آکادمی

شنبه, 29 خرداد 1400 07:51

زمان مناسب برای خرید و فروش رمزارزها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در کف ها بخر و در سقف ها بفروش! و سود خوبی به دست بیاور. اما چگونه می توان این کف ها و سقف ها را تشخیص داد؟

شاید بارها این سوال را از افراد مختلف در حوزه ی رمزارزها پرسیده باشید که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید است؟ آیا الان می توانم وارد این حوزه بشوم؟ و در جواب شنیده باشد که نه! صبر کن. در کف بخر و در سقف بفروش. و به این جواب بسنده کرده باشند! لکن نکته ی مهم این است که من چگونه این کف های اصلی را می توانم تشخیص بدهم؟ آیا واقعا این کفی که تشخیص داده ایم، معتبر است؟ یا که ممکن است قیمت بیشتر ریزش کند؟ یا برعکس، آیا این سقفی که تشخیص داده ایم، واقعا معتبر است؟ یا که قیمت ممکن است بیشتر رشد کند؟

برای شناسایی این کف ها و سقف ها لازم است که در ابتدا پیوت ها را بشناسیم. پیوت ها سطوح کلیدی در نمودار هستند که برگشت های اصلی را ما در آنجا مشاهده می کنیم. به خصوص پیوت های ماژور.

ما 2 نوع پیوت داریم. پیوت مینور و پیوت ماژور. در پیوت های ماژور، برگشت های اصلی، تغییر روندها و اتفاقات اصلی هستند که ما بر روی نمودار داریم و کف ها و سقف های خیلی معتبری را نشان می دهند که ما می توانیم در تایم فرم های روزانه از آن ها به خوبی استفاده کنیم. و پیوت های مینور که نوسان های جزئی هستند که ما اگر به دید بلند مدت داریم سرمایه گذاری می کنیم باید از آن ها چشم پوشی کنیم. در غیر اینصورت بر روی آن ها نیز می توان کلی سود نمود.