آکادمی

یکشنبه, 09 آذر 1399 22:59

آشنایی با cryptocurrency wallets

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ولت‌ها نرم‌افزارهایی هستند که به کاربران امکان نگه داشتن ارزهای دیجیتال را می‌دهند. جابجایی ارزهای دیجیتال بین ولت‌ها با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی انجام می‌شود. ولت‌ها بر حسب نوع اتصال به اینترنت مدل‌های مختلفی دارند.

اگر قصد خرید و معامله ارزهای دیجیتال را داشته باشید، اول از همه به یک ولت نیاز دارید. در این راهنما به شما خواهیم گفت که ولت چیست، چه انواعی دارد و چطور می‌توان از آنها استفاده کرد.

ولت چیست؟

ولت نرم‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی شما در آن ذخیره می‌شود.

ولت‌ها امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال و نظارت بر موجودی را فراهم می‌کنند. ولت‌ها به نوعی شبیه یک بانک کوچک اختصاصی هستند. با استفاده از ولت می‌توانید ارزهای دیجیتال را به راحتی نگهداری یا جابجا کنید.

کلید چیست؟

برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال نیاز به یک مجموعه کلید دارید که شامل یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی هستند. معمولاً این کلیدها 64 رقمی هستند و به یکدیگر مرتبط هستند. برای ارسال و دریافت ارز در شبکه به هر دو کلید نیاز دارید.

آیا می‌دانستید؟

فکت جالب: شبکه ارزهای دیجیتال می‌تواند ارتباط بین کلیدهای خصوصی و عمومی شما را تشخیص دهد بدون اینکه کلید خصوصی شما را بداند.

شما کلید عمومی خودتان را در اختیار فرد مقابل قرار می‌دهید. می‌توانید این کلید را در اختیار هر شخصی که خواسته باشید قرار دهید.

کلید خصوصی را باید برای خودتان نگه دارید. کلید خصوصی با تکنیک‌های رمزنگاری به کلید عمومی مرتبط می‌شود و مثل امضای دیجیتال تراکنش عمل می‌کند.

جهت دسترسی به اطلاعاتی که برای شما ارسال می‌شوند به هر دو کلید نیاز دارید.

در ادامه به بررسی انواع والت می‌پردازیم.

ولت کامپیوتری

این ولت‌ها با کامپیوتر کار می‌کنند و فقط می‌توان در کامپیوتری که ولت روی آن دانلود و نصب شده‌اند، از آنها استفاده کرد. اگر کامپیوتر به اینترنت متصل باشد، به این ولت‌ها، ولت گرم گفته می‌شود. اتصال به اینترنت خطر هک شدن ولت را ایجاد می‌کند.

ولت موبایلی

این ولت‌ها، نسخه سبک تر و کوچکتر والت‌های کامپیوتری هستند. بعضی از ولت‌های موبایلی فقط با بکسری از ارزهای دیجیتال کار می‌کنند اما دائماً ارزهای دیجیتال جدیدی به آنها اضافه می‌شود. می‌توانید این ولت‌ها را از اپ استورها دانلود کنید.

ولت سخت‌افزاری

ولت‌های سخت‌افزاری ولت‌های فیزیکی هستند که شما باید آنها را در جایی امن نگه دارید. خیلی از این ولت‌ها شبیه USB هستند و با استفاده از آنها می‌توانید کلیدهای خصوصی خودتان را دور از اینترنت و در محلی امن نگهداری کنید.

ولت کاغذی

این ولت‌ها در اصل یک تکه کاغذ هستند که کلیدها را روی آنها یادداشت می‌کنید و به دلیل عدم اتصال به اینترنت امنیت زیادی دارند.

آینده

ولت‌ها و کلیدهای دیجیتالی که برای آنها ساخته می‌شوند کاربردهای زیادی دارند و می‌توانند هویت شما را ثابت کرده، دارایی‌های دیجیتال را نگه داشته و کارهای مهم زیادی انجام دهند.