آکادمی

یکشنبه, 16 آبان 1400 10:09

ربات تریدر یا معامله گر ارز دیجیتال چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ربات تریدر و یا ربات معامله گر ارز دیجیتال، یک نوع نرم افزار بوده که به صورت خودکار به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می پردازد. این ربات ها در تمام زمینه های مالی و نه فقط در زمینه ی ارزهای دیجیتالی و رمزارزها بلکه در زمینه ی بورس نیز انواع مختلفی دارند و بسیار پرکاربرد می باشند.

ربات معامله گر الگوریتمی از یک سری الگوریتم ها استفاده می کند و با بررسی و تجزیه و تحلیل روند بازار، فرصت های معاملاتی مناسب را به افراد پیشنهاد کرده و کمک می کند تا افراد بتوانند در هر زمان، کنترل بازار و اموال خود را در اختیار گرفته و روند معاملات را بررسی نمایند.

ربات معامله گر هوشمند، قبل از اقدام به انجام هرگونه فرآیندی، در ابتدا بازار را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار می دهد و سپس براساس الگوریتم های از پیش تعیین شده به انجام معاملات و خرید و فروش رمزارزها می پردازد. این ربات ها براساس داده های منطقی موجود کار کرده و به اتفاقات روز واکنش نشان می دهند. برخی از این ربات ها نیز فقط به کار تجزیه و تحلیل پرداخته و معامله ای صورت نمی دهند. اما نوعی از آن ها که بدان اشاره شد، هر دوی این فرآیندها را به انجام می رسانند.

ربات های معامله گر ارزهای دیجیتالی نیز به مانند سایر ربات ها به بررسی ها و تجزیه و تحلیل پروژه ها و انجام معاملات یعنی خرید و فروش رمزارزها می پردازند. برای دریافت چنین ربات هایی باید در ابتدا در یکی از شرکت های متخصص در این زمینه، ربات خود را سفارش داده تا متناسب با نیاز خود، یکی از آن ها را داشته باشید.

هم اینک در دنیای ارزهای دیجیتال، ربات های معامله گر بیت کوین موجود بوده که می توانند به مانند سایر ربات های تریدر عمل تجزیه و تحلیل و بررسی را انجام و سرعت انجام معاملات را افزایش دهند. چنین ربات هایی به صورت رایگان نیز در بستر اینترنت وجود داشته لکن برای داشتن یک ربات حرفه ای و پیشرفته، همان گونه که در بالا به آن اشاره نمودیم، باید در سایت های تخصصی این زمینه، سفارش ساخت آن ها را ثبت نموده تا بتوانید ابزاری عالی برای مشاهده ی روند بازار و تحلیل و بررسی های خود و در نهایت تصمیم گیری و انجام معاملات داشته باشید.

سخن آخر

ربات های معامله گر ارزهای دیجیتالی که به صورت رایگان نیز با امکانات و ابزارهای گوناگون موجود بوده لکن برای داشتن یک ربات عالی و حرفه ای نیاز به ثبت سفارش ساخت در سایت های تخصصی در این زمینه می باشد، قادر به بررسی و تجزیه و تحلیل های روند بازارهای دیجیتالی ارز بوده و به جهت دور بودن از حس طمع، حرص و استرس و ... می توانند تصمیم های منطقی در انجام معاملات برای افراد رقم زده و به آن ها در جهت انجام معاملات و خرید و فروش رمزارزها یاری برسانند.

شما می توانید با استفاده از این گونه ربات ها به آسانی سرمایه های خود را افزایش داده و از ضررهای احتمالی جلوگیری نمایید.