آکادمی

دوشنبه, 05 آبان 1399 23:43

MaxiMine چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در این مطلب به بررسی MaxiMine می‌پردازیم و اینکه MaxiMine چطور سعی می‌کند روشی ساده و مبتنی بر بلاک‌چین برای توزیع پاداش بلاک از طریق "سیستم کلود ماینینگ" عرضه کند.

MaxiMine روشی ساده و مبتنی بر بلاک‌چین برای توزیع پاداش‌های ماینینگ فراهم می‌کند. MaxiMine با ترکیب گروگذاری، قراردادهای هوشمند و توکن MaxiMine یک سیستم «استخر کلود ماینینگ» ایجاد کرده که به اندازه خود بلاک‌چین شفاف و باز است.

در حال حاضر دو روش برای ماین کردن ارزهای دیجیتال وجود دارد: پرداخت هزینه به یک سرویس کلود ماینینگ و یا تنظیم و راه اندازی ریگ ماینینگ توسط خود کاربر و ملحق شدن به یک استخر ماینینگ.

سرمایه گذاری در یک سرویس کلود ماینینگ مستلزم اعتماد به گرداننده فارم ماینینگ است تا علاوه بر اینکه ماینینگ را از جانب شما انجام می‌دهد، شفاف و عادلانه عمل کند. تنظیم ریگ ماینینگ توسط خود شما مستلزم داشتن تخصص فنی و صرف هزینه هنگفت برای شروع کار است. MaxiMine راهکار سوم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

MaxiMine چیست؟

MaxiMine یک پلتفرم استخر ماینینگ است که متشکل از فارم‌های ماینینگ مختلفی است که در محل‌های مختلف در سراسر جهان قرار دارند و یک سیستم قرارداد هوشمند که بر روی اتریوم ساخته شده است. فارم‌های ماینینگ فیزیکی کار ماین کردن ارزهای دیجیتال مختلف مثل بیت‌کوین را انجام می‌دهند و سیستم قراردادهای هوشمند پاداش‌های ماینینگ را بین دارندگان توکن MaxiMine (MXM) توزیع می‌کند. MaxiMine با قرار گرفتن پلتفرم توزیع پاداش روی یک بلاک‌چین عمومی مثل اتریوم، می‌تواند شفافیت و سیستمی باز را ارائه کند که پلتفرم‌های کلود ماینینگ قادر به ارائه آن نیستند. مکانیزم‌ها، کارمزدها و فرایندهای این پلتفرم هم شفاف هستند و همه می‌توانند آزادانه در آن مشارکت کنند.

چه کسی MaxiMine را ابداع کرد؟

Hua Cai که از سال 2013 در چین فارم ماینینگ تاسیس کرده بود، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری فعلی در MaxiMine است.

آیا می‌دانستید؟

MaxiMine مالک بیشتر از 20 گواهی اختراع مرتبط با ماینینگ است از جمله BTC-BOX، یک ریگ ماینینگ ساخته شده داخل یک کانتینر. BTC-BOX برای کنترل اقلیم و پایداری بهینه سازی شده به نحوی که امکان تنظیم آسان و سریع آن وجود دارد.

تاریخچه‌ای مختصر

  • جولای 2017 – پروژه MaxiMine به صورت رسمی راه اندازی شد.
  • ژوئن 2018 – MaxiMine، عرضه اولیه کوین (ICO) خودش را اجرا کرد و توانست در مجموع 80 هزار اتر جمع آوری کند.
  • نوامبر 2018 – اولین پاداش‌های ماینینگ به دارندگان توکن MaxiMine (MXM) که توکن‌های خودشان را در این پلتفرم گروگذاری کرده بودند، اختصاص یافت.

ویژگی خاص MaxiMine

تفاوت اصلی بین MaxiMine و سایر پلتفرم‌های کلود ماینینگ "سیستم امتیازدهی به قدرت هشینگ" است که توکن داران در آن توکن‌های خودشان را گروگذاری می‌کنند تا سهمی از پاداش‌های ماینینگ MaxiMine را به دست آورند.

قدرت هشینگ، سرعتی است که یک ریگ ماینینگ می‌تواند با این سرعت یک الگوریتم اجماع نظر مثل اثبات کار را اجرا کند. هر چقدر قدرت هشینگ بیشتر باشد، احتمال حل الگوریتم بیشتر شده و می‌توانید پاداش بیشتری دریافت کنید. درواقع توکن‌های MXM متناظر با قدرت هشینگ در الگوریتم ماینینگ MaxiMine هستند.

حجم قدرت هشینگ به دست آمده برای گروگذاری توکن‌های MXM مبتنی بر فرمولی است که قیمت تجهیزات، قدرت هشینگ ریگ‌ها، میانگین قیمت MXM، دوره واریز، دشواری شبکه و ظرفیت و بهره وری کل فارم ماینینگ MaxiMine را در نظر می‌گیرد.

آیا می‌دانستید؟

MaxiMine بخشی از اتحادیه سراسری ماینرهای MXM است که سعی می‌کند پیشگامان صنعت ماینینگ را دور هم جمع کند تا تبدیل به بزرگترین استخر ماینینگ جهان شود.

سایر ویژگی‌های متفاوت MaxiMine

از آنجایی که تشکیلات ماینینگ MaxiMine ارزهای دیجیتال مختلفی را ماین می‌کنند، پاداش‌ها بر حسب ارزهای مختلف پرداخت می‌شود. مشکل اینجاست که بلاک‌چین‌های مختلف مثل بیت کوین و اتریوم طوری طراحی نشده اند که با هم ارتباط برقرار کنند.

MaxiMine برای حل این مشکل سیستمی طراحی کرده که پاداش‌های ماینینگ را در بلاک‌چین‌های مختلف با استفاده از توکن‌های ERC20 دنبال می‌کند. در واقع هر زمان پاداش‌های ماینینگ دریافت شود، توکن‌های ERC20 جدید توسط MaxiMine تولید می‌شود تا سیستم بتواند همه پاداش‌ها در شبکه‌های مختلف را دنبال کند. مثلاً اگر دارنده توکن MXM پاداش خود را در قالب بیت‌کوین دریافت کند، یک توکن MBTC بی ارزش تولید شده و بعداً پاداش واقعی بیت‌کوین بین دارندگان توکن MXM توزیع می‌شود.

نحوه تولید MXM

در مجموع 16 میلیارد توکن MXM تولید می‌شود که 50 درصد آنها برای سرمایه گذاران فروش توکن، 20 درصد برای توسعه و پشتیبانی جامعه MaxiMine، 20 درصد به عنوان رزرو برای بنیاد MaxiMine و 10 درصد برای تیم بنیانگذار پروژه حفظ می‌شود.

نحوه تهیه توکن‌های MXM

MXM یک توکن ERC20 است که می‌توان آن را در اکسچنج‌هایی مثل CoinBene و BitForex خریداری یا معامله کرد.

کارهای قابل انجام با MXM

دارندگان توکن MXM در اصل سرمایه گذار تشکیلات ماینینگ MaxiMine هستند و در نتیجه سهمی از پاداش‌های ماینینگی که از فارم‌های ماینینگ به دست می‌آید، به آنها تعلق دارد. دارندگان توکن MXM باید توکن‌های خودشان را در پلتفرم MaxiMine گروگذاری کنند تا پاداش ماینینگ به دست آورند. این یعنی، هر شخصی که می‌تواند توکن MXM خریداری کند، قادر به مشارکت در ماینینگ است.

آینده

سرمایه گذاران یا گروگذاران MXM، 80 درصد از پاداش‌های ماینینگی که از قدرت ماینینگ به دست می‌آید را دریافت می‌کنند. 20 درصد باقیمانده‌ی پاداش‌های ماینینگ برای مخارج عملیاتی و سرمایه گذاری مجدد در فارم ماینینگ صرف می‌شود.

سرمایه گذاری مجدد، جزء اهداف آینده MaxiMine است. MaxiMine ادعا می‌کند که یک مدل سودآور دارد و قصد دارد با ادامه سرمایه گذاری جهت تهیه تشکیلات، تجهیزات و فناوری‌های بیشتر، به رشد و توسعه این مدل ادامه دهد.