معرفی ارزها

پنج شنبه, 27 خرداد 1400 03:57

تتر Tether چیست ؟

این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

یکی از بزرگ ترین بازیگردان های دنیای رمزارزها، تتر می باشد. اما تتر چیست؟ و چه تاثیری بر روی بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

ارز دیجیتال تتر  Tether یا به اختصار USDT یکی از ارزهایی است که در دسته ی Stable Coin ها یا ارز دیجیتال باثبات قرار می گیرد. این ارزها پشتوانه دارند و پشتوانه ی ارز تتر نیز دلار آمریکا است یعنی به ازای هر یک واحد تتر که به بازار وارد می شود باید 1 دلار در خزانه داری بانک ذخیره بشود. این یعنی مثلا اگر یک میلیون واحد تتر بخواهد تولید شود باید 1 میلیون دلار در ذخایر بانکی ذخیره شود. ارز دیجیتال تتر محصول شرکت iFinex است که صاحب صرافی معتبر BITFINEX می باشد.

می توان گفت که شرکت iFinex با آوردن تتر، نوعی خدمت به بازار ارزهای دیجیتال نموده است اما خیلی ها نیز بر این عقیده هستند که به بازار ارزهای دیجیتال، ضربه ی بزرگی وارد کرده است که به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. ارز تتر همیشه یک دلار است و قیمت آن همیشه ثابت است و علت آن به خاطر پشتوانه ی آن بوده که پیش تر توضیح دادیم.

اما هم اینک به سراغ دو کاربرد اصلی آن می رویم. کاربرد اول اینکه ما را از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال در امان نگه می دارد. برای مثال فرض کنید که شما 10/000 دلار بیت کوین خریداری نموده اید و قیمت آن صعود داشته و اینک دچار ریزش شدیدی می شود و شما بر روی 10/000 دلار خریدی که داشته اید، بیت کوین های خود را به تتر تبدیل می کنید. بیت کوین 7000 دلار می شود. شما می توانید با میزان تتری که دارید، بیت کوین بیشتری خریداری کنید. پس می توانید خود را از نوسانات بزرگ در امان نگه دارید که این امتیازی بسیار عالی برای ما به حساب می آید.

و کاربرد دوم، این است که انتقال آسان پول به صرافی ها و کیف پول ها امکان پذیر است. پس در مجموع این ارز دیجیتال، خیلی خیلی به کمک ما آمده است. و مهم ترین و محبوب ترین و کاربردی ترین ارز دیجیتال باثبات تا این لحظه در بین Stable Coin ها می باشد. و ارزش بازار بسیار بالایی را نیز دارد. در واقع می توان گفت که تتر یکی از بزرگ ترین بازیگردان های بازار ارزهای دیجیتال است و خیلی ها اتهامات مختلفی را به آن وارد کرده اند مثلا اینکه خیلی از اوقات با استفاده از قدرت عرضه ی خود، تاثیرات و دستکاری هایی بر روی قیمت بیت کوین و کلا جهش بازار ارزهای دیجیتال می گذارد.

درست است که تراکنش های تتر، به صورت غیر متمرکز انجام می شود اما عرضه ی آن به بازار، کاملا به صورت متمرکز انجام می شود. و به این شکل، تترهایی که به تازگی وارد بازار می شوند در صرافی BITFINEX وارد می گردند و سپس توسط معامله گران دیگر، وارد باقی صرافی ها و در نتیجه به گردش در می آیند.

پس یاد گرفتیم که تتر چیست و کاربردهای آن شامل چه مواردی است و اینکه چرا قیمت آن ثابت است و نقش آن را در بازار ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار دادیم.

از کجا تتر بخریم؟ شما می توانید از طریق صفحه ی اصلی سایت به نشانی https://arzmodern.net/exchange به مبادله ی انواع رمزارزها بپردازید. تیم ارز مدرن با تجربه ی سال ها فعالیت در حوزه ی رمزارزها، اعتبار و اعتماد هزاران مشتری، امکان خرید و فروش بصورت حضوری برای مبالغ بالا، امکان تخفیف برای خرید و فروش هایی با حجم بالا، قیمت مناسب و منصفانه ی رمزارزها و اخبار و آموزش های مرتبط با ارزهای دیجیتال توانسته هزاران معامله ی موفق انجام داده و رضایت مشتریان را جلب نماید. تیم پشتیبانی واتس اپ نیز آماده ی پاسخ گویی به مشتریان عزیز بوده و شما را در انجام معامله هایتان یاری می رساند.

تتر را در چه نوع کیف پولی ذخیره نماییم؟ کیف پول های بسیاری وجود دارند که از تتر پشتیبانی می کنند. تتر در ابتدا، بر روی Omni که بستری بر روی بلاک چین بیت کوین بود، مورد استفاده قرار گرفت و بعدها بر روی بلاک چین اتریوم، ترون و چندین ارز دیگر نیز قرار گرفته و خیلی بیشتر از آن استقبال شد و بر جذابیت آن افزود.  و در حال حاضر، ما می توانیم تتر را با استفاده از بلاک چین ترون و TRC - 20، بسیار آسان انتقال داده و کارمزدها را کم کنیم. پس با توجه به این قابلیت ها، خیلی از کیف پول ها موجود هستند که می توان از آن ها استفاده کرد نظیر coinomi و بسیاری موارد دیگر که آموزش کار با آن را در مقالات آتی به طور مجزا خواهیم گفت.

لکن ما درارتباط با میزان سرمایه های بالا، کیف پول های سخت افزاری را توصیه می کنیم که دارای امنیت بسیار بالایی نیز می باشند که اگر یک هکر بخواهد شما را هک کند، نه تنها باید دستگاه را بدزدد بلکه به پین مخفی شما نیز احتیاج دارد. این ویژگی های امنیتی حتی بیش تر از این است که در مورد جزئیات آن بیش تر توضیح خواهیم داد. دوستان عزیز فعال در حوزه ی ارزهای دیجیتال می توانند از طریق نشانی https://ledgernano.ir و یا از این قسمت، نسبت به خرید این نوع کیف پول های سخت افزاری Leger اقدام نمایند. مزیت اصلی خرید کیف پول Ledger این است که امن ترین راه برای ذخیره سازی ارزهای شماست. در حقیقت، داشتن کیف پول سخت افزاری به ذخیره ی ارزهای رمزپایه ی شما در یک گاو صندوق دنیای واقعی شبیه است.