معرفی ارزها

یکشنبه, 09 آبان 1400 22:19

ارز دیجیتالی ترا Terra LUNA چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ارز دیجیتال Terra که با نام LUNA نیز شناخته می شود، یکی از دو توکن پلتفرم ترا می باشد یعنی مکانیزم دو توکنی این پروژه از دو توکن ترا (Terra) و لونا (LUNA) تشکیل شده است. در اصل توکن لونا یک توکن پشتوانه یا ذخیره به حساب می آید و فقط ایجاد و تولید می گردد لکن این توکن ترا است که ترید می شود. ارز دیجیتالی ترا جهت پرداخت هزینه ی کالاها و خدمات و همچنین پاداش دهی به استخراج کنندگانی که برای تثبیت قیمت کوین های خانواده ی ترا رای می دهند، استفاده می شود.

ترا یک پروژه ی بلاک چین برای انجام تجارت به شکل الکترونیکی است و هدف آن جهت پرداخت در انجام معاملات و کاهش کارمزد انجام این معاملات است. پلتفرم ترا (Terra) شامل یک مجوعه ی استیبل کوین غیرمتمرکز است. ترا از نظر ساختار از پول فیات برتر بوده زیرا تحت پشتوانه ای غیرمتمرکز فعالیت می نماید و این خود خطر اشتباهات را کاهش می دهد. ترا در ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز مشارکت کرده و توزیع رشد اقتصادی را به شکلی عادلانه و با یک مکانیزم اجماع دموکراتیک به جای یک سیستم سیاسی متشکل از نمایندگان منتخب تضمین می نماید.

ارزش این توکن به یک واحد فیات وابسته است یعنی با نسبتی مشخص در مقابل یک واحد پول فیات مثل دلار آمریکا تعیین می شود. توکن ذخیره در ترا نیز به نام لونا (LUNA) با یک عرضه ی مشخص تامین گردیده و پاداش تراکنش های ترا نیز با توکن لونا پرداخت می شود. لونا به عنوان ابزاری جهت ثابت نگه داشتن ارز دیجیتالی ترا عمل کرده و سبب می شود که ترا بتواند به شکل یک استیبل کوین باقی بماند. به عبارتی از جمله وظایف توکن لونا، استخراج معاملات Terra در بخش استیکینگ، اطمینان از ثبات قیمت استیبل کوین های پلتفرم Terra و ایجاد انگیزه برای اعتبارسنج های شبکه ی بلاک چین می باشد.

توسعه ی ترا (Terra) در ماه ژانویه ی سال 2018 میلادی آغاز گردید و به صورت رسمی در ماه آوریل سال 2019 میلادی شروع به کار کرد.

استیبل کوین های Terra ترا

مجموعه ی استیبل کوین های ترا شامل موارد زیر می باشد:

TerraCNY, TerraEUR, TerraUSD, TerraKRW, TerraGBP, TerraJPY و TerraSDR

تمامی این استیبل کوین ها با ارزهای برتر جهانی مثل KRW, GBP, JPY, CNY, EUR, USD و SDR (پول رایج صندوق بین المللی) پشتیبانی می شوند.

لازم به ذکر است که توکن Luna به عنوان تثبیت کننده ی قیمت استیبل کوین های ترا استفاده می شود و قدرت بهره برداری کل شبکه ی ترا را دارد. لکن در کل، تیم توسعه ی ترا با استفاده از الگوریتم هایی امکان تغییر میزان ذخیره ی پشتوانه برای استیبل کوین های خانواده ی ترا را دارد.

نحوه ی عملکرد پلتفرم Terra برای ثبات قیمت استیبل کوین ها چگونه است؟

شبکه ی ترا، استیبل کوین هایی را همچون KRT که ارزشی برابر با وون کره ی جنوبی دارد، UST که قیمت آن برابر با دلار آمریکا است و SDT که ارزشی برابر با SDR صندوق بین المللی پول می باشد، ارائه نموده است. شبکه ی ترا برای ثابت نگه داشتن قیمت این استیبل کوین ها از الگوریتمی استفاده می کند که تنظیم آن براساس نوسانات تقاضا برای استیبل کوین ها می باشد. یعنی اگر تقاضا برای یک استیبل کوین افزایش یابد، تعداد تراکنش ها بیش تر شده که در نتیجه باعث افزایش قیمت آن می گردد و در زمان کاهش تقاضا نیز با افت قیمت استیبل کوین ها مواجه خواهیم شد.

نحوه ی استخراج ارز دیجیتال Terra (LUNA) به چه شکل است؟

رمزارز ترا از الگوریتم اجماع اثبات سهام و یا PoS استفاده می نماید. به جهت الگوریتمی که در طراحی آن استفاده شده است، این ارز قابلیت استخراج را ندارد.

پیش بینی آینده ی ارز دیجیتالی Terra (LUNA) به چه صورت است؟

سایت هایی که در حوزه ی رمزارزها فعالیت می کنند و به پیش بینی وضعیت ارز دیجیتالی ترا نیز در آینده پرداخته اند همچون Walletinvestor, DigitalCoinPrice می باشند. به منظور کسب اطلاعات می توانید به این دو وب سایت مراجعه نمایید لکن خلاصه ی پیش بینی های آن داشتن آینده ای خوب برای این رمزارز می باشد.

 توسعه دهندگان ارز دیجیتالی ترا (Terra) چه کسانی هستند؟

  1. دانیل شین (Daniel Shin) که بنیان گذار و مدیرعامل بزرگ ترین پلتفرم تجارت الکترونیکی در کره با نام Ticket Monster و همچنین از بنیان گذاران و مدیران Fast Track Asia بوده و نیز اپلیکیشن های مختلفی را مثل Fast Five و FoodFly منتشر و به فروش رسانده است. او دارای مدرک لیسانس هنر بوده و در تجارت الکترونیک مشهور می باشد.
  2. دو کوان (Do Kwon) که بنیان گذار و اجرا کننده ی Anyfi می باشد. او در مایکروسافت و اپل نیز به عنوان مهندس نرم افزار کار می کرده است. وی فارغ التحصیل رشته ی علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد بوده است.
  3. Evan Kereiakes که به عنوان مدیر پورتفوی ژاپنی برای صندوق های معاملات خارجی در بانک فدرال رزرو نیویورک مشغول به کار بوده است. وی سابقا در خزانه داری آمریکا به عنوان یک اقتصاددان فعالیت کرده و با شورای اقتصادی کاخ سفید در ارتباط بوده است. وی دارای مدرک MBA از دانشگاه شیکاگو می باشد.

کیف پول های لازم برای نگهداری ارز دیجیتالی Terra ترا

والت های نرم افزاری همچون والت کوینومی و والت های سخت افزاری همچون لجر، ترزور و کیپ کی از جمله والت های پشتیبانی کننده ی این رمزارز می باشند.

برای تریدرها و هولدکنندگانی که میزان قابل توجهی ارز دیجیتالی دارند، مسلما داشتن والت های سخت افزاری و نگهداری از ارزهای دیجیتالی خود در آن دارای امنیت بسیار بالایی می باشد.

سخن آخر

همان گونه که در بالا نیز ذکر شد، شما نمی توانید ارز دیجیتال ترا را از طریق استخراج به دست بیاورید زیرا این رمزارز قابلیت استخراج را دارا نمی باشد. ارز دیجیتالی ترا سعی دارد که با استفاده از استیبل کوین های خانواده ی ترا، به یک پول رایج و روزمره تبدیل گردد. با افزایش استفاده از این شبکه و بالا رفتن پلتفرم های فعال بر روی آن، ارزش توکن ذخیره ی آن یعنی لونا (LUNA) نیز بالا می رود و در صورت کسب مقبولیت کافی در پلتفرم های تجارت الکترونیک، ارز Terra شاهد پیشرفت های بسیار بالایی نیز خواهد بود.