آکادمی

یکشنبه, 30 خرداد 1400 17:19

تحلیل بنیادی رمزارزها با سایت CoinCheckup

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

زمانی که یک ارز دیجیتال را خریداری می کنید و بر روی آن سرمایه گذاری می نمایید باید به تحلیل بنیادی آن نیز توجه کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در بازار رمزارزها رعایت کنید، تحلیل بنیادی می باشد. این که آیا این پروژه ارزش سرمایه گذاری دارد؟ تیم پشتیبان این پروژه از چه افرادی تشکیل شده است؟ روابط آن با کاربرهای خود چگونه است؟ فعالیت آن ها در شبکه های اجتماعی؟ و فاکتورها و عوامل دیگر به چه شکل هستند؟ یک وب سایت عالی که تمام این فاکتورها را خیلی خوب و جامع در اختیارتان قرار می دهد، وب سایت CoinChekup.com است.

تصویر زیر از صفحه ی اصلی سایت می باشد که درست به مانند خیلی از سایت های دیگر از جمله coinmarketcap، اطلاعات خوبی از رمزارزها و قیمت آن ها، market cap یا حجم کل سرمایه ی آن ها، تغییرات 24 ساعت گذشته و اطلاعات دیگر را به کاربران خود ارائه می کند.

در نوار بالای صفحه نیز market cap یا حجم کل سرمایه ی بازار رمزارزها، حجم 24 ساعت گذشته، سهم بیت کوین از حجم کل سرمایه ای که در بازار رمزارزها موجود است و قیمت حال حاضر بیت کوین در یک نگاه قابل مشاهده است.

لکن بخشی که ما بیش تر با آن سر و کار خواهیم داشت، در قسمت Analysis بوده که در آن Fundamental Analysis را انتخاب کرده که در تصویر زیر برای شما مشخص شده است.

به صفحه ی مشخص شده در عکس زیر وارد می شویم که در آن یک تحلیل Fundamental خوب روی ارزها خواهیم داشت. بر اساس فاکتورهایی که این وب سایت در نظر گرفته است، در قسمت Score، امتیازی به ارزهای مختلف داده شده است. مثلا ارز Zilliqa با امتیاز نزدیک به 90% و یا Nano نزدیک به 85% و سایر رمزارزها که قابل مشاهده است.

سایر موارد نیز به ترتیب امتیازی که به تیم آن پروژه داده شده، امتیاز مشاوران، برند، محصول، کوینی که دارد و شبکه های اجتماعی و فعالیت های پروژه در این شبکه ها، ارتباطات پروژه یعنی مثلا وب سایت آن به راحتی می تواند با کاربران در ارتباط باشد یا ارتباطات آن در شبکه هایی مثل تلگرام و ... و امتیازات برنامه نویسی می باشد. معمولا ارزهایی که در رتبه های برتر قرار می گیرند، پروژه هایی بسیار خوب هستند که اگر به پایین تر صفحه بروید می بینید که مثلا ChainLink در رتبه ی 22 قرار گرفته است اما این به معنی این نیست که چون ChainLink در رتبه ی 22 قرار گرفته، پروژه ی خوبی نیست. در کل پروژه هایی بسیار خوب را در این جا مشاهده می نمایید. این یک بخش بسیار مهم از این وب سایت بود.

در بخش Analysis به قسمت Investment Analysis می رویم.

در این قسمت نیز اطلاعات بسیار خوبی مشاهده می کنید. مثلا ارزهای مختلف و قیمت ابتدایی آن ها از یک سال مشخص و نه لزوما از ابتدای ایجاد رمزارز، آخرین قیمت حال حاضر، نرخ بازگشت سرمایه، Market Cap آن که به چه شکل بوده و الان به چه صورت است و تغییرات 24 ساعت گذشته ی آن مشهود است.

اینک به بررسی قسمت GitHub Analysis در بخش Analysis می پردازیم.

در این بخش هم می توان رمزارزها را از لحاظ برنامه نویسی مورد بررسی قرار داد. ارزهای مختلف از لحاظ امتیاز برنامه نویسی آن ها به شکل نموداری در عکس زیر قابل مشاهده است. مثل بیت کوین، اتریوم، تتر، بیت کوین کش و ....

این سه قسمت بسیار مهم می تواند در تحلیل های بنیادی به شما کمک بسیاری کند و در مارکت رمزارزها، تحلیل های بنیادی بسیار مهم هستند که به شما کمک می کند تا پروژه ها را از لحاظ بنیادی بررسی کنید که در چه وضعیتی قرار دارند و سپس بتوانید به خوبی در مورد آن تصمیم گیری نمایید که آیا بر روی این پروژه می توان سرمایه گذاری نمود یا خیر.