کیف پول ها

چهارشنبه, 28 مهر 1400 09:10

ارزهای دیجیتال در اتمیک والت Atomic wallet کجا ذخیره می‌شوند؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ارزهای دیجیتال کاربران کجا ذخیره می‌شوند؟ آشنایی با طرز کار اتمیک والت و بلاک‌چین مهم است. شاید به نظر برسد که ارزهای دیجیتال شما در خود اتمیک والت ذخیره می‌شوند اما این طور نیست. ارزهای شما در اصل روی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند. اتمیک والت یک رابط است که اطلاعات مربوط به دارایی‌های شما را در قالب یک رابط کاربری کاربرپسند نمایش می‌دهد. در این مطلب به بررسی جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

دارایی‌های شما به صورت امن روی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند

بلاک‌چین یک دفتر ثبت سفارش عمومی است که همه عملیات انجام شده درباره یک کوین خاص را ثبت و پیگیری می‌کند. تکنولوژی بلاک‌چین در سال 2009 برای بیت‌کوین طراحی شد. بلاک‌چین در اصل حاوی داده‌های زیادی است که بین کامپیوترهای مختلف در سطح جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند به همین دلیل به آن غیرمتمرکز گفته می‌شود.

بنابراین این روش بر خلاف نگه داشتن دارایی در یک بانک متمرکز است که دارایی‌های شما را پس انداز می‌کند، برای شما یک حساب ایجاد می‌کند، قدرت بلوکه کردن دارایی‌های شما را دارد و در برابر حمله آسیب پذیر است. نگه داشتن ارزهای دیجیتال در بلاک‌چین به افزایش امنیت و ناشناس ماندن شما کمک می‌کند. در اینجا هیچ حسابی وجود ندارد و فقط آدرس داریم. آدرس تنها با استفاده از کلید خصوصی قابل دسترس است. استفاده از کلید خصوصی شبیه به لاگین کردن به حساب بانکی است.

کلیدهای خصوصی شما معادل با دارایی‌های شما هستند. اتمیک والت با ارائه کلید خصوصی آدرس همه کوین‌های شما، امکان دسترسی کامل به دارایی‌هایتان را برای شما فراهم می‌کند.

توصیه می‌شود که کلیدهای خصوصی و عبارت یادآور را در یک محل بسیار امن نگه دارید. هرگز کلید خصوصی یا عبارت یادآور را در اختیار هیچ شخصی حتی اعضای تیم اتمیک والت قرار ندهید.

اتمیک والت چه کارهایی انجام می‌دهد؟

اتمیک والت امکان دسترسی به دارایی‌های شما روی بلاک‌چین را فراهم می‌کند. الگوریتم‌های داخل این والت برای هر دارایی از روی عبارت یادآور (یا Seed) کلید خصوصی و عمومی ایجاد می‌کنند.

مهم: گرچه می‌توانید کلیدهای خصوصی و عبارت یادآور را در والت خودتان مشاهده کنید اما این داده‌های خصوصی فقط روی دستگاه شما ذخیره می‌شوند نه جای دیگری.

اتمیک والت مستقیماً به بلاک‌چین یا نودهای بلاک اکسپلورر متصل می‌شود، درباره موجودی و تراکنش‌های شما اطلاعات جمع می‌کند و آنها را در یک فرمت کاربر پسند نمایش می‌دهد. این والت برای اجرای تراکنش اول تراکنش را ایجاد کرده، سپس آن را با یک کلید خصوصی امضا کرده و آن را به یک نود ارسال می‌کند.

منظور از اینکه دارایی‌های ما روی بلاک‌چین ذخیره می‌شود چیست؟

با توجه به این نکته که دارایی‌های شما روی بلاک چین ذخیره می‌شوند، می‌توانید از استرس و دردسر پیشگیری کنید. بلاک چین یکی از امن ترین روش‌های موجود برای مدیریت دارایی‌ها محسوب می‌شود. مهم تر از آن این تکنولوژی شفافیت دارد. همیشه می‌توانید موجودی آدرس خودتان، نوع آن و وضعیت تراکنش‌ها را مشاهده کنید.

هر زمان مشکلی در اینترفیس والت ایجاد شد، مثلاً موجودی شما صفر نمایش داده می‌شود، واریزی هنوز اعمال نشده و غیره، می‌توانید اطلاعات لازم را در بلاک اکسپلورر بررسی کنید. مشکلاتی که در والت‌ها مشاهده می‌شود معمولاً به خطاهای کانکشن ارتباط دارند.

اگر اطلاعات به درستی روی بلاک‌چین ثبت شوند، مشکلات داخل والت تأثیری بر دارایی‌های شما ندارند.

تیم اتمیک والت به دارایی‌های شما دسترسی ندارد. هیچکس نمی‌تواند بدون در اختیار داشتن کلید خصوصی یا عبارت یادآور شما به دارایی‌های شما دسترسی پیدا کند بلکه شما تنها فردی هستید که به آن دسترسی دارد.