آکادمی

دوشنبه, 18 مرداد 1400 00:55

آموزش مرحله به مرحله Staking استیکینگ در Binance

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

استکینگ (Staking) به فرآیند نگهداری دارایی برای دریافت پاداش و کمک به عملیات یک بلاکچین گفته میشود و به طور گسترده در شبکه‌هایی که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS) پیروی می‌کنند ، مورد استفاده قرار میگیرد . از مزایای استیکینگ میتوان به افزایش امنیت و پایداری بلاکچین ، عدم نیاز به دستگاههای ماینینگ ، کاهش مصرف انرژی ، ایجاد درآمد غیر فعال و ... اشاره کرد . در ادامه نحوه ی استیکینگ در صرافی بایننس بصورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است .

۱- در صفحه ی اول binance در منوی finance روی binance earn کلیک کنید .

۲- سپس در صفحه ی باز شده ، پایین صفحه آمده و در قسمت Locked Staking روی View More کلیک نمایید .

۳-در صفحه ی جدید باز شده ارزهای مختلف نشان داده میشود که میتوانید پول خود را در بازه های زمانی ۱۵ ، ۳۰ ، ۶۰ و ۹۰ روزه استیک کرده و به ازای آن از شبکه سود دریافت کنید .
در صورتیکه روی قسمت مشخص شده کلیک کنید بقیه ی ارزهایی که الگوریتم آنها Proof of Stake میباشد برای شما نشان داده خواهد شد .

۴- درصد مشخص شده میزان سود استیکینگ یک ارز را بصورت سالیانه نشان میدهد . بعنوان مثال اگر DEXE را به مدت ۱۵ روز استیک کنید میزان سود سالیانه ۴۶.۲۰ درصد خواهد بود . حتما به یاد داشته باشید که این عدد میزان سود سالیانه را به شما نشان میدهد که با یک تقسیم ساده میتوان میزان سود ۱۵ روزه را نیز بدست آورد ( با تقسیم سود سالانه به ۱۲ میزان سود ماهانه و با تقسیم عدد بدست آمده به ۲ میزان سود ۱۵ روزه بدست می آید) .

۵ - در صورتیکه در سمت راست واژه ی Sold out را مشاهده کنید ، به این معنی است که این محصول به فروش رفته و فعلا امکان استیک در این بازه ی زمانی وجود ندارد ‌. در این صورت بازه های زمانی دیگر را میتوانید انتخاب نمایید ‌.

۶- اکنون اگر بخواهید بعنوال مثال ارز DEXE را در بازه ی زمانی ۳۰ روزه استیک کنید میزان سود سالیانه ۱۴.۷۰ درصد خواهد بود ( عمدتا در قسمت استیک میزان سودی که دریافت میکنید با مدت زمان استیکینگ رابطه ی عکس دارد و معمولا با طولانی تر شدن بازه های زمانی ، سود استیکینگ کاهش می یابد ) .

۷- اکنون فرض کنید بطور مثال میخواهید ارز DOT را در بازه ی زمانی ۳۰ روزه استیک نمایید . همانطوری که مشاهده میکنید درصد سود سالانه در بازه ی زمانی ۳۰ روزه برای این ارز ۱۱.۵۱ درصد میباشد . روی گزینه ی Stake Now کلیک کنید .

۸- همانطوری که مشاهده میکنید این ارز بصورت Locked میباشد . این امر بدین معنی است که به مدت ۳۰ روز پول شما قفل شده و اجازه ی برداشت آن را نخواهید داشت .

سپس روی گزینه ی Max کلیک کنید تا مقداری که میخواهید استیک کنید مشخص گردد .

۹- با تیک دار کردن کادر مشخص شده ، موافقت خود را با شرایط سیستم اعلام کرده و در پایان روی گزینه ی confirm کلیک نمایید .