معرفی ارزها

سه شنبه, 16 آذر 1400 09:35

معرفی ارز های مناسب برای استیکینگ Staking

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

معرفی بهترین کوین‌ها برای استیکینگ: با این 19 کوین درآمدتان را به حداکثر برسانید

اگر به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. وقتی در یک بلاک‌چین اثبات سهامی سرمایه گذاری می‌کنید، وارد پروسه استیکینگ می‌شوید که این کار به شبکه کمک می‌کند تا با بهره وری و امنیت بیشتری کار کند. تنها الزام برای استیکینگ این است که کوین‌های شما برای یک مدت طولانی در والتتان بماند تا پاداش استیکینگ را به دست آورید. کوین‌های استیک شده مثل حساب‌های پس اندازی هستند که به آنها بهره تعلق می‌گیرد چون در هر دو حالت سرمایه اولیه شما افزایش یافته و به آن سود تعلق می‌گیرد. در این مطلب شما را با بهترین کوین‌ها برای استیکینگ آشنا می‌کنیم.

استیکینگ چیست؟

کریپتو استیکینگ فرایندی است که در آن شما ارزهای دیجیتال خودتان را در یک والت نگه می‌دارید تا به اجرای تراکنش‌های بلاک‌چین‌های اثبات سهامی کمک کنید. شما با مشارکت در این فرایند (اعتبارسنجی تراکنش‌ها) ارز دیجیتال به دست می‌آورید.

مزایای اصلی استیکینگ عبارتند از:

  • بر خلاف ماینینگ در استیکینگ نیازی به تجهیزات اضافه ندارید؛
  • می توانید از موجودی خودتان مقدار مشخصی بهره به دست آورید؛
  • استیکینگ نسبت به ماینینگ برای محیط زیست ضرر کمتری دارد؛
  • استیکینگ مستقیماً بهره وری و امنیت بلاک‌چین‌های اثبات سهامی را افزایش می‌دهد.

بین ماینینگ و استیکینگ تفاوت‌های مهمی وجود دارد. به طور کلی ماینینگ تنها در سیستم‌های اثبات کاری رخ می‌دهد اما می‌توانید در پلتفرم‌های استیکینگ از هر دو مدل کوین‌های اثبات کاری و اثبات سهامی به درآمد برسید.

هر دو سیستم یعنی اثبات کار و اثبات سهام می‌توانند تراکنش‌های بلاک‌چین را بدون نیاز به مداخله یک شخص ثالث مثل بانک یا مؤسسه مالی تأیید کنند. تفاوت اصلی بین دو مکانیزم مصرف انرژی است.

اگر قصد شروع فرایند استیکینگ را دارید، باید کار را با تهیه کوین‌های اثبات سهامی شروع کنید. وقتی کوین مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید درباره حجم کوین‌هایی که قرار است استیک کنید تصمیم بگیرید. این فرایند در همه اکسچنج‌های بزرگ قابل انجام است.

لازم به ذکر است که می‌توانید از طریق کشت سود هم درآمد جانبی به دست آورید. گرچه این فرایند نسبت به استیکینگ کمی پیچیده تر است اما در این روش با قرض دادن کوین‌های خودتان در پلتفرم‌های DeFi (اقتصاد غیرمتمرکز) به سود بیشتری می‌رسید. اقتصاد غیرمتمرکز سیستمی است که مفهوم تمرکززدایی بلاک‌چین را به دنیای اقتصاد اعمال می‌کند. با کشت سود می‌توانید ارزهای دیجیتال خودتان را از چند روز تا چند ماه در یک پلتفرم قفل کنید. مسلماً با قرض دادن مبالغ بیشتر به سود بیشتری می‌رسید.

ریسک استیکینگ

علیرغم مزایای استیکینگ برای رسیدن به درآمد ثابت چندین خطر و ریسک در این فرایند وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. مهم ترین ریسک‌های استیکینگ عبارتند از:

  • قیمت ارزهای دیجیتال نوسان دارد و این یعنی ممکن است ارزش موجودی شما به سرعت کم شود. اگر ارزش دارایی شما به میزان زیادی کمتر شود، ممکن است سود لازم برای پوشش ضررتان را به دست نیاورید.
  • گرچه امکان خارج کردن موجودی از حالت استیکینگ وجود دارد اما در بعضی از پلتفرم‌ها انجام این کار چندین روز زمان می‌برد. در مقابل پلتفرم‌هایی مثل Bybit سیستم استیکینگ انعطاف پذیرتری را ارائه می‌کنند که امکان برداشت به صورت تقریباً فوری را فراهم می‌کند.
  • وقتی استیکینگ انجام می‌دهیم، کوین‌های شما برای یک بازه زمانی کوتاه قفل می‌شوند. در این بازه زمانی امکان انجام هیچ کار دیگری را با موجودی خودتان ندارید.

بهترین کوین‌ها برای استیکینگ

در ادامه مطلب با 19 ارز دیجیتال برتر برای استیکینگ و دستیابی به پاداش این کار آشنا می‌شوید.

BitDAO (BIT)

با توجه به حمایت نام‌های بزرگی مثل Peter Thiel و Pantera Capital از این پلتفرم، می‌توانید مطمئن باشید که BIT یکی از موفق ترین توکن‌های اکسچنج‌ها در آینده خواهد بود. BitDAO که یکی از بزرگترین سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز جهان است به دنبال تحقق چشم انداز اقتصاد آزاد، غیرمتمرکز و توکنیزه شده است. دارندگان توکن BIT می‌توانند از طریق پیشنهادهای حاکمیتی مثل آپدیت‌های پروتکل اصلی و مبادلات توکن، در شکل دادن به آینده آن سهیم باشند.

برای شروع استیکینگ می‌توانید در Bybit Launchpool عضو شوید. پس از عضویت و طی کردن سطح اول KYC، کافیست به حساب ByFi خودتان، توکن BIT واریز کرده و فرایند استیکینگ را شروع کنید. با توجه به وجود استخر جایزه (prize pool) به مبلغ 1,500,000 BIT و بازده سالیانه 14.77 درصدی، بدون شک کمتر کوینی با پتانسیل رشد و پاداش استیکینگی در این سطح پیدا می‌کنید.

تتر (USDT)

اگر نگران افت ارزش دارایی خودتان هستید می‌توانید یک کوین باثبات را استیک کنید. گرچه تصمیم گیری برای انتخاب بهترین کوین جهت استیکینگ یک موضوع کاملاً شخصی است اما با توجه به حجم معاملات انبوه تتر، ما این کوین را توصیه می‌کنیم. با توجه به این نقدینگی بالا می‌توانید USDT را به راحتی به توکن‌های سودآورتر تبدیل کنید.

برای استیکینگ، می‌توانید از پلتفرم انعطاف پذیر ByFi استفاده کرده و به نرخ بازدهی تا 3.5 درصد در سال برسید. با توجه به ثبات کلی ارزش USDT، قطعاً این کوین برای اشخاص مبتدی که به دنبال استیکینگ در پلتفرمی هستند که امکان برداشت فوری و راحت در آن وجود داشته باشد، قابل استفاده است.

اتریوم 2 (ETH)

اتریوم 2 یا Eth2 شبکه دومین ارز دیجیتال محبوب جهان پس از بیت‌کوین و یکی از بهترین کوین‌های موجود برای استیکینگ است. اگر می‌خواهید این ارز دیجیتال محبوب را استیک کنید، باید حداقل 32 اتر داشته باشید. قبلاً اتریوم از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کرد اما اخیراً به سیستم اثبات سهام منتقل شده و حالا بیش از 12 میلیون دلار اتر استیک شده اند.

پیش از شروع استیکینگ اتریوم 2 دقت داشته باشید که این شبکه در مرحله دسترسی اولیه (early access) قرار دارد، یعنی هنوز مراحل تست پیش از شروع به کار رسمی را طی می‌کند. تا قبل از شروع به کار اتریوم 2، کوین‌های استیک شده شما در شبکه باقی می‌ماند. برآورد می‌شود که اتریوم 2 در اولین ماه‌های سال 2022 شروع به کار کند. با توجه به نرخ استیکینگ انعطاف پذیر ByFi می‌توانید همزمان با حفظ کوین‌های خودتان، در این پلتفرم به بازده سالیانه 2.5 درصد برسید.

USD Coin (USDC)

USD Coin (USDC) هم مثل تتر یک کوین باثبات است که پشتوانه ارز فیات دارد و از آن برای انتقال وجه استفاده می‌شود چون نقدینگی بالا و ثبات ارزش خوبی دارد. خوشبختانه بر خلاف تتر، USDC هر ماه توسط شرکت Grant Thornton بازبینی می‌شود. در نتیجه با توجه به انتشار گزارش‌ها در فضای آنلاین شفافیت زیادی برای مخاطبان فراهم شده تا مطمئن شوند که این کوین باثبات پشتوانه ادعا شده را دارد.

با توجه به گزینه‌های استیکینگ انعطاف پذیر ByFi می‌توانید USDC را در این پلتفرم استیک کنید. با وجود بازده سالیانه‌ای تا 8.88 درصد گزینه بهتری از این پلتفرم برای استیکینگ وجود ندارد. علاوه بر این می‌توانید هر زمان که نیاز به سرمایه خودتان داشتید، آن را از حالت استیک خارج کنید.

ترا (LUNA)

ترا یکی از بهترین کوین‌ها برای استیکینگ محسوب می‌شود چون سرمایه گذاری روی کوین‌های LUNA به راحتی قابل انجام است. ترا امکان ایجاد یک کوین باثبات خاص به اسم TerraUSD (UST) را فراهم کرده است. برای سرمایه گذاری روی این کوین می‌توانید یک UST را با یک دلار LUNA معاوضه کنید.

اگر قیمت UST کمتر از یک USD شود، می‌توانید UST را به قیمت 1 دلار با LUNA معاوضه کنید تا به سود برسید. نرخ استیکینگ سالیانه LUNA حدود 12.10 درصد است و این بازده آن را تبدیل به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کرده است. وقتی آماده خرید LUNA و شروع استیکینگ شدید، می‌توانید آن را در اکسچنج‌هایی مثل بایننس پیدا کنید.

پولکادات (DOT)

پولکادات یکی از بهترین کوین‌ها برای استیکینگ است چون از فناوری چند زنجیره‌ای مقیاس پذیری استفاده می‌کند که توسط گوین وود هم‌بنیانگذار اتریوم طراحی شده است. حداقل مبلغ استیکینگ برای دریافت پاداش، در حال حاضر 40 DOT یا به عبارتی 1600 دلار است (اما اگر قصد ایجاد یک نود اعتبارسنج در پولکادات را دارید، باید 350 DOT داشته باشید).

نرخ بازده سالیانه استیکینگ پولکادات 14 درصد است که رقم خوبی محسوب می‌شود. می‌توانید DOT را در اکسچنج‌های مختلف از جمله بایننس، کراکن و والت Fearless استیک کنید. در رابطه با چشم انداز آینده، DOT یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ است چون از نظر ارزش بازار جزء 10 ارز دیجیتال برتر محسوب می‌شود. در نتیجه احتمال رشد آن در سال‌های پیش رو زیاد است.

تزوس (XTZ)

تزوس از مدل "اثبات سهام نقد" استفاده می‌کند و ارز دیجیتال آن XTZ است که با فرایند بیکینگ تولید می‌شود. اگر جزء بیکرهای تزوس شوید، با استیک کردن کوین‌های XTZ به سود خوبی می‌رسید چون به اعتبارسنجی بلاک‌های جدید کمک می‌کنید.

حتی در صورت داشتن یک XTZ در والتتان می‌توانید آن را استیک کنید. پاداش‌های اولیه شما پس از یک بازه 35 تا 40 روزه به حسابتان واریز می‌شود اما پاداش‌های بعدی هر سه روز یک بار واریز می‌شود. پاداش‌های تزوس به میزان زیادی باثبات هستند و به همین دلیل XTZ یکی از بهترین کوین‌ها برای استیکینگ محسوب می‌شود. بازده سالیانه بین 6.75 تا 10.60 درصد است.

پلی گان (MATIC)

پلی گان یک کوین استیکینگ منحصربفرد است که در راستای تلاش برای افزایش مقیاس اتریوم ساخته شد. کاربرد پلی گان، فراهم کردن قابلیت سازگاری با متصل کردن همه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است. تراکنش‌های پلی گان به صورت کامل توسط اعتبارسنج‌های شبکه بررسی و ثبت می‌شوند. این کوین یکی از بهترین گزینه‌ها برای استیکینگ است چون امکان اعتبارسنجی 65 هزار تراکنش در ثانیه را دارد.

یکی دیگر از دلایل مناسب بودن پلی گان برای استیکینگ این است که برای مشارکت در این شبکه (به عنوان delegator) تنها باید یک کوین را استیک کنید و خود استیکینگ حداقل به دو کوین نیاز دارد. می‌توانید با اتصال والت متامسک به والت پلی گان، فرایند استیکینگ را شروع کنید. نرخ بازده سالیانه استیکینگ برای پلی گان بستگی به تعداد کوین‌های استیک شده دارد. حداکثر بازده سالیانه این کوین بیشتر از 14 درصد است.

بایننس (BNB)

بایننس یکی از محبوب ترین اکسچنج‌های سطح جهان است و BNB یکی از برترین کوین‌های جهان برای استیکینگ است و دلیل آن شیوه واگذاری این کوین است. در حال حاضر برای واگذاری کوین BNB به اعتبارسنج‌ها حداقل رقمی وجود ندارد و فرایند خروج از حالت استیکینگ تنها هفت روز زمان می‌برد.

نرخ بازده سالیانه BNB بین 6 تا 9 درصد اما می‌توانید بازدهی تا 30 درصد هم به دست آورید. نرخ بازده به کارمزد تراکنش‌ها بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است بسیار پرنوسان باشد. می‌توانید مستقیماً در پلتفرم بایننس این کوین را استیک کنید که راحتی کار با آن نسبت به خیلی از کوین‌های این لیست بیشتر است.

هیدرا (HYDRA)

هیدرا یکی از کوین‌های منحصربفرد این لیست است چون مکانیزم‌های تورمی و ضدتورمی را با هم ترکیب کرده است. با این روش هیدرا می‌تواند حدود 100% کارمزد تراکنش‌های خودش را بسوزاند و در عین حال پاداش‌های بلاک تورمی خودش را حفظ کند. نتیجه نهایی این است که از کاربران در برابر افت ارزش حفاظت می‌شود.

اگر به استیکینگ با هیدرا علاقمند هستید، دقت داشته باشید که هر کاربری می‌تواند در اکوسیستم هیدرا یک نود داشته باشد. اگر قصد شروع استیکینگ را دارید، حداقل باید 10 کوین HYDRA در والت خودتان داشته باشید. هیدرا تبدیل به یکی از بهترین کوین‌های اثبات سهامی شده چون تقریباً همه استیک کننده‌های آن نرخ بازده 60 درصد را دریافت می‌کنند. به مرور زمان این نرخ به 20 درصد کاهش پیدا می‌کند. پاداش‌های استیکینگ از کارمزد تراکنش‌ها به دست می‌آیند و کوین‌های HYDRA توسط بلاک چین آن صادر می‌شوند.

الگورند (ALGO)

الگورند یک پلتفرم قدرتمند است که از طریق تراکنش‌های فوری و نودهای اعتبارسنج، مقیاس پذیری کارآمدی را ایجاد می‌کند. ALGO یکی از بهترین کوین‌ها برای استیکینگ است چون برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج تنها باید یک کوین ALGO داشته باشید. چنین مکانیزمی مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این شرایط تعداد اعتبارسنج‌های شبکه نسبت به سایر شبکه‌ها بیشتر است اما این امکان وجود دارد که بعضی از اعتبارسنج‌ها آنطور که باید فعالیت نداشته باشند چون حتی در صورت جریمه شدن و مصادر مبلغ استیک شده، ضرر چندانی را متحمل نمی‌شوند.

با ALGO می‌توانید فرایند استیکینگ را با یک والت لجر، الگورند یا کوین بیس شروع کنید. بازده کلی شما بستگی به پلتفرم استیکینگی دارد که انتخاب می‌کنید. در مجموع می‌توانید انتظار بازده سالیانه 5 تا 10 درصد را برای سرمایه خودتان داشته باشید.

پنکیک سواپ (CAKE)

پنکیک سواپ یکی از پلتفرم‌های جذاب و محبوب برای استیکینگ است که در آن می‌توانید کوین‌های CAKE را استیک کنید. وقتی کوین CAKE را استیک کنید می‌توانید CAKE یا کوین‌های دیگر را دریافت کنید. در حال حاضر پنکیک سواپ محبوب ترین پلتفرم در بایننس اسمارت چین است و این یکی از دلایل قرار داشتن CAKE جزء بهترین کوین‌های استیکینگ است.

برای استیک کردن CAKE اول باید والت خودتان را به پلتفرم پنکیک سواپ متصل کنید. متامسک، تراست والت، مت والت، توکن پاکت و والت بایننس چین از جمله والت‌های پشتیبانی شده هستند. در مقایسه با پلتفرم‌هایی مثل اتریوم، کارمزد تراکنش‌ها در بایننس اسمارت چین به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر است. وقتی در پنیک سواپ پاداشی به شما تعلق گرفت، می‌توانید آنها را دریافت کرده یا دوباره در این پلتفرم سرمایه گذاری کنید. بازده سالیانه کوین CAKE بین 31 تا 42 درصد است و همین ویژگی آن را تبدیل به یکی از بهترین کوین‌های استیکینگ در بازار کرده است.

سولانا (SOL)

سولانا یک بلاک‌چین کارآمد است که با توجه به ویژگی مقیاس پذیری طراحی شده است. این مقیاس پذیری با کارمزد کم و قابلیت اجرای تراکنش به صورت فوری محقق شده است. از نظر ارزش بازار، سولانا رتبه هفتم را دارد. SOL یکی از بهترین کوین‌ها برای استیکینگ محسوب می‌شود که دلیل آن سرعت بالای اجرای تراکنش‌ها و هزینه کم اجرای آنهاست. اکثر تراکنش‌ها ظرف چند ثانیه اجرا می‌شوند. گرچه نمی‌توانید با استیک کردن در شبکه سولانا نود خودتان را مدیریت کنید اما بیشتر از 640 اعتبارسنج در این شبکه هستند که می‌توانید کوین‌های خودتان را با آنها استیک کنید.

وقتی کوین‌های خودتان را به اعتبارسنج‌های سولانا واگذار می‌کنید می‌توانید در پاداش‌های به دست آمده توسط این افراد سهیم شوید. کوین‌های SOL در چند ماه اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته اند و قیمت آنها به رکورد 210 دلار رسید. وقتی کوین‌های خودتان را با سولانا استیک کنید، بازده سالیانه‌ای بین 7 تا 11 درصد دارید. می‌توانید SOL را با لجر، مت والت، اتمیک والت و اگزودوس استیک کنید.

اولنچ (AVAX)

اولنچ شبیه به پلتفرم‌هایی مثل کازماس و پولکادات است اما AVAX یکی از بهترین کوین‌های استیکینگ است و دلیل آن قابلیت این پلتفرم برای پشتیبانی از میلیون‌ها اعتبارسنج است. می‌توانید با داشتن حداقل 25 کوین AVAX در این پلتفرم استیکینگ انجام دهید.

برای اعتبارسنج شدن، حداقل باید 2 هزار کوین داشته باشید. وقتی استیکینگ انجام می‌دهید حداقل باید 2 هفته صبر کنید تا بتوانید پاداش‌ها را دریافت کنید. AVAX با بازده 8 تا 14 درصدی تا به امروز جزء بهترین ارزها برای سرمایه گذاری بوده. می‌توانید AVAX را در چندین والت مختلف از جمله لجر، متامسک و اولنچ استیک کنید.

ApeSwap Finance (BANANA)

ApeSwap Finance یک پلتفرم محبوب است که امکان استیک کردن کوین‌های BANANA را برای کاربران فراهم می‌کند. این کوین توانسته به یکی از محبوب ترین کوین‌های اثبات سهامی تبدیل شود. وقتی کوین‌های BANANA را بخرید، می‌توانید آنها را به همراه ارزهای دیجیتال دیگر در استخرهای مختلف استیک کنید.

با استیک کردن BANANA می‌توانید همین توکن یا ارزهای دیجیتال دیگری را به عنوان پاداش به دست آورید. از جمله استخرهایی که می‌توانید استیکینگ را در آنها انجام دهید می‌توان به BFT1، Banana، JDI و Ontology اشاره کرد. برای شروع کافیست روی دکمه Add کلیک کنید. به مرور زمان پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص می‌توانید پاداشتان را برداشت کنید. با توجه به میانگین بازده سالیانه 75 درصدی ApeSwap، قطعاً این ارز یکی از بهترین گزینه‌ها برای استیکینگ است.

سوشی سواپ (SUSHI)

سوشی سواپ یک پلتفرم فوق العاده هم برای استیکینگ و هم کشت سود است اما خیلی از سرمایه گذاران تصمیم به استیک کردن کوین SUSHI می‌گیرند چون نرخ بازده سالیانه بالایی دارد. می‌توانید در اکسچنج‌های محبوبی مثل بایننس، هووبی و OKEx کوین سوشی به دست آورید. وقتی تصمیم به استیک کردن کوین‌های SUSHI گرفتید می‌توانید این کار را با والت‌هایی مثل متامسک و اتمیک والت انجام دهید.

اگر قصد استیک کردن SUSHI را دارید، می‌توانید از سود به دست آمده برای کسب حق رأی یا به عنوان توکنی برای تعامل با سایر پلتفرم‌ها استفاده کنید. بازده به دست آمده از سوشی سواپ بسیار پایدار و منسجم و بین 7 تا 10 درصد است.

Chronicle (XNL)

Chronicle یک بازار ارز دیجیتال و NFT بسیار محبوب است که فرصت استیک کردن کوین‌ها برای رأی دهی و دستیابی به حق حاکمیت و همچنین پاداش‌های استیکینگ را فراهم می‌کند. XNL یکی از بهترین کوین‌ها برای استیکینگ محسوب می‌شود چون نرخ بازده سالیانه 67 درصدی دارد.

اما توجه داشته باشید که این بازده بالا نامحدود نیست. حجم سافت کپ برای یک کاربر 50 کوین و هارد کپ آن 100 هزار کوین است. کاربران می‌توانند هر سه روز یک بار پاداش‌های خودشان را دریافت کنند. Chronicle از والت‌های محبوب از جمله متامسک پشتیبانی می‌کند.

کاردانو (ADA)

کاردانو یک شبکه اثبات سهامی قدرتمند است که معمولاً با اتریوم مقایسه می‌شود. مزیت اصلی شبکه کاردانو این است که قابلیت اجرای چند صد تراکنش در ثانیه را دارد. کاردانو به این دلیل وارد این لیست شده که کاربران می‌توانند هر زمان که خواستند ارز استیک شده را از آن خارج کنند.

لازم به ذکر است که اگر کاربران زیادی موجودی خودشان را در یک استخر قرار دهند، پاداش‌های استیکینگ کاردانو کم ارزش تر می‌شوند. به همین دلیل، تنوع بخشی برای به حداکثر رساندن بازده ضروری است. کاردانو دو والت رسمی دارد یعنی Yoroi و Daedalus. میانگین بازده سالیانه ADA بین 5 تا 9 درصد است.

آکاش (AKT)

آکاش یک شبکه کلود اپن سورس غیرمتمرکز است که به کم هزینه بودن، سریع و کارآمد بودن شناخته شده است. Keplr والت اصلی پشتیبانی شده توسط پلتفرم آکاش است. استیکینگ با آکاش ساده و راحت است. بعد از اینکه مقداری توکن AKT در BitMart یا اکسچنج‌های مشابه تهیه کردید، کافیست اعتبارسنجی که قصد استیک کردن موجودی خودتان با وی را دارید انتخاب کنید.

سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که چه میزان AKT را واگذار می‌کنید. بازده سالیانه این توکن 34.2 درصد است که جزء بیشترین ارقام محسوب می‌شود اما پاداش‌های استیکینگ این پلتفرم به صورت خودکار ترکیب نمی‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر قصد دستیابی به بازده بالاتری را دارید، پاداش‌ها را به صورت دستی برداشت کنید و کوین‌های بیشتری را استیک کنید.

جمع بندی

استیک کردن کوین‌ها در بلاک‌چین‌های اثبات سهامی راه بسیار خوبی برای کسب درآمد ثابت و رسیدن به بازده بالا محسوب می‌شود. این سرمایه گذاری ریسک بسیار کمی دارد و اگر پاداش‌ها را در زمان مناسب برداشت کنید، به سود خوبی می‌رسید. در این راهنما هر آنچه باید برای شروع فرایند استیکینگ بدانید را به شما گفتیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.