آکادمی

دوشنبه, 21 تیر 1400 08:12

پیگیری تراکنش بیت کوین BITCOIN از طریق ایمیل و پیامک

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

پیگیری تراکنش بیت کوین از طریق ایمیل و یا پیامک برای بعضی کاربران موضوع ناشناخته ای است. اصلا با وجود اینکه تراکنش های بیت کوین به صورت عمومی در اکسپلورر بلوک قابل مشاهده هستند، چه نیازی به پیگیری تراکنش از طریق نوتیفیکیشن ایمیل است؟ نوتیفیکیشن ها کاربرد های زیادی دارند. برای مثال فرض کنید می خواهید تراکنش یک آدرس بیت کوین را بدون کنترل بر کلیدهای خصوصی آن پیگیری کنید. در این حالت می توانید با استفاده از اکسپلورر بلاک چین آن را پیگیری کنید. اما باید زمان زیادی صرف کنید و لحظه به لحظه وضعیت تراکنش را در اکسپلورر بررسی کنید. اما روش دیگری نیز وجود دارد که فقط زمانی که تراکنش انجام شد برای کاربر نوتیفیکیشن ارسال می شود. با این روش در زمان خود نیز صرفه جویی می کنید.

گاهی اوقات باید برای تایید کامل تراکنش بیت کوین بیشتر از یک ساعت منتظر بمانید. بنابراین پیگیری تراکنش بیت کوین از طریق نوتیفیکیشن ایمیل و یا پیامک روش بهتری است تا اینکه زمان زیادی صرف چک کردن اکسپلورر بلوک و وضعیت تراکنش کنید.

به عنوان مثال اگر همزمان از چند آدرس استفاده می کنید، می توانید با انتخاب این قابلیت هر زمان که تراکنش دریافتی به هر یک از آدرس های بیت کوین خود داشتید، ایمیل دریافت کنید. با این ویژگی دیگر نیازی نیست هر لحظه کیف پول خود را چک کنید.

چگونه نوتیفیکیشن ایمیل را برای پیگیری تراکنش بیت کوین (به / از هر آدرس) دریافت کنیم؟

فعال سازی نوتیفیکیشن تراکنش برای هر آدرس بیت کوین

به منظور فعال سازی نوتیفیکیشن تراکنش اهمیتی ندارد که آدرس بیت کوین متعلق به شما و یا آدرسی باشد که شما به آن دسترسی ندارید.

برای پیگیری هر آدرس بیت کوین فقط به یک کیف پول تنها برای مشاهده (watch-only) نیاز دارید. اما بجای راه اندازی کیف پول watch only می توانیم از یک سرویس واسطه شخص ثالث استفاده کنیم که پیام اطلاع رسانی به شما ارسال می کند.

توجه کنید: هیچ کدام از سایت های زیر متعلق به ما نیست. این سرویس های رایگان راه ساده ای برای پیگیری تراکنش بیت کوین و آدرس ها فراهم می کنند. راه اندازی آنها ساده است و فقط به آیدی ایمیل شما و آدرس عمومی و یا هش تراکنش نیاز دارند.

هرگز کلیدهای خصوصی خود را در اختیار کسی قرار ندهید. همچنین قبل از اینکه ایمیل و یا شماره خود را وارد کنید، سیاست حفظ حریم خصوصی سایت را مطالعه کنید.

پیگیری تراکنش بیت کوین با Bitcoin-alerts.live

این سرویس ساده و رایگانی است که اگر منتظر تایید تراکنش بیت کوین خود هستید می توانید از آن استفاده کنید و نیازی به چک کردن مداوم اکسپلورر نداشته باشید.

 

هش تراکنش، آیدی ایمیل را وارد و تایید (‍subscribe) کنید. این سرویس به محض تایید تراکنش و ثبت در بلوک به شما اطلاع می دهد.

پیگیری تراکنش بیت کوین با Blockchair.com

اگر تمایل ندارید که آدرس ایمیل خود را در این وبسایت ها وارد کنید، می توانید از Blockchair.com استفاده کنید. آیدی تراکنش را وارد کرده و روی گزینه به من اطلاع بده کلیک کنید. این وبسایت به محض تایید تراکنش برای شما اعلان وب پوش (web push) ارسال می کند.

این سرویس رایگان و به روز است و برای استفاده از این خدمات نیازی به ثبت نام در وبسایت نیست.

پیگیری تراکنش بیت کوین با Cryptocurrency Alerting

این سرویس دیگری است که علاوه بر پیگیری آدرس بیت کوین به شما امکان پیگیری تراکنش اتریوم را نیز می دهد. هر زمان که تراکنش آدرس کیف پول تعیین شده تایید شود، این سرویس به شما اطلاع می دهد.

این برنامه فقط ۳ اعلان رایگان ارائه می دهد و کاربران باید برای دفعات بعدی ثبت نام کنند. این سرویس علاوه بر اعلان کیف پول، قابلیت های دیگری از جمله اعلان لیست کوین ها، اعلان صرافی، قیمت و موارد دیگری نیز ارائه می دهد. به محض تایید تراکنش، فورا نوتیفیکیشن آن برای شما ارسال می شود و علاوه بر این می توانید نحوه ارسال نوتیفیکیشن را نیز انتخاب کنید.

روش های اعلان این برنامه شامل ایمیل، پیامک، تماس تلفنی، پوش نوتیفیکیشن، اعلان مرورگر، وب‌هوک، اعلان اسلک (slack)، تلگرام و دیسکورد است.

پیگیری تراکنش بیت کوین با Blockonomics.co

بلوکونومیک سرویس محبوب دیگری است که امکان پیگیری هر آدرس بیت کوین را فراهم می کند. همانند سایر برنامه ها به محض تایید تراکنش برای شما پیام ارسال می شود.

این سرویس نیز رایگان است و علاوه بر پیگیری تراکنش می توانید با استفاده از آن پرداخت های بیت کوین را مستقیما در کیف پول خود بپذیرید.  

پیگیری تراکنش بیت کوین با Bitcoinwhoswho.com

این سرویس نیز تراکنش های دریافتی و ارسالی به هر آدرس بیت کوین را به شما از طریق ایمیل اطلاع می دهد. برای استفاده رایگان از خدمات پیگیری تراکنش بیت کوین باید ابتدا در این وبسایت ثبت نام کنید. سپس ایمیل های تراکنش بیت کوین برای شما ارسال می شود.

‌با استفاده از وبسایت های بالا به راحتی می توانید تراکنش های بیت کوین دریافتی و یا ارسالی از هر آدرسی را از طریق ایمیل و یا پیامک پیگیری کنید و زمان زیادی صرف چک کردن وضعیت تراکنش نکنید.