آکادمی

یکشنبه, 21 شهریور 1400 07:43

چگونه خطای تراکنش پنکیک سواپ Pancake swap را برطرف کنیم؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)


خطای تراکنش پنکیک سواپ پدیده رایجی است و کاربران ممکن است در انتقال توکن با این پیغام خطا مواجه شده باشند. خطای تراکنش پنکیک سواپ که معمولا به علت مقدار توکن ناکافی رخ می دهد راه حل بسیار ساده ای دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

این موضوع احتمالا بخاطر یکی از توکن هایی اتفاق می افتد که قصد انتقال آن را دارید.

کاربران بسیاری حین انتقال توکن BNB به سیف‌مون با این خطا مواجه می شوند. نه تنها در سیف‌مون بلکه ممکن است در هر تراکنشی با هر نوع جفت ارز دیجیتالی با خطای تراکنش پنکیک سواپ مواجه شوید.


در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه خطای تراکنش ظاهر شده در پنکیک سواپ را حل کنیم.

تراکنش ناموفق یک خطای رایج است و فقط به صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ و یا توکن سیف‌مون مربوط نمی شود. کاربران ممکن است هنگام انتقال هر توکن و روی هر پروتکل معاملاتی غیر متمرکزی با این خطا مواجه شوند. خطای تراکنش نه تنها فقط متعلق به پنکیک سواپ نبوده، بلکه یکی از شایع ترین خطاهایی است که کاربران یونی‌سواپ هنگام انتقال توکن ERC20 در یونی‌سواپ با آن مواجه می شوند.

خطای تراکنش به علت UniswapV2Router: منقضی شده

این خطای تراکنش پنکیک سواپ احتمالا به علت یکی از توکن هایی اتفاق می افتد که قصد انتقال آن را دارید.

خطای تراکنش دیگری که کاربران ممکن است در انتقال توکن با آن مواجه شوند عبارتند از:

تراکنش به دلیل زیر موفق نبود: TransferHelper

TRANSFER_FROM_FAILED

این خطا احتمالا به علت یکی از توکن هایی که قصد انتقال دارید رخ می دهد.

تا زمانی که این خطا حل نشده باشد پلتفرم اجازه انتقال توکن را به شما نمی دهد، بنابراین نمی توانید توکن و یا کوین خرید و فروش کنید. اما حل این مشکل ساده است.

در صفحه یونی‌سواپ بالا سمت راست روی آیکون تنظیمات کلیک کلیک کنید. روی گزینه روشن کردن حالت تخصصی (Toggle Expert Mode) کلیک کرده و عبارت تایید (confirm) را در پنجره باز شده وارد کنید تا حالت تخصصی فعال شود. دوباره روی آیکون تنظیمات کلیک کنید و میزان تحمل اسلیپج یا لغزش (slippage) را کمی افزایش دهید. آن را تا جایی افزایش دهید که تراکنش با موفقیت انجام شود.

همچنین اطمینان حاصل کنید که در یونی سواپ خود مقدار اتر کافی برای پوشش هزینه های تراکنش دارید.

تنظیمات برای رفع خطای تراکنش پنکیک سواپ نیز دقیقا به همین صورت است. فقط کافی است میزان تحمل اسلیپج یا لغزش (slippage)  را با کلیک روی آیکون چرخ دنده افزایش دهید. تحمل اسلیپج را ۲-۳ درصد زیاد کنید و اگر کافی نبود آن را افزایش دهید. برای انتقال توکن هایی مانند سیف‌مون باید اسلیپج را روی ۱۱ درصد تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که در صرافی پنکیک سواپ توکن BNB کافی برای پوشش هزینه های تراکنش داشته باشید.

کاربران برای حل این خطای تراکنش توکن ناکافی باید مراحل زیر را به دقت دنبال کنند:

خطای توکن ناکافی (نقدینگی کم)

کاربران زمانی با خطای توکن ناکافی مواجه می شوند که قصد داشته باشند با میزان نقدینگی کمی به مبادله توکن بپردازند. در این موارد احتمالا توکن ارزش زیادی نداشته و در استخر نقدینگی توکن کافی برای انتقال آن وجود ندارد. و یا ممکن است توکن تقلبی باشد که نمی توان آن را فروخت.

اما سیف‌مون توکن تقلبی نیست و این خطا به علت توکن ناکافی در استخر نقدینگی ظاهر نشده بلکه به دلیل مقدار کم تحمل اسلیپج ظاهر می شود.

افزایش میزان تحمل اسلیپج

برای انتقال سیف‌مون باید اسلیپج روی حداقل ۱۱‎٪ تنظیم شود، برای افزایش میزان تحمل اسلیپج باید مراحل زیر را دنبال کنید.

روی آیکون تنظیمات در صفحه نقدینگی صرافی کلیک کنید. اکنون میزان تحمل اسلیپج را افزایش دهید. برای انتقال توکن سیف‌مون باید اسلیپج را روی ۱۱‎٪ تنظیم کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که مدت زمان تراکنش روی ۲۰ دقیقه تنظیم شده باشد.

پس از تغییر این موارد در تنظیمات روی انتقال توکن کلیک کنید. همچنین مقدار توکن BNB را برای پوشش هزینه ها کمی کاهش دهید و یا روی گزینه max کلیک کنید تا عمل کند.

به این نکته توجه کنید که برای پوشش هزینه های تراکنش باید مقدار BNB کافی داشته باشید، در غیر این صورت تراکنش انجام نمی شود. اسلیپج را روی ۱۱‎٪ تنظیم کنید و اگر تراکنش صورت نگرفت ۱۲‎٪ را امتحان کنید. سرانجام پس از چند بار تلاش تراکنش صورت می گیرد.

با تنظیم اسلیپج روی ۱۱‎٪ با هشدار زیر مواجه خواهید شد:

تراکنش شما ممکن است فرانت ران شود.

اما جای نگرانی نیست. شما با افزایش اسلیپج، یک سفارش در بازار ایجاد می کنید. درصد اسلیپج مقداری است که نسبت به مبلغ مطرح شده پرداخت می کنید. در نتیجه با انتقال و در فرایند خرید و فروش، توکن کمتری نسبت به آنچه مشاهده می کنید دریافت می کنید.

اما برای خرید توکن سیف‌مون با BNB راهی به غیر از افزایش اسلیپج نیست. در حال حاضر توکن هایی مانند سیف‌مون در صرافی های متمرکزی مانند بایننس وجود ندارند. 

راه حل های دیگر برای حل مشکل خطای تراکنش پنکیک سواپ

افزایش تحمل اسلیپج و مدت زمان تراکنش خطاهای تراکنش رایج زیر که حین انتقال توکن در پنکیک سواپ رخ می دهند را برطرف می کنند:

  • مقدار توکن ناکافی (INSUFFICIENT_OUTPUT_AMOUNT)
  • مقدار A ناکافی ( INSUFFICIENT_A_AMOUNT)
  • مقدار B ناکافی (INSUFFICIENT_B_AMOUNT)
  • خطای PancakeRouter: EXPIRED

اگر خطای تراکنش پس از افزایش اسلیپج و تنظیم مدت زمان نیز برطرف نشد، راه حل زیر را امتحان کنید.

برخی کاربران گزارش می کنند که پس از ریستارت کردن کامپیوتر و اتصال مجدد به اینترنت این مشکل برطرف می شود. اگر از کیف پول لجر استفاده می کنید دستگاه را آنپلاگ کرده و مجددا متصل کنید. در کامپیوتر و موبایل نیز تنظیمات مرتبط با تاریخ و ساعت دستگاه را بررسی کنید. تعداد کمی گزارش کرده اند که پس از تنظیم ساعت و زمان دستگاه این مشکل حل شده است.

اگر با استفاده از کیف پول تراست والت موفق به انجام تراکنش نشدید از متاماسک استفاده کنید.

امیدواریم که با استفاده از این راهنما به سادگی خطای تراکنش پنکیک سواپ را حل کنید.