آکادمی

پنج شنبه, 24 مهر 1399 05:49

هر انچه که نیاز دارید قبل از خرید اولین ارز دیجیتال خود بدانید

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

وقتی شما بخواهید سرمایه گزاری را شروع کنید یا هر معامله ارز دیجیتال راچیزهای زیادی وجود دارد که باید از ان در ابتدا مراقبت کنید.

در این جا به نکاتی میپردازیم که میتواند قبل از سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال  به شما کمک کند.

کیف پول درستی را انتخاب کنید:

یکی از اولین و مهم ترین نکات که شما باید از ان مراقبت کنید  این است که چگونه میخواهید از دارایی های ارزهای دیجیتال خود مراقبت کنید

یک کیف پول ارز دیجیتال اساسا فقط یک جفت کلید رمز نگاری شده است

شامل یک کلید عمومی یا ادرس  (که میتوانید به دیگران بگویید که برای شما ارز ارسال کنند)

و یک کلید خصوصی (که برای دسترسی به ارزتان مورد نیاز است)

کلید خصوصی و عبارت بازیابی:

 ذخیره ارز های دیجیتال به این معنی است که انها فقط برای شما هستند فقط برای شما !

و دارای کلید و عبارات خصوصی مختص شما هستند البته شما میتوانید همیشه دارایی های ارز دیجیتالتان را  نگه دارید یا معامله کنید .برای مثال به وسیله نگهداری انها در صرافی که از انها ارز دیجیتال خریداری کرده اید. این به این معنی است که شما باید به انها اعتماد کنید که از پولتان به خوبی مراقبت میکنند. کدام اوقات؟ انها این کار را نمیکنند..  در گذشته صرافی های بسیاری به دلیل هک شدن یا ورشکستگی سرمایه های مشتریان خود را از دست داده اند.

از این رو شما باید با ذخیره سازی ارزهای دیجیتال در کیف پولتان اشنا شوید.

همیشه به یاد داشته باشید اگر عبارت خصوصی خودتان را گم کنید دیگر دسترسی به بودجه خودتان نخواهید داشت به عبارتی به احتمال زیاد انها از بین میروند

اگر هر فرد دیگری عبارت خصوصی شما را بداند میتواند از ارزهای شما دزدی کند.

پس قطع به یقین مطمن شوید که عبارت خصوصی خود را مخفی و ایمن نگه داری میکنید.

در عمل آنچه را که برای بازیابی کلید خصوصی خود استفاده خواهید کرد برای هر کیف پولی دارای عبارت های مخصوص به خود و مختص هست که اصولا شامل تعدادی عدد است.(معمولا 12 یا بیشتر)از کلمه ها و حروف ساده انگلیسی.

این کلمات را به صورت دیجیتالی ذخیره نکنید تا از آنها در برابر هکرها محافظت کنید.

همچنین این عبارت شخصی را با کسی به اشتراک نگذارید و نگویید.مگر اینکه بخواهید به پولتان دسترسی داشته باشند.

در ابتدا شما میتوانید به اسانی عبارت شخصی داده شده را در برگه کاغذی بنویسید و ان را در جایی که امن است و دوباره میتوانید پیدایش کنید بگذارید  انواع کیف پول های سخت افزاری و فلزی موجود است.

این ها فلزی هستند و که به شما امکان میدهند عبارات خود را روی ان بزنید و که انها ضد اب و ضد اتش هستند.

 

انواع کیف پول:

در مورد انواع کیف پول نحوه ذخیره آن ها متفاوت است. در کیف پول سرد ، آنها در دستگاه های آفلاین که به اینترنت متصل نیستند ، ذخیره می شوند. به این ترتیب ، آنها در برابر حملات سایبری آسیب پذیر نیستند.برای مدتی کاملا رایج بود که به اسانی کلید عمومی و خصوصی را چاپ کنید.بنابراین کیف پول کاغذی ایجاد میشود.با حضور کیف پول های سخت افزاری مقرون به صرفه مانند سری های لجر نانو این عمل تقریبا به طور کامل محو شد.

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های کوچک USB هستند که می توانند  معاملات شما را انجام دهند و به رایانه متصل و به اینترنت متصل شوند. و عبارات خصوصی هرگز از دستگاه شما خارج نمیشود.

در مقابل ، کیف پول گرم محصولات نرم افزاری هستند که روی دستگاه متصل به اینترنت کار می کنند مثل موبایل.

این کیف پول ها احتمالاً به شکل یک اپلیکیشن هستند برای پرداخت که باعث میشود بیشتر دردسترس و مورد استفاده تر باشد.

اگرچه کیف پول های داغ همانطور که به اینترنت متصل هستند در برابر حملات سایبری آسیب پذیرتر هستند گفته شد که برای سرمایه گذاران نهادی و موسسات مالی اکنون راه حل هایی مانند پیشنهاد  لجر ولت وجود دارد که بهترین پیشنهاد برای هر دو آن هاست.

متولیان و صرافیان:

همانطور که قبلا ذکر شد شما میتوانید ارزهای دیجیتالتون رو به متولیان بدهید به عنوان مثال با ذخیره سازی آنها در صرافی متمرکز. این موضوع کاملاً بحث برانگیز است زیرا با ایده عدم تمرکز مغایرت دارد.همچنین هک و ورشکستگی در گذشته یک اتفاق معمول بوده است.

با این حال ، متولیان امر در ایمن نگه داشتن وجوه کاربران خود دائماً بهتر می شوند

این است همچنین دلیل این که برخی صرافی ها تصمیم می گیرند تا با یک متولی شخص ثالث همکاری کنند به جای حمل کردن بار داشتن  ذخیره کردن کلید های شخصی کاربران خود.

برخی ویژگی ها وجود دارد که می توانید یک متولی قابل اعتماد را شناسایی کنید. آنها باید تمام یا حداقل اکثریت بودجه کاربران را در کیف پولهای سرد ذخیره کنند یا بهتر است استفاده کنند از سیستمی مانند لجر ولت. همچنین ، اگر صرافی بیمه ای در برابر هکرها داشته باشد ، می تواند مفید باشد.

حداقل متولیان باید با قانون باید تنظیم باشند و از قوانین مربوط در حوزه قضایی  مانند انجام بررسی های KYC / AML. پیروی کنند.

چه بخواهید یا نه که ارزهایتان را در صرافی نگه دارید یا نه  یا انها را خود نگه داری کنید

شما باید اطمینان حاصل کنید که به ترتیب یک راه حل قابل اعتماد ا برای خرید و معامله ارز دیجیتال انتخاب کنید.به علاوه همان توجه مانند متولیان متمرکز.

شما همچنین باید نرخ کارمزد مبادلات را مقایسه کنید مخصوصاً برای معاملات رمزنگاری فیات.

نا گفته نماند که شما باید رمز ورود به مبادله را مخفی نگه دارید کارمندان صرافی هرگز از شما رمز عبور خود را نخواهند خواست.

همچنین مراقب فیشینگ باشید هنگام وارد کردن رمز عبور خود همیشه بررسی کنید که در وب سایت رسمی صرافی حضور دارید

گام مهم دیگر رفتن به سمت فعال کردن امنیت دو فاکتوره است برخی از مبادلات حتی 2FA را اجباری می کنند که دلیل خوبی برای جلوگیری از دست دادن سرمایه های رمزنگاری شده شما است

بنابراین مطمئن شوید که 2FA برای همه اقدامات حیاتی در ایمنی فعال است.

چیزهای فراتر از بیت کوین وجود دارد:

در حالی که بیت کوین اولین و شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده است در طول سال ها ، تعداد بیشماری به اصطلاح آلت کوین ظهور کرده است تعداد کمی از آنها به سادگی با کپی کردن تاریخ معاملات بیت کوین به وجود آمدند دیگران روش های مختلفی را امتحان کرده اند برای توضیع کوین ها.

بسیاری از آن altcoins ها در واقع به عنوان روش پرداخت نیست اما به عنوان ابزار کمکی  که در برخی از عملکردها در یک شبکه بلاکچین است

به عنوان یک قانون کلی،احتمالا ایده خوبی نیست برای خرید یک توکن یا بیت کوین اگر حداقل عملکرد ان را درک نکنید.

همچنین ، باید به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد ، زیرا بعضی از این دارایی ها بسیار بی ثبات هستند.

برخی اقدامات وجود دارد که می توانید برای کاهش بالقوه این خطر انجام دهید.

سرمایه گزاری در اثبات سهام ارزها می تواند پاداش اضافی برای نگه داشتن آنها به شما بدهد معمولا در سهام مراحل دیگری نیز وجود دارد که برای دریافت پاداش باید انجام دهید اما برخی صرافی ها  مایل به انجام وظیفه برای شما هستند اگر پاداش هایتان را با انها تقسیم کنید.با اثبات ارزهای سهام شما هنوز در معرض نوسان هستید اما اگر در نهایت ضرر کنید پاداش سهام شما برخی از ضررهای شما را جبران می کند.

به همین ترتیب شما می توانید ارز های دیجیتال  خود را در سیستم عامل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) سرمایه گذاری کنید ، که می تواند سود یا  بهره ای را که در زمان واقعی پرداخت می شود برای شما بدست آورد. این همچنین با ارز های ثابت مانند مانند تتر (usdt) کار میکند. که معمولاً به ارزش یک دلار آمریکا است. بدین ترتیب شما می توانید از نوسان ارزهای دیجیتال خود  جلوگیری کنید

اما هنوز سود میدهد که به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ بهره در بیشتر بانک ها است.

به خاطر داشته باشید که سیستم عامل های DeFi از قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز تشکیل شده اند که می توانند هک شوند. در این صورت ، هیچ کس نمی تواند مسئول از دست دادن وجوه شما باشد

بنابراین ، شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بتوانید یک بستر DeFi بی خطر برای استفاده پیدا کنید.

همیشه در ذهن داشته باشید که شما باید انتخاب کنید که چه زمانی شما نیاز به خرید و با چه قیمتی دوباره  دارید

قبل از ورود به بازی تحقیق  کنید و و مطمئن شوید که بیت کوین شما ایمن است و همچنین یک متولی قابل اعتمادتان و یا در کیف پول رمزنگاری امن خودتان.

این بیشتر مواردی است که شما باید قبل از خرید ارزهای دیجیتال  برای اولین بار بدانید امیدواریم که این مراحل را دنبال کنید و در سفر به دانش و ثروت ارز های دیجیتال  برای شما بهترین آرزوها را داریم.

محتوایی که شما می خوانید فقط برای اطلاع رسانی است هیچ چیز در این مقاله به منزله درخواست یا پیشنهاد برای خرید و فروش ارز های دیجیتال نیست چه در این جا و چه هر حوزه قضایی دیگری که چنین خواستگاری طبق قوانین کشورغیرقانونی باشد.

قبل از استفاده از خدمات لطفاً خود را برای تصمیم گیری آگاهانه آموزش دهید.بعضی از دارایی های کریپتو بی ثبات هستند  با دقت ارزیابی کنید هدفتون رو  و ریسک مالی که مایل به ان هستید را بپذیرید.

لطفاً توجه داشته باشید که لجر مشاوره مالی ، مالیاتی یا حقوقی ارائه نمی دهد.

تصمیم گیری در مورد انجام عملیات مربوط به دارایی هایارز دیجیتال  باید به تنهایی انجام شود یا به نظرات متخصصان معتبر و واجد شرایط اعتماد کنید.