کیف پول ها

دوشنبه, 22 شهریور 1400 22:07

والت های منتخب برای بایننس اسمارت چین (BSC)

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

خلاصه

انتخاب والت برای ذخیره ارزهای دیجیتال بستگی به نیازها و اولویت‌های مد نظر شما دارد. امنیت، کاستدی بودن و تعامل با قراردادهای هوشمند از جمله ویژگی‌ها و نکات کلیدی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. همچنین امکان دسترسی به والت با دستگاه‌های مختلف.

برای والت‌هایی از نوع افزونه مرورگر، والت بایننس چین، متامسک و مت والت گزینه‌های خوبی هستند. اگر تجربه موبایلی را ترجیح می‌دهید، متامسک، مت والت، تراست والت و سیف‌پال هم برای اندروید و هم iOS قابل استفاده هستند. این والت‌ها غیرمتمرکز بوده و کلیدهای خصوصی شما را روی دستگاه ذخیره می‌کنند. همچنین سیف‌پال برای دسترسی به بالاترین سطح امنیت یک والت سخت‌افزاری سرد هم دارد. به غیر از والت‌های سخت‌افزاری، همه والت‌های کریپتوی اشاره شده در این مطلب رایگان هستند.

مقدمه

بایننس اسمارت چین (BSC) نسبتاً جدید است در نتیجه همه والت‌ها در حال حاضر از توکن‌های BEP-20 پشتیبانی نمی‌کنند. وقتی والتی پیدا کردید که از BSC پشتیبانی می‌کرد، چند آپشن و گزینه محدود خواهید داشت. کاستدی، امنیت و کاربردپذیری از جمله ویژگی‌های مهم هستند و هر شخصی اولویت‌های خاص خود را دارد. پنج والتی که در ادامه معرفی می‌شوند کمی با هم متفاوت هستند در نتیجه بهترین کار امتحان کردن آنها و انتخاب بهترین گزینه طبق سلیقه خودتان است.

از چه نوع والتی استفاده کنیم؟

قبل از انتخاب یک والت خاص، اول به خواسته‌ها و نیازهای خودتان فکر کنید. والت‌های کریپتو تنها یک مدل ندارند. اکثر والت‌های BSC غیرکاستدی هستند یعنی کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار خود شما قرار دارد. همچنین والت‌های BSC معمولاً ‌هات والت‌هایی هستند که امکان اتصال سریع به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا شروع استیکینگ را فراهم می‌کنند. هر نوع والتی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

  1. کاستدی: ارائه دهنده سرویس والت کلیدهای خصوصی شما را تحت اختیار دارد همچنین ارزهای دیجیتال شما در والت اکسچنج قرار می‌گیرد. وقتی مالکیت کلیدهای خصوصی خودتان را در اختیار نداشته باشید، کنترل والت هم به صورت کامل در اختیار شما نخواهد بود. به همین صورت، نمی‌توانید به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز متصل شوید. مثلاً اگر می‌خواهید توکن‌های BSC و سایر ارزهای دیجیتال را در بازار نقدی (یا لحظه ای) معامله کنید، والت کاستدی گزینه خوبی است اما باید مراقب باشید چون با اینکه انجام این کار در اکسچنج‌های معتبر امن است ولی نباید دارایی‌های خودتان را در اختیار هیچ والت یا اکسچنجی قرار دهید.
  2. غیرکاستدی: در این مدل شما مالکیت کلیدهای خصوصی را در اختیار دارید که امن ترین گزینه برای اکثر سرمایه گذاران و تریدرها محسوب می‌شود به این شرط که به خوبی از عبارت یادآور و کلیدهای خودشان مراقبت کنند. والت‌هایی که در ادامه مطلب پوشش می‌دهیم همگی یکسری والت غیرکاستدی هستند که امکان برقراری تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را برای شما فراهم می‌کنند.
  3. هات والت: این گروه شامل والت‌هایی هستند که به اینترنت متصل می‌شوند و معمولاً از نوع غیرکاستدی هستند (مگر اینکه از یک اکسچنج غیرمتمرکز استفاده کنید). هات والت‌ها کار شما را برای اجرای تراکنش راحت می‌کنند اما یکسری خطر امنیتی دارند. کلید خصوصی شما همراه کلید عمومی در فضای اینترنت ذخیره می‌شود و با پسوردی که تنظیم می‌کنید می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. مثل هر سرویسی که با پسورد محافظت می‌شود، امکان هک یا اجرای حمله فیشینگ بر علیه چنین سرویسی هم وجود دارد. برای کاهش احتمال بروز این مشکل باید از روش‌های احرازهویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.
  4. والت سرد: در این حالت شما کلیدهای خصوصی خودتان را به صورت آفلاین روی یک سخت‌افزار تخصصی نگه می‌دارید. این گزینه امن ترین روش برای نگه داشتن توکن‌های بیت‌کوین محسوب می‌شود اما معمولاً برای اجرای تراکنش یا کار با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز چندان کاربردی نیست.

می توانید به راحتی ترکیبی از گزینه‌های بالا را استفاده کنید تا نقاط قوت آنها را با هم ترکیب کنید اما برای اجرای تراکنش‌های روزمره و کار با اپلیکیشن‌های DeFi، یک هات والت غیرکاستدی گزینه بهتر و انعطاف پذیرتری است. در ادامه مطلب به بررسی بعضی از محبوب ترین گزینه‌های موجود می‌پردازیم.

متامسک

متامسک یک افزونه مرورگر و اپلیکیشن موبایلی است که از بیت‌کوین و سایر بلاک‌چین‌ها پشتیبانی می‌کند از جمله اتریوم، پلی گان و بایننس چین. متامسک در سال 2016 توسط ConsenSys که یکی از شرکت‌های شناخته شده در حوزه بلاک‌چین است ساخته شد. تا سال‌ها، متامسک فقط به صورت یک افزونه قابل استفاده بود و به همین دلیل هنوز هم این مدل، محبوب ترین والت متامسک است.

افزونه مرورگر متامسک به شما امکان می‌دهد که تراکنش اجرا کرده و با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند تعامل برقرار کنید.

 

 

همچنین با متامسک می‌توانید به شبکه‌های بلاک‌چین مختلف متصل شوید (می توانید مین نت‌های دلخواه را هم اضافه کنید). همچنین متامسک به شما امکان می‌دهد که تراکنش امضاء کنید، کلیدهای عمومی و خصوصی خودتان را مدیریت کنید و یک سرویس Swaps دارد که بهترین قیمت را از چند اکسچنج غیرمتمرکز انتخاب می‌کند. در مجموع متامسک به دلیل سادگی و راحتی استفاده گزینه محبوبی محسوب می‌شود.

والت بایننس چین

والت بایننس چین والت رسمی بایننس است که به صورت یک افزونه مرورگر طراحی شده است. در حال حاضر این والت از بایننس چین، BSC و اتریوم پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با سایر والت‌های ذکر شده در این مطلب، والت بایننس چین یکی از ساده ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. اگر عمدتاً ارزهای دیجیتال را در اکسچنج بایننس نگه داری می‌کنید اما به ندرت از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنید، گزینه والت دایرکت این والت می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

با اتصال حساب بایننس خودتان به والت بایننس چین می‌توانید ارزهای دیجیتالی مثل بایننس کوین یا اتر را جابجا کنید بدون اینکه نیاز به وارد کردن آدرس‌ها به صورت دستی داشته باشید.

 

 

تراست والت

تراست والت یک والت موبایلی اپن سورس است که هم برای اندروید و هم iOS قابل استفاده است. این والت هم والت غیرمتمرکز رسمی بایننس بوده و از بلاک‌چین‌های پیشگام اکوسیستم اتریوم، BSC، بایننس چین و غیره پشتیبانی می‌کند. با این والت شما با استفاده از یک عبارت یادآور به کلیدهای خودتان دسترسی کاملی دارید. این اپلیکیشن یکسری قابلیت جانبی دارد از جمله امکان خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی و یک والت NFT. نسخه اندروید هم یک مرورگر برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارد.

تراست والت یک توکن حاکمیتی (TWT) و کاربردی هم دارد. با در اختیار داشتن این توکن می‌توانید در فرایندهای تصمیم گیری مثل اضافه شدن امکان پشتیبانی از بلاک‌چین‌های جدید و توکن‌های جدید مشارکت کنید. همچنین در صورت انجام خرید با TWT و اجرای تراکنش در این اکسچنج غیرمتمرکز با این توکن مشمول تخفیف خواهید شد.

مت والت

مت والت یک افزونه مرورگر، یک والت تحت وب و یک اپلیکیشن موبایلی برای اندروید و iOS دارد. این والت تقریباً از 40 بلاک‌چین مختلف پشتیبانی کرده و یکی از اولین والت‌هایی بود که از BSC پشتیبانی کرد. مت والت در سال 2017 توسط MATH Global راه اندازی شد و این بنیاد توانست در فرایند جذب سرمایه‌ای که با هدایت بایننس لبز انجام شد، 12 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

اگر قصد دارید در چند دستگاه مختلف از یک والت استفاده کنید، مت والت انعطاف پذیری زیادی دارد. با این والت به راحتی می‌توانید بر حسب نیاز خودتان وجوه را بین دستگاه‌های موبایل، افزونه مرورگر و والت تحت وب جابجا کنید.

 

سیف‌پال

سیف‌پال یک ارائه دهنده والت سخت‌افزاری است که یک اپلیکیشن والت غیرمتمرکز دارد. عملکرد این والت شبیه به تراست والت است و یک بخش مخصوص کار با اقتصاد غیرمتمرکز هم دارد. در این بخش لینک‌هایی به سایر پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز محبوب و همچنین یک مرورگر وب وجود دارد. اگر قصد دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بدون جابجا شدن در اپلیکیشن‌های روی دستگاه را دارید، سیف‌پال هم برای اندروید و هم iOS گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این پروژه یک توکن کاربردی به اسم SFP دارد که از آن برای پاداش و تخفیف استفاده می‌شود.

والت سخت‌افزاری SafePal S1

والت سخت‌افزاری SafePal S1 نسبت به والت‌های ترزور یا لجر نانو گزینه مقرون به صرفه تری محسوب می‌شود. اگر قرار باشد توکن‌های BSC خودتان را به صورت آفلاین ذخیره کنید، این والت نسبت به والت‌های گرم امنیت بیشتری دارد به این شرط که به خوبی از دستگاه مراقبت کنید. اما برای استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز باید توکن‌ها را به هات والت SafePal خودتان منتقل کنید.

صحبت‌های پایانی

داشتن یک والت قابل اطمینان و پایدار باید جزء اولویت‌های همه مالکان ارزهای دیجیتال باشد. پنج والت اشاره شده در این مطلب جزء مطمئن ترین‌ها بوده و میلیون‌ها کاربر در سطح جهان دارند. تعداد گزینه‌های قابل استفاده برای BSC محدود است اما نکات کلیدی بین همه آنها مشترک است یعنی: تعامل با DApp، کاستدی بودن، کاربردپذیری و قابل اطمینان بودن که این مسائل به پروفایل کاربری شما هم بستگی دارند.

برای یک تریدر فعال، یک هات والت غیرکاستدی بهترین راه معامله همزمان با حفظ امنیت است. افرادی که کشت سود می‌کنند والت‌هایی که به صورت افزونه مرورگر ارائه می‌شوند را ترجیح می‌دهند چون امکان کنترل بیشتر به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کنند. اگر فقط قصد نگهداری ارز دیجیتال را دارید، یک والت موبایلی ساده برای شما کفایت می‌کند.

والت‌های BSC اشاره شده در این مطلب به غیر از والت‌های سخت‌افزاری، رایگان هستند. می‌توانید بر اساس سطح امنیت مورد نظرتان و میزان مطمئن بودن از عملکرد والت، گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. مهم تر اینکه اگر کلیدهای خصوصی در اختیار خودتان قرار دارید، آنها را امن نگه دارید.