائماً رتبه اول بازار را در اختیار دارد. با این روند انتظار می‌رود که بایننس‌کوین آینده خوبی در پیش داشته باشد.ش