آکادمی

جمعه, 29 مرداد 1400 03:12

آموزش استیک کردن اتریوم ETH توسط سایت لیدو Lido

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

لیدو شروع به کار کرد و حالا می‌توانید با لیدو کوین‌های اتر خودتان را استیک کنید تا همزمان با ایفای نقش برای حفظ امنیت شبکه اتریوم، پاداش دریافت کنید.

برای شروع به stake.lido.fi سربزنید.

خلاصه

  • اتریوم را با لیدو استیک کنید تا حداکثر 18.10 درصد در سال سود بگیرید.
  • می توانید هر مبلغ دلخواهی را استیک کنید – برای استیک کردن موجودی با لیدو هیچ مبلغ حداقلی مشخصی تعیین نشده است.
  • با استیک کردن اتر، stETH دریافت می‌کنید که نسخه توکنیزه شده اتر استیک شده است و هر روز مبلغ آن بروزرسانی می‌شود تا سود به دست آمده را مشاهده کنید.
  • مستقیماً با متامسک، لجر یا هر والت دلخواه دیگری استیکینگ انجام دهید.
  • وقتی بخواهید با لیدو استیکینگ انجام دهید، با یک مجموعه اعتبارسنج اثبات شده کار می‌کنید که سابقه‌ای قوی در این زمینه دارند و خطر قبضه کردن موجودی شما را به حداقل می‌رساند.

لیدو چیست؟

لیدو یک راهکار استیکینگ نقدینگی برای اتریوم 2 با پشتوانه بعضی از پیشگامان حوزه ارائه خدمات استیکینگ در بلاک‌چین است. لیدو به کاربران امکان می‌دهد که هر مقدار دلخواهی اتر را بدون نیاز به نگهداری از زیرساخت پیچیده استیک کنند و در عین حال بتوانند نقدینگی اتر خودشان را با استفاده از stETH حفظ کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند همزمان با مشارکت در فعالیت‌های درون زنجیره‌ای دلخواهشان مثل وام دهی و کشت سود، اتر به دست آورند.

وقتی لیدو را استیک کنید، مقداری stETH معادل با اتر استیک شده به دست می‌آورید. می‌توان از این موجودی stETH مثل اتر معمولی برای به دست آوردن بهره و وام دهی استفاده کرد و این موجودی هر روز به روزرسانی می‌شود.

هدف لیدو حل بعضی از مشکلات مربوط به استیکینگ اتر 2 – از جمله نقدینگی، جابجایی و دسترس پذیری – است که اتر استیک شده را نقدتر کرده و امکان مشارکت در شبکه با هر مقدار اتر را فراهم می‌کند.

چگونه با لیدو، اتریوم را استیک کنیم؟

  1. وارد سایت lido.fi شده و روی Connect Wallet کلیک کنید.
  2. وقتی گزینه‌های والت نمایش داده شد، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. اگر والت متصل باشد باید موجودی اتر خودتان را در ویجت لیدو مشاهده کنید.
  3. مبلغ اتر مورد نظر برای استیک کردن را وارد کنید. وقتی آماده شدید دکمه Stake را فشار دهید. دقت داشته باشید که قبل از تأیید می‌توانید کارمزد تراکنش، موجودی stETH و نرخ درصد سالیانه را مشاهده کنید.
  4. تراکنش را تأیید کنید.
  5. حالا والت شما مبلغ اتر استیک شده – بر حسب stETH – را نشان می‌دهد. موجودی stETH شما هر روز به روزرسانی می‌شود تا سود استیکینگ را نشان دهد.

استیک کردن اتر با لیدو

پاداش‌های استیکینگ اتریوم

درصد پاداش سالیانه اتریوم قابل مشاهده است و بر حسب میزان کل اتر استیک شده تغییر می‌کند. اگر مبلغ کل اتر استیک شده کم باشد، در این صورت نرخ پاداش سالیانه بیشتر خواهد بود که حداکثر به 18.10 درصد می‌رسد.

پاداش‌های استیکینگ اتریوم

برای پیگیری نرخ استیکینگ جاری اتریوم به این لینک سربزنید:

stakingrewards.com/earn/ethereum-2-0.

کارمزدهای استیکینگ لیدو

لیدو روی پاداش‌های استیکینگ 10 درصد کارمزد دریافت می‌کند که بین گردانندگان نودها، DAO و یک صندوق بیمه تقسیم می‌شود. ممکن است این مبلغ توسط DAO و برای اجرای یک رأی موفق تغییر کند.

اگر سوالی دارید می‌توانید به صفحه سوالات پرتکرار در زمینه استیکینگ لیدو مراجعه کنید. اگر نتوانستید پاسخ پرسش خودتان را پیدا کنید، می‌توانید سوالتان را ثبت کنید. اگر برای استیک کردن اتریوم با لیدو مشکل دارید به این مطالب مراجعه کنید:

استفاده از توکن stETH

وقتی اتر را با لیدو استیک کنید، مقداری stETH دریافت می‌کنید که متناظر با مبلغ اتریوم استیک شده شماست. مقدار این توکن‌های stETH هر روز متناسب با پاداش‌های استیکینگ تغییر می‌کند. وقتی امکان اجرای تراکنش در اتریوم 2 فراهم شود، می‌توانید اتر استیک شده را با استفاده از stETH آزاد کنید.

اگر برای مشاهده موجودی stETH خودتان پس از استیک کردن با مشکل روبرو شدید، به این مطلب مراجعه کنید: اضافه کردن stETH به متامسک (Adding stETH To Metamask)

stETH یک توکن نقد است که می‌توان آن را معامله کرد، ارسال کرد، قرض داد و غیره. به این ترتیب حتی پس از استیک کردن هم می‌توانید در فعالیت‌های DeFi شرکت کنید.

چشم انداز آینده

در هفته‌های بعد شاهد رشد اکوسیستم لیدو و stETH خواهیم بود و stETH تبدیل به یک بلاک سازنده برای سایر پروتکل‌ها و اپلیکیشن‌ها خواهد شد. همچنان که اپلیکیشن‌های بیشتری امکان تعامل با stETH را پیدا می‌کنند، مزایای استیک کردن اتریوم نقد مشخص تر خواهد شد.

علاوه بر این شاهد رشد و پیشرفت Lido DAO هستیم و پیشنهادات جدیدی در زمینه پذیرش اعتبارسنج، توزیع کارمزدها و غیره در راه است.