آکادمی

پنج شنبه, 20 خرداد 1400 09:26

بازارهای گاوی و خرسی

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که این دو اصطلاح بازار خرسی و گاوی را شنیده باشید. اگر این 2 اصطلاح و نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را بدانید، می توانید عملکردتان را در بازار چندین برابر کنید.

بازار گاوی یا Bullish Market، بازاری است که ما در آن، روند صعودی بسیار خوب و رشد قیمت های بسیار عالی داریم که در آن بازار می توان به خوبی سود حاصل نمود.

ممکن است که خیلی جاها شنیده باشید که "با روند دوست باشید و در مقابل آن قرار نگیرید و با آن نجنگید." نکته ی حائز اهمیت این است که اگر ما بخواهیم از این دوست به خوبی استفاده کنیم و در کنارش، سودهای بسیار خوبی به دست بیاوریم، بهترین مکان در بازارهای Bullish است یعنی در بازارهای گاوی. و چندین سال است که ما شاهد این اتفاق یعنی به دست آوردن سودهای بسیار در بازار ارزهای دیجیتال هستیم. زیرا در این بازار، اصلاح ها کوتاه است و نفس گیری قیمت نیز بسیار کوتاه. زیرا که عجله دارد به قیمت های بالاتر دست یابد و فشار خرید در آن، بالاست. خریداران می خواهند که قیمت های جدیدی را ثبت کنند و این بازار، بهترین نقطه برای سود بردن به حساب می آید. بهترین مکان برای اینکه شما بتوانید موجودی حساب خود را افزایش دهید.

اما در مقابل، بازارهای خرسی یا Bearish Market، بازارهایی هستند که اصلاحات کند و خیلی طولانی و خسته کننده ای را صاحب هستند. حرکات در آن، خیلی کند و دیر انجام شده و ما نمی توانیم که عملکرد لازمه را در این بازارها، داشته باشیم. مگر آنکه دارای مهارت بسیار بالایی باشیم و چندین سال در این بازار فعالیت نموده و با آن دست و پنجه نرم کرده باشیم.

در بازارهای خرسی، باید حواستان باشد زیرا که اکثر تریدرها، در این مکان است که موجودی حسابشان کم شده و ضرر و زیان های بسیاری بر حسابشان تحمیل گردیده است.

در بازارهای خرسی، رفتارها بسیار کسل کننده و به عبارتی غیر قابل پیش بینی است. مخصوصا در بازار ارزهای دیجیتال که عوامل مختلفی می توانند بر روی قیمت ها تاثیر بگذارند.

پس اگر انسانی محتاط هستید و اهل ریسک کردن نیستید، در مواقعی که فقط بازارهای گاوی هستند، وارد شوید تا سود بسیار خوبی نیز حاصل کنید و در بازارهای خرسی کمتر وارد شوید. اما اگر می خواهید به بازار خرسی نیز وارد شوید، حتما قبل از ورود به این بازار، مهارت لازم را به دست بیاورید. برای آن وقت بگذارید. با نمودارها آشنا شوید تا بتوانید که رفتار این بازار را بهتر درک کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید. در غیر اینصورت لطفا در این بازار وارد نشوید زیرا ضرر بسیار می کنید و حس انتقام جویانه ای از این بازار در خود شکل می دهید که این حس خود سبب ایجاد ضرر بسیار می گردد. پس این نکات را در نظر گرفته و کاملا آن را جدی بگیرید.