آکادمی

دوشنبه, 10 خرداد 1400 00:34

کلاه برداری در دنیای رمزارزها

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

دنیای ارزهای دیجیتال، بسیار جذاب، مهیج و سودده است لکن باید حواستان به افراد و گروه های دروغین باشد تا سرتان کلاه نرود.

مورد شماره 1: در ابتدا باید بدانید اگر شخص یا اشخاصی در شبکه های اجتماعی، در چت ها و گفتگوها و ... پیام هایی مبنی بر اینکه سرمایه تان را در اختیار آنان قرار داده و در ازای آن، سودهایی آنچنانی دریافت کنید، به شما دهند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این افراد را سریع بلاک نمایید. زیرا این مسئله واقعیت ندارد.

شما در دنیای رمزارزها، نباید رویای یک شبه پولدار شدن را داشته باشید. بلکه باید به آرامی و با ثبات در آن پیش روید تا در آینده به آن ثروت عظیمی که مد نظرتان است، دست یابید.

شماره 2: در صرافی ها و اکسچنج های معتبر وارد شوید. وارد اکسچنج هایی نشوید که به جهت تحریم ها، ایران را قبول ندارند و با آن مخالفند. برای مثال BitMEX اعلام کرده که دیگر به کاربران ایرانی، هیچگونه خدماتی ارائه نخواهد کرد و اگر سرمایه تان در آنجا باقی بماند، دیگر از آن شما نخواهد بود.

اما BINANCE exchange که خیلی از ایرانی ها نیز از آن استفاده می کنند، بجهت بی نظیر بودن آن است. ترفندهایی وجود دارد که با یک IP ثابت و برخی نکات که باید رعایت گردد، می توان از آن استفاده کرد. اما چگونه؟ در مقاله ای جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

3: ICOها، در پروژه هایی وارد شوید و توکن هایی را خریداری نمایید که ارزش داشته باشند. درباره آن پروژه ها بخوانید. اینکه اهداف آن پروژه چیست؟ Road Map یا همان نقشه ی راه آن چیست؟ آیا این پروژه، ارزش شرکت کردن در آن را دارد؟ سرمایه و بودجه ی جمع آوری شده در چه بخش هایی هزینه می گردد؟ و آیا توان رقابت با سایر پروژه ها را دارد؟ و عواملی از این دست!

اما ICO چیست؟ در مقالات آتی  بطور مفصل در مورد آن شرح خواهیم داد.