آکادمی

دوشنبه, 06 بهمن 1399 03:10

پلتفرم Civil چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

Civil یک بازار غیرمتمرکز برای خبرنگاری است. این پلتفرم به مخاطبان امکان می‌دهد به صورت مستقیم برای خبرنگاری و خبرنگاران سرمایه گذاری کنند و نیاز به آگهی دهندگان و نوشتن مقالاتی فریبنده با هدف جذب مخاطبان را از بین ببرند.

اخبار جعلی و دروغین آسیب زیادی به اعتبار رسانه‌ها وارد کرده و باعث ایجاد شک و تردید نسبت به عملکرد آنها می‌شود. رفتارهای بد و ناپسند در این حوزه هم وجود دارد اما آنچه که به بدتر شدن شرایط دامن می‌زند، درآمدهای تبلیغاتی است که معمولاً به تعداد مخاطبان محتوا بستگی دارد. بنابراین، معمولاً ناشران محتوا به دنبال روش‌هایی برای افزایش آمار و ارقام غیرواقعی هستند. Civil سعی دارد این شرایط را تغییر دهد.

Civil چیست؟

Civil یک بازار غیرمتمرکز برای خبرنگاری است.

Civil به دنبال طراحی مکانیزمی جدید برای جذب سرمایه خبرنگاری است که تمرکز اصلی آن به جای منافع اشخاص و نهادهای مختلف، کیفیت تولیدات است. این یعنی اخبار بر اساس منافع تجاری طراحی و تولید نمی‌شوند بلکه بر اساس میزان دقت و صحت به آنها پاداش تعلق می‌گیرد.

Civil برای خبرنگاران فردی و سازمانی امکان کسب درآمد با محتوایی که مردم – و نه آگهی دهنده‌ها – بیشتر به آن علاقمند هستند را فراهم می‌کند.

"پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین ما و قراردادهای هوشمند آن از خبرنگاران در برابر سانسور و مشکلات مالکیت معنوی حفاظت کرده و در عین حال منجر به ترویج شفافیت در این حوزه می‌شود." Civil

طرز کار Civil

جامعه Civil متشکل از افرادی است که خبرنگاری می‌کنند همچنین اشخاصی که این اخبار را مطالعه می‌کنند و اشخاصی که به اخبار رای می‌دهند. گروه سوم باید توکن CVL را داشته باشند. کاربران، این توکن‌ها را خریده و می‌توانند از آن برای رای دادن به اخبار دلخواهشان استفاده کنند.

به این ترتیب ناشر محتوا مستقیماً از سمت مخاطبان پاداش دریافت می‌کند و می‌تواند یک منبع درآمدی جدید داشته باشد.

آیا می‌دانستید؟

پادکست کریپتوی ZigZag مبتنی بر شبکه Civil است که قبلاً با جوزف لوبین بنیانگذار کانسنسیس درباره وعده‌های Civil گفتگو کرده بود.

اتاق‌های خبر Civil

اتاق‌های خبر Civil کمی با اتاق‌های خبر معمولی فرق دارند. همه مقالات در بلاک‌چین اتریوم ثبت شده و امکان تغییر یا دستکاری آنها وجود ندارد. سپس این مقالات خبری در اختیار اشخاصی قرار می‌گیرد که عضو شبکه Civil هستند. بعلاوه، ناشران کوچکتر می‌توانند با عضویت در اتاق خبر Civil کسب درآمد کرده و از این درآمدها برای گسترش کار خودشان استفاده کنند.

برای پشتیبانی از اخبار می‌توانید هر مبلغ دلخواهی را به عنوان پاداش اهدا کنید یا در این پلتفرم اسپانسر شوید.

مزایای Civil

  • استقلال خبرنگاران: نویسندگان خبر بر اساس منافع مالی کار نمی‌کنند.
  • ارزهای دیجیتال: امکان ادغام آسان تر با ارزهای دیجیتال جهت ایجاد یک منبع درآمدی و تأمین سرمایه جدید.
  • کنترل توسط کاربران: دارندگان توکن Civil می‌توانند خبرنگاران را ملزم به پاسخگویی و قبول مسئولیت محتوای خودشان کنند.
  • حفاظت شده: مؤسسه‌ای برای حفاظت از این شبکه طراحی شده است.

Civil به دنبال ساختن یک بازار خبری است که خطاها و اطلاعات کذب را به حداقل برساند. Civil

معایب Civil

  • هیئت مدیره مرکزی: Civil یک شورای خاص دارد که در صورت بروز اختلاف نظر، مرجع اصلی برای حل مشکل است. هر چند ممکن است وجود چنین نهادی ضروری به نظر برسد اما منجر به کاهش سطح تمرکززدایی در این پلتفرم می‌شود.
  • کنترل: دارندگان توکن Civil کنترل خبرنگاری را برعهده دارند و این یعنی اشخاصی با دارایی بیشتر، اختیار بیشتری خواهند داشت. Civil ادعا می‌کند که مالکیت توکن‌های این پلتفرم را محدود کرده اما امکان خرید این توکن‌ها در بازار آزاد وجود دارد.

Civil Foundation

بنیاد Civil یک سازمان غیرانتفاعی است که برای حمایت از شبکه Civil طراحی شده است. این بنیاد به صورت مستقیم و با اهدای پاداش به خبرنگاران کمک کرده و درباره اکوسیستم Civil تحقیق می‌کند. همچنین برای ترویج خبرنگاری اخلاقی، با اعضای جامعه Civil همکاری می‌کند.

آیا می‌دانستید؟

Civil در اکتبر 2017 اعلام کرد که 5 میلیون دلار سرمایه از کانسنسیس دریافت کرده است.

آینده

Civil هم با مشکلات خاص خودش روبروست. فروش اولیه توکن Civil چندان خوب پیش نرفت و از طرفی Civil نیاز به رقابت با کمپانی‌های بزرگی دارد که در حال حاضر در همه حوزه‌های خبرنگاری نفوذ دارند. تغییر اساسی مدل تأمین سرمایه محتوای خبری نیاز به حرکتی عظیم دارد اما اگر Civil موفق به دستیابی به اهداف مشخص خودش شود، می‌تواند عصر جدیدی برای خبرنگاری دقیق و مسئولیت پذیرانه ایجاد کند.