آکادمی

جمعه, 14 خرداد 1400 18:43

بهترین منبع برای دیدن نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال، چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

بیش از 90% وبسایت های ایرانی، صرافی ها و اکسچنج های خارج از کشور، از وبسایت tradingview، به عنوان منبع استفاده می کنند تا نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال را داشته باشند و به کاربران خود، نمایش دهند.

tradingview که اپلیکیشن آن نیز وجود دارد چه برای گوشی های Android و یا IOS. که شما می توانید آن را بر روی گوشی خود نصب و استفاده کنید. می توانید در آن، قیمت ارزهای مختلف را ببینید، درصد تغییرات آن ها را مشاهده کنید. اما این اپلیکیشن چه تفاوتی با سایر اپلیکیشن ها دارد؟ تفاوت اصلی آن، نمودار قیمتی است که شما می توانید، نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال را با ظرافت بسیار بالا و جزئیات بسیار دقیق، نظاره گر باشید و روی آن ها تحلیل کنید و حتی به صورت تست، ترید انجام دهید یعنی یک زمینه ی تمرین بسیار عالی برای افراد و کسانی که می خواهند به یک تریدر بسیار قوی و حرفه ای تبدیل شوند. یک وبسایت و پلتفرمی بسیار عالی برای تمام کسانی که در حوزه ی ارزهای دیجیتال و انجام تحلیل های خود به صورت حرفه ای کار می کنند. لکن با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی، کار با آن به میزانی در حین انجام تحلیل ها، سخت خواهد بود و بهتر است از طریق کامپیوتر و لپ تاپ و از طریق وبسایت آن عمل نمایید. کسانی که علم تحلیل تکنیکال بلد نیستند، می توانند با فراگیری این علم، به جمع تریدرها و معامله گران حرفه ای وارد شوند.

ما نیز سعی بر آن خواهیم داشت تا شما را در این عمل، یاری رسانیم و منجر به آشنایی بیشتر شما با آن خواهیم شد.

در ابتدا وارد سایت www.tradingview.com شوید و در آن login نمایید. می توانید با حساب Gmail خود و یا از طریق Facebook و یا سایر شبکه هایی که در آنجا پیش روی شما قرار خواهد داد، به آن وارد گردید. این نمای کلی صفحه در حین ورود به سایت است. ما از طریق قسمت Chart که در بیضی قرمز رنگ قرار داده ایم، تحلیل های خود را انجام خواهیم داد.

بعد از ورود به قسمت Chart، نمودار قیمتی ارزهای دیجیتالی قابل مشاهده است. برای مثال در عکس زیر، نمودار بیت کوین در مقابل دلار را مشاهده می کنید.

از قسمت مشخص شده Symbol Search، می توانید رمزارز مورد نظر را مشخص کنید.

با کلیک بر روی Symbol Search، کادری به شکل زیر باز می شود که در قسمت ذره بین، می توانید جفت رمزارز مورد نظر خود را وارد نمایید.

در این قسمت، می خواهیم نمودار بیت کوین در مقابل تتر در صرافی بایننس را مشاهده نماییم. پس آن را در کادر جستجو وارد و انتخاب می کنیم.

اینک، رمزارز مورد نظر انتخاب و نمودار آن قابل مشاهده است.

در سمت راست، در قسمت Watchlist، شما می توانید رمزارزهای محبوب خود را از طریق + (Add Symbol) وارد تا در آن لیست قرار بگیرند.

کادری به شکل زیر باز شده و شما می توانید در کادر جستجو، رمزارز مورد نظر را وارد و یا در پایین صفحه با علامت + یا X به اضافه کردن و یا حذف آن ها اقدام نمایید.

در قسمت چپ صفحه نیز، نوار ابزارهایی موجود هستند که می توانید برای تحلیل های خود از آن استفاده نمایید. مثلا اگر بخواهید خطی رسم کنید و یا هر ترسیم دیگری که به مرور با کار کردن بر روی آن ها، به کاربردهای هر یک پی خواهید برد.

اینک تا حدودی با سایت tradingview و قسمت های مختلف آن، آشنایی پیدا کرده اید. در مقاله های بعدی، سعی بر این خواهیم داشت تا نکات بیشتری از علم تحلیل تکنیکال را با شما در میان بگذاریم.