تحلیل تکنیکال و ترید

چهارشنبه, 17 فروردين 1401 20:53

کارمزدهای بایننس Binance

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
بایننس چگونه کارمزدها را محاسبه می‌کند؟

بایننس از سیستمی استفاده می‌کند که در آن کارمزدها به صورت نسبی متناسب با حجم معامله محاسبه می‌شوند. بایننس در حالت پیش فرض 0.1 درصد کارمزد برای همه تراکنش‌ها در نظر می‌گیرد. یعنی اگر هزار دلار ارز دیجیتال بخرید، باید یک دلار کارمزد پرداخت کنید.

اما بایننس روش‌های مختلفی برای کاهش کارمزد دارد که در این مقاله به بررسی مهم ترین آنها می‌پردازیم.

تخفیف کارمزد وال‌ها

کارمزد معاملات، منبع درآمد اصلی بایننس است. به همین دلیل بایننس تلاش می‌کند که تریدرها را به سمت پلتفرم خودش جلب کند. مثلاً کارمزد 1 دلاری برای یک معامله 1000 دلاری کم به نظر می‌رسد اما یک نهنگ کریپتو را در نظر بگیرید که حجم معاملات 30 روزه او 40 هزار بیت‌کوین بوده است. در حال حاضر کارمزد این حجم معامله معادل با 360 هزار دلار است.

به همین دلیل است که بایننس یک سیستم چند رده را معرفی کرده است. مثلاً چنین نهنگی با حجم معاملات 40 هزار بیت‌کوین در رده 7 قرار می‌گیرد در نتیجه کارمزد معاملات او به 0.04 درصد می‌رسد. به این ترتیب، هر ماه 216 هزار دلار در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. چنین تخفیفی می‌تواند برای جذب این نهنگ‌ها به پلتفرم بایننس کفایت کند. اگر تصور می‌کنید که 40 هزار بیت‌کوین زیاد است، توجه داشته باشید که کاربرانی هستند که در رده 9 قرار می‌گیرند!

تخفیف سفارش گذار، سفارش بردار

یکی دیگر از راهکارهای بایننس برای بهینه سازی سیستم کارمزد استفاده از مفاهیم سفارش گذار/ سفارش بردار است. داشتن یک دفتر ثبت سفارش بزرگ و پر برای هر اکسچنجی یک امتیاز خیلی خوب محسوب می‌شود و از جهش شدید قیمت توسط معاملات بزرگ پیشگیری کرده و برای تریدرها نقدینگی تأمین می‌کند. برای پاداش دادن به اشخاصی که آیتم‌هایی در دفتر سفارش ثبت می‌کنند (سفارش گذار) کارمزد معاملات برای این افراد کمتر از اشخاصی است که آیتمی را از دفتر ثبت سفارش حذف می‌کنند (سفارش بردار).

اما این بار هم ریزه کاری‌های مربوط به فرق سفارش گذار و سفارش بردار به تخفیف نهنگ‌ها بر می‌گردد. اگر شما در رده‌ای پایین تر باشید، تفاوت بین سفارش گذار و سفارش بردار برای شما خیلی چشمگیر نخواهد بود. هر چقدر رده شما بالاتر باشد، این تفاوت بیشتر می‌شود. در بالاترین رده‌ها، سفارش گذار به اندازه نصف سفارش بردار کارمزد پرداخت می‌کند.

تخفیف کارمزد بایننس با BNB

بایننس برای اینکه همزمان با حفظ سود خودش مزایای بیشتری در اختیار تریدرها قرار دهد، از تکنیک‌های مختلف دیگری هم استفاده می‌کند. این پلتفرم، ارز دیجیتال مخصوص خودش به اسم BNB (بایننس کوین) را دارد. اگر عده زیادی این کوین را خریده و نگه دارند یا از آن برای اجرای معامله استفاده کنند، به دلیل افزایش تقاضا قیمت آن بیشتر می‌شود. این شرایط مثل خرید سهام یک کمپانی است و باعث می‌شود افرادی که چنین کوین‌هایی را دارند (مثل بنیانگذار بایننس) ثروتمند شوند.

یکی دیگر از روش‌های تخفیف دادن به کاربران، استفاده از BNB است. در واقع کاربرانی که برای پرداخت کارمزد معاملات از BNB استفاده کنند مشمول تخفیف 25 درصدی می‌شوند.

کد معرفی معاملات آتی بایننس

مهم تر از همه اینکه می‌توانید برای دریافت تخفیف 10 درصدی روی کارمزدهای معاملاتی بایننس از کد تخفیف '100eyes' استفاده کنید.

اگر از قبل حساب بایننس داشتید باز هم می‌توانید از این کد معرف برای تخفیف گرفتن روی کارمزد معاملات استفاده کنید چون بایننس آن را به عنوان یک بخش مجزا از اکانت شما در نظر می‌گیرد.

کدهای معرفی معمولی بایننس

برای کسب تخفیف حداکثر 20 درصدی روی کارمزدهای معاملاتی معمولی (آنی) می‌توانید در فیلد Referral ID (optional) عبارت LKCUG1AT را وارد کنید یا اینکه مستقیماً از این لینک استفاده کنید: https://www.binance.com/en/register?ref=LKCUG1AT