آکادمی

شنبه, 27 دی 1399 07:06

قرارداد ماینینگ Mining چطور کار می‌کند؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ماینینگ فرایند پرمصرفی است در نتیجه باعث ایجاد شرکت‌های خوشه‌ای بزرگی شده که بر شبکه‌ها سلطه داشته و معمولاً کنترل آن را در اختیار دارند. قرارداد ماینینگ برای اشخاصی است که قصد دارند بدون سرمایه گذاری یا کار با سرورهای پرهزینه از مزایای ماینینگ بهره مند شوند.

در اولین روزهای ماینینگ هر شخصی با یک کامپیوتر مدرن می‌توانست یک نسخه از بلاک‌چین را اجرا کرده و تراکنش‌ها را تأیید کند. اما با افزایش محبوبیت شبکه، سنگینی کار ماشین‌های ماینینگ هم بیشتر می‌شود. این امر منجر به شکل گیری شرکت‌های ماینینگ بزرگی شده که برای استفاده از مزایای ماینینگ، هزاران ماشین را روشن و فعال نگه می‌دارند. قراردادهای ماینینگ سعی به حل کردن مشکلات ماینرهایی دارند که به شکل تک نفره و شخصی کار می‌کنند.

قرارداد ماینینگ چیست؟

قرارداد ماینینگ مخصوص اشخاصی است که به دنبال حل مسائل بسیار پیچیده محاسباتی بدون نیاز به سرمایه گذاری یا خرید سخت‌افزارهای لازم برای انجام این کار هستند.

ماینینگ فرایندی است که انرژی زیادی را مصرف می‌کند در نتیجه تنظیم و راه اندازی آن برای اشخاصی که اطلاعات فنی کمتری دارند کار سختی است. بیت‌کوین و اتریوم که دو مورد از بزرگترین شبکه‌های جهان هستند متکی بر الگوریتم اثبات کار هستند که بیشتر قراردادهای ماینینگ برای آنها استفاده می‌شود. با رشد شبکه، نرخ دشواری یعنی راهکار خودکاری که برای پیشگیری از تأیید سریع تراکنش‌ها طراحی شده، افزایش پیدا می‌کند در نتیجه برای ماینینگ به انرژی بیشتری نیاز خواهد بود.

قرارداد ماینینگ راهکاریست که برای حل این مسئله و بهره مندی از پاداش ماینینگ طراحی شده است.

قرارداد ماینینگ چطور کار می‌کند؟

قرارداد ماینینگ توافقنامه‌ای است که در آن مشتری برای دریافت خروجی قدرت ماینینگ سخت‌افزاری که در دیتاسنترهای دوردست قرار گرفته، هزینه پرداخت می‌کند.

این افراد مبلغی را به یک کمپانی پیش پرداخت می‌کنند با این امید که ظرف چند ماه بازده آن را دریافت کنند اما پیدا کردن راهکار مسائل محاسباتی پیچیده، برای سربه سر شدن هزینه‌ها زمان می‌برد.

مزایا

در این روش نیازی به مدیریت سرور، مقابله با مشکلاتی مثل حرارت زیاد یا صدای ناشی از فن‌های خنک کننده ندارید و فقط کارمزدهای لازم را پرداخت می‌کنید تا یک شرکت دیگر به چنین مسائلی رسیدگی کند. در واقع شما می‌توانید بدون هیچ زحمتی یک درآمد جانبی داشته باشید.

معایب

متأسفانه طرح‌های تقلبی هم وجود دارند که هدف آنها کلاهبرداری است و افرادی که عضو چنین طرح‌هایی می‌شوند برای همیشه پول خودشان را از دست می‌دهند.

اگر سرمایه گذار سازمانی هستید احتمالاً در صورت ساختن و نگهداری ریگ ماینینگ درآمد شما کمی کمتر از این روش خواهد بود اما باز هم همانطور که اشاره شد، طرح‌های کلاهبرداری زیادی در این زمینه وجود دارد که ارزش ریسک کردن را ندارند.

بحث نوسان قیمت بعضی کوین‌ها هم وجود دارد. ممکن است یک قرارداد ماینینگ ببندید ولی چند هفته بعد قیمت ارز دیجیتال مورد نظر به شدت افت کند. در نتیجه هیچ درآمدی نخواهید داشت.

بعلاوه، باید بازگشت سرمایه را هم در نظر داشت. در سال 2009 ماین کردن یک بلاک باعث دریافت پاداش 50 بیت‌کوینی می‌شد اما حالا این پاداش به 6.25 بیت‌کوین کاهش یافته است.

باز هم همانطور که اشاره شد، این طرح‌ها می‌توانند سودآور باشند اما باید محاسبات سود و زیان را به دقت انجام دهید.

آینده

قرارداد ماینینگ، راهکاری برای مشکل متمرکز شدن شبکه‌های ارز دیجیتال است که در اختیار شرکت‌های خوشه‌ای بزرگ قرار دارند. بیت‌کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال مهم جهان در حال حاضر متکی بر مکانیزم اثبات کار هستند. قرار است اتریوم به سمت الگوریتم اثبات سهام حرکت کند که این حرکت می‌تواند باعث کمتر شدن محبوبیت قراردادهای ماینینگ شود.

موارد مرتبط