آکادمی

یکشنبه, 02 آذر 1399 19:57

هووبی (Huobi) چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

هووبی (Huobi) چیست؟

هووبی یک اکسچنج (صرافی ارزهای دیجیتال) است که مقر آن در سیشل واقع شده است. این اکسچنج به دلیل تعداد بسیار زیاد جفت ارزهای معاملاتی که به حدود 400 جفت ارز می‌رسد، شناخته شده است. همچنین هووبی یک توکن است که از آن برای معامله سایر ارزهای دیجیتال در این پلتفرم استفاده می‌شود.

تلاش برای درآمدزایی و جذب سرمایه سریع، منجر به رشد انفجاری ICOها در چند سال اخیر شد. بعضی از این پروژه‌ها موفق شدند و بعضی با شکست روبرو شدند اما در صنعتی به جوانی و تازه کاری ارزهای دیجیتال، داشتن سابقه طولانی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

این یکی از دلایل موفقیت هووبی محسوب می‌شود. هووبی که در سال 2013 تأسیس شد (و در فضای کریپتو قدیمی محسوب می‌شود) موفق شد به شهرت و اعتبار قابل توجهی دست پیدا کند – بخصوص در آسیا. این اکسچنج همواره از نظر ارزش بازار جزء 5 اکسچنج برتر جهان است.

هووبی سال گذشته توکن خودش (Huobi Token) را عرضه کرد تا وفاداری مشتریان را افزایش دهد. با ما همراه باشید تا با این اکسچنج و ارز دیجیتال آن آشنا شوید.

هووبی چیست؟

هووبی یکی از بزرگترین اکسچنج‌های جهان از نظر حجم معاملات است – که با OKEx و Bit-Z قابل رقابت است. هووبی در ابتدا با هدف بازار چین شروع به کار کرد اما بعد از آن خدمات این اکسچنج به بیشتر از 130 کشور گسترش یافت.

همچنین، هووبی یکی از قدیمی ترین اکسچنج‌های جهان است که در سال 2013 شروع به کار کرد. کمپانی هولدینگ هووبی، Huobi Global تیم‌هایی در ژاپن، کره جنوبی، انگلستان، استرالیا، کانادا، برزیل و هنگ کنگ دارد.

هووبی توکنی به نام هووبی توکن (به اختصار HT) دارد که ژانویه 2018 صادر شد. این توکن در کوین مارکت جزء یکی از 100 ارز دیجیتال با بیشترین ارزش بازار ذکر شده است.

چه کسی هووبی را ساخت؟

Leon Li در سال 2013 این کمپانی را در چین تاسیس کرد. Li در حوزه فناوری مالی تجربه دارد و قبل از راه اندازی هووبی مهندس کامپیوتر اوراکل بود.

تاریخچه‌ای مختصر

  • سپتامبر 2013 – هووبی تاسیس شد.
  • نوامبر 2017 – پس از ممنوعیت اکسچنج‌های ارز دیجیتال در چین، هووبی به سنگاپور نقل مکان کرد.
  • ژانویه 2018 – هووبی توکن (HT) رونمایی شد.
  • آوریل 2018 – حجم معاملات هووبی به 1 تریلیون دلار رسید.
  • سپتامبر 2018 – اکسچنج ژاپنی Bittrade خریداری شد.
  • نوامبر 2018 – هووبی بازار مشتقات را راه اندازی کرد.

آیا می‌دانستید؟

هووبی از نظر تبلیغات بسیار فعال است. در دسامبر 2018 هووبی اعلام کرد به شخصی که بیشترین امتیاز معاملاتی را داشته باشد، در آخرین هفته از ماه یک مازراتی گیبلی هدیه می‌دهد.

ویژگی خاص هووبی

بازخرید – هووبی 20 درصد از ارزش خودش یعنی هووبی توکن را بازخرید می‌کند. این مبلغ وارد یک صندوق حفاظت از مشتریان می‌شود که در صورت هک این اکسچنج بین آنها توزیع خواهد شد.

تخفیف – هووبی با ارائه تخفیف برای کارمزد تراکنش‌ها، برای اشخاصی که با هووبی توکن ارز بخرند تخفیف در نظر می‌گیرد.

نسخه‌های مختلف – دو نسخه از هووبی وجود دارد؛ Huobi OTC و Huobi Pro. Huobi OTC نسخه ساده تر و سبک تر است. می‌توانید در این نسخه 25 ارز فیات (از جمله یورو) را با یکی از 6 ارز دیجیتال مورد پشتیبانی در این اکسچنج معامله کنید. برای بیشتر معاملاتی که با بیت‌کوین، اتریوم و تتر انجام می‌شوند نیازی به پرداخت کارمزد تراکنش ندارید. Huobi Pro مخصوص معامله گران حرفه‌ای تر است و از 100 ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. در این نسخه برای بیشتر تراکنش‌ها 0.2 درصد کارمزد دریافت می‌شود.

طرز کار هووبی

هووبی شبیه سایر اکسچنج‌ها کار می‌کند. کاربران می‌توانند در این پلترم ارز دیجیتال خرید و فروش کنند و درآمد این پلتفرم از کارمزد تراکنش‌ها به دست می‌آید.

حرکت جدیدتر این اکسچنج، تمرکز بر کوین‌های باثبات دارای پشتوانه دلار آمریکاست که شامل کوین‌هایی می‌شود که ارزش آنها به دلار آمریکا میخکوب شده در نتیجه کمتر مستعد نوسان هستند. وقتی شخصی یکی از چهار کوین باثبات (Paxos Standard، True USD، US Dollar Coin و Gemini dollars) را به این اکسچنج واریز کند، این مبلغ به صورت خودکار به HUSD هووبی تبدیل می‌شود. سپس وقتی قصد برداشت وجه را داشته باشد، می‌تواند یکی از این چهار کوین باثبات را به نسبت یک به یک انتخاب کند. بنابراین وقتی برداشت انجام می‌دهید می‌توانید یک کوین USD برداشت کنید. به گفته هووبی، HUSD منجر به حذف نیاز به انتخاب بین کوین‌های باثبات شده و باعث صرفه جویی در هزینه‌های تبدیل می‌شود.

نحوه تولید توکن هووبی

هووبی توکن (HT) در ابتدا در سال 2018 با موجودی کل 500 میلیون توکن عرضه شد. از بین این 500 میلیون کوین، 300 میلیون آن به شکل هدیه به اشخاصی تعلق گرفت که کارت امتیاز را در Huobi Pro خریداری کرده بودند. 100 میلیون HT برای پاداش کاربران و عملیات این پلتفرم حفظ شده و 100 میلیون باقیمانده برای انگیزه داده به تیم هووبی محفوظ شده اند. این توکن‌ها به عنوان راهکاری برای از سرگرفتن عملیات هووبی پس از ممنوع شدن معاملات کریپتو در چین صادر شدند و هدف کلی آنها افزایش میزان وفاداری کاربران نسبت به این پلتفرم بود.

امکان خرید و فروش HT با استفاده از یکی از اکسچنج‌های هووبی وجود دارد و مثل بقیه ارزهای دیجیتال قابل ماین نیست.

کارهای قابل انجام با هووبی توکن

هووبی توکن سوخت سیستم هووبی محسوب می‌شود. این توکن به کاربران کمک می‌کند تا معاملات را در پلتفرم هووبی با کارمزد کمتری انجام دهند. مثلاً وقتی در این اکسچنج یک ارز دیجیتال را با ارز دیگری معاوضه می‌کنید، باید 0.2 درصد کارمزد تراکنش پرداخت کنید اما اگر ارزی که قصد معاوضه آن را دارید هووبی توکن باشد، کارمزد کمتری از شما دریافت می‌شود. این قابلیت برای تراکنش‌هایی با حجم بالا بسیار ارزشمند است.

همچنین هووبی به اشخاصی که هووبی توکن داشته باشند برای ماینینگ کمک می‌کند و هر از گاهی به اشخاصی که به HT وفادار بوده و توکن‌های خودشان را نگه دارند، پاداش می‌دهد. بعلاوه اشخاصی که هووبی توکن داشته باشند حق رای دهی هم دارند – برای تعیین توکن بعدی که به این پلتفرم اضافه می‌شود.

آینده

هووبی فقط راضی به کار کردن به عنوان یک اکسچنج نیست. اخیراً این اکسچنج قابلیت اجرای معاملات آتی در بازار مشتقات خودش را فراهم کرد. هدف این اکسچنج ترغیب سرمایه گذاران حرفه‌ای تر از بازارهای مالی شناخته شده تر است که به دنبال سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

هووبی یک بلاک‌چین عمومی به نام هووبی چین در دست ساخت دارد که هدف آن ایجاد پیچیده ترین زنجیره جهان از نظر تکنولوژیکی است. هیئت مشاوره این اکسچنج شامل رندی زاکربرگ خواهر بزرگتر مارک زاکربرگ است. وقتی بلاک‌چین هووبی رونمایی شود، هووبی توکن به این بلاک‌چین مهاجرت می‌کند.

هووبی سعی دارد حضور پررنگ تری در سطح جهان داشته باشد و به همین دلیل طرح‌های توسعه برای خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی را در پیش رو دارد.