آکادمی

سه شنبه, 11 خرداد 1400 23:19

چگونه از والت بایننس چین Binance chain استفاده کنیم؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

والت بایننس چین، والت رسمی بایننس برای دسترسی به بایننس اسمارت چین، بایننس چین و اتریوم است. می‌توانید از این والت برای ذخیره ارزهای دیجیتال خودتان به روشی امن و اتصال به هزاران پروژه در بلاک‌چین‌های مختلف استفاده کنید.

چه به دنبال مبادله BNB با سایر توکن‌ها باشید و چه ساختن NFT (توکن تعویض ناپذیر) و یا کشت سود، در هر صورت می‌توانید همه این کارها را با افزونه مرورگر این والت انجام دهید. در حال حاضر این والت از مرورگرهای کروم، فایرفاکس و بریو پشتیبانی می‌کند.

ویژگی منحصربفرد والت بایننس چین چیست؟

در نگاه اول، والت بایننس چین شباهت زیادی به سایر والت‌های تحت مرورگر دارد. اما این والت با سایر والت‌ها یکسری تفاوت دارد. اگر اکانت بایننس دارید، می‌توانید به راحتی با Wallet Direct آن را به والت خودتان لینک کنید. این قابلیت نیاز به کپی و پیست کردن آدرس‌ها هنگام انتقال دارایی بین این دو را از بین می‌برد.

همچنین می‌توانید از حساب جی میل خودتان برای ورود به والت از طریق tKey استفاده کنید. اگر امکان دسترسی به والت خودتان را از دست دادید، می‌توانید با دسترسی به دو مورد از این سه روش، دوباره به آن دسترسی پیدا کنید:

  1. با لاگین به حساب جی میل
  2. با استفاده از دستگاه محلی خودتان
  3. با پسورد حساب که حین فرایند تنظیم آن انتخاب کردید.

حفظ امنیت کلیدهای خصوصی مسئولیت بسیار مهم و بزرگی است در نتیجه استفاده از tKey می‌تواند مفید باشد. این دو ویژگی باعث شده کار با والت بایننس چین برای همه اشخاصی که با والت‌های کریپتو آشنایی ندارند، بسیار مفید باشد.

تنظیم والت بایننس چین

  1. والت بایننس چین را از صفحه اصلی بایننس چین دانلود کنید. کافیست مرورگری که قصد استفاده از این افزونه با آن را دارید انتخاب کنید.

 

  1. پس از نصب افزونه، صفحه ورود را مشاهده می‌کنید. ما در این مثال با استفاده از یک اکانت جی میل یک والت کاملاً جدید ایجاد می‌کنیم.

نکته: می‌توانید در صورت دسترسی به عبارت یادآور یا اطلاعات لاگین tKey از یک والت از قبل موجود هم استفاده کنید.

 

  1. روی Create Wallet کلیک کرده و بعد Continue with tKey via: G را انتخاب کنید.

 

 

  1. حالا یک پنجره باز شده و از شما می‌خواهد که وارد حساب جی میلتان شوید. tKey و والت بایننس چین در صورت لزوم، برای احرازهویت شما در آینده از حساب جی میلتان استفاده می‌کنند.

 

  1. مرحله بعدی ایجاد پسوردی است که بتواند در صورت گم کردن کلید خصوصی نقش لایه دوم امنیت حساب شما را بازی کند.

 

 

  1. حالا عبارت یادآور والت بایننس چین خودتان را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از آن برای بازیابی اکانتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید عبارت یادآور خودتان را ایجاد کنید. در مجموع این عبارت باید شامل 12، 15، 18، 21 یا 24 کلمه باشد.

هرگز نباید عبارت یادآور خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. انجام این کار شبیه به قرار دادن رمز حساب بانکی خودتان در اختیار دیگران است. اگر این رمز را گم کنید، باز هم می‌توانید با استفاده از ایمیل آدرس و پسورد tKey خودتان به والت بایننس چین دسترسی پیدا کنید.

  1. پس از مطمئن شدن از ذخیره عبارت یادآور به صورت امن، روی continue کلیک کنید.

 

  1. حالا والت بایننس چین شما با موفقیت تنظیم شد و می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت BSC، بایننس چین و توکن‌های اتریوم استفاده کنید. همچنین می‌توانید در این بلاک‌چین‌ها با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند هم کار کنید.

 

 

 

واریز BNB با Wallet Direct

برای استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین و کار با آن، داشتن توکن BNB در والتتان ضروری است. می‌توانید هنگام انتقال وجه و کار با قراردادهای هوشمند کارمزدها را با BNB پرداخت کنید. توکن‌های BNB دو نوع دارند: BEP-20 و BEP-2. از آنجایی که در این مورد قصد کار با BSC را داریم، باید از توکن‌های BEP-20 استفاده کنیم.

اگر از قبل در والت معاملات نقدی (Spot) بایننس خودتان مقداری BNB دارید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Wallet Direct اکانتتان را به والت بایننس چین متصل کنید.

  1. روی آیکنی که در سمت راست بالای صفحه اصلی والت قرار دارد کلیک کرده و بعد روی Connect to Binance.com account کلیک کنید.

 

  1. وارد حساب بایننس خودتان شده و بعد روی Verify and connect my address کلیک کنید.
  2. حالا یک پیام باز می‌شود که از شما می‌خواهد به والت متصل شوید (Connect to wallet). کلیک کردن روی این گزینه باعث باز شدن والت بایننس چین می‌شود که می‌توانید در آنجا روی گزینه Connect کلیک کنید.

 

  1. حالا باید به والت اجازه دهید تا پیام بایننس را امضاء کند. این مرحله برای تأیید اینکه شما مالک والت هستید و اجازه اتصال به آن را می‌دهید طراحی شده است.

 

پس از تکمیل گام‌های بعدی، باید به عنوان آخرین لایه امنیت فرایند احرازهویت بایننس را طی کنید. اگر احرازهویت 2 مرحله‌ای را فعال کرده باشید، باید از آن هم استفاده کنید.

  1. پس از طی کردن موفقیت آمیز این مراحل، اکانت بایننس شما به والتتان متصل می‌شود. می‌توانید این اطلاعات را در بخش account از والت خودتان در صفحه Wallet Direct مشاهده کنید.

 

  1. برای شروع انتقال وجه از حساب بایننس خودتان، روی دکمه Receive کلیک کرده و بعد Wallet Direct را انتخاب کنید.

 

  1. حالا مشاهده می‌کنید که انتقال موجودی شروع می‌شود.

 

واریز از والتی دیگر

می توانید واریز را مستقیماً از یک والت دیگر هم انجام دهید. ما در این مثال BNB را از والت اکانت بایننس خودمان به والت بایننس چین منتقل می‌کنیم.

  1. وارد صفحه برداشت اکانت بایننس خودتان شده و شبکه BEP-20 را انتخاب کنید.

 

  1. در والت بایننس چین خودتان روی Binance Chain Native Token و بعد Receive کلیک کنید.

 

  1. حالا یک کد QR مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن را اسکن کنید یا یک آدرس که برای والت برداشت، آن را کپی می‌کنید. توجه داشته باشید که آدرس‌های BEP-20 با 0x و آدرس‌های BEP-2 با bnb شروع می‌شوند.

 

اضافه کردن توکن‌های جدید به فهرست والت بایننس چین

  1. پس از ورود به والت بایننس چین، در حالت پیش فرض فقط موجودی BNB خودتان را مشاهده می‌کنید. می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه + و جستجو در فهرست کوین‌های در دسترس، کوین‌های بیشتری را به والت اضافه کنید.

 

  1. توکنی که قصد اضافه کردن آن را دارید پیدا کرده و تیک آن را بزنید. در این مثال ما اتر میخکوب شده با بایننس را انتخاب می‌کنیم. حتی در صورت تیک نزدن گزینه مربوط به یک کوین، باز هم والت شما واریزی‌های آن را قبول می‌کند. تیک زدن یک توکن تنها منجر به نمایش موجودی آن می‌شود.

اتصال والت بایننس چین به بایننس اسمارت چین

تعامل با بایننس اسمارت چین با استفاده از والت بایننس چین کار راحتی است. انجام این کار تنها به چند کلیک نیاز دارد و می‌توانید کارهایی مثل گروگذاری، مبادله و تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را به راحتی انجام دهید. در ادامه نگاهی به نحوه اتصال با PancakeSwap خواهیم داشت. تقریباً همه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز برای اتصال با والت یک اینترفیس مشابه دارند.

  1. روی دکمه Connect در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  2. Binance Chain Wallet را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که همه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز از والت بایننس چین پشتیبانی نمی‌کنند.
  3. یک پیام باز شده و از شما سوال می‌کند که قصد اتصال به اپلیکیشن غیرمتمرکز را دارید. برای تأیید روی Connect کلیک کنید.
  4. حالا والت شما باید در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایان شود.

 

 

 

صحبت‌های پایانی

والت بایننس اسمارت چین یک والت بسیار مفید است به خصوص برای اشخاصی که از قبل حساب بایننس داشته باشند. ممکن است انتقال ارزهای دیجیتال و کار با آدرس‌های مختلف برای شما چالش ایجاد کند در نتیجه استفاده حداکثری از Wallet Connect ایده خوبی است. این شرایط برای کلیدهای خصوصی و عبارت یادآور هم صدق می‌کند. این مهم ترین مانع برای اشخاص تازه کار در حوزه ارزهای دیجیتال است در نتیجه راحت کردن استفاده از والت‌ها راه خیلی خوبی برای تشویق افراد به ورود به این حوزه و اقتصاد غیرمتمرکز است.