آکادمی

چهارشنبه, 17 آذر 1400 15:46

مزایده‌های Polkadot در Binance Earn

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

برای اولین بار، کاربران بایننس که به دنبال پشتیبانی از پروژه‌های پولکادات محبوبشان هستند می‌توانند در مزایده‌های اسلات DOT در پلتفرم Binance Earn شرکت کنند. قبل از اینکه برای اولین بار در چنین مزایده شرکت کنید، این مطلب را مطالعه کنید تا با روش مشارکت در مزایده‌های پاراچین و اسلات DOT آشنا شوید.

نکات کلیدی

  • در این مطلب با مزایا و اصول مزایده‌های اسلات DOT که در Binance Earn در دسترس قرار گرفته و تفاوت‌های آن با مزایده پاراچین پولکادات آشنا می‌شوید.
  • بایننس از چهارم نوامبر یک جایزه 30 میلیون دلاری برای کاربرانی که توکن‌های DOT را استیک می‌کنند در نظر گرفته است.
  • در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور از موجودی DOT خودتان برای پشتیبانی از پروژه‌های جدید و کسب درآمد استفاده کنید.

سیستم مزایده‌های جدید اسلات DOT بایننس این امکان را فراهم کرده که کاربران توکن DOT را استیک کرده و از این کار بهره به دست آورند. می‌توانید مستقیماً از حساب بایننس خودتان در مزایده‌های اسلات پاراچین پولکادات شرکت کنید.

مراحل انجام کار بسیار ساده است. اول DOT را از طریق سیستم DOT Slot Auction بایننس استیک کرده و به پروژه مورد علاقه تان رأی می‌دهید. اگر این پروژه برنده شد (پروژه ای برنده است که در هنگام گرفتن اسنپ شات تصادفی بیشترین حجم استیک را داشته باشد) سهمی از توکن‌های پروژه جدید به شما تعلق می‌گیرد.

مزایده اسلات پاراچین پولکادات (Parachain Slot Auction) چیست؟

شبکه پولکادات دو نوع بلاک‌چین دارد:

  • پاراچین‌ها: بلاک‌چین‌هایی هستند که از زنجیره مخابره برای حفظ امنیت خودشان استفاده کرده و با سایر پاراچین‌ها همکاری دارند.
  • زنجیره‌های مخابره: زنجیره مرکزی مورد استفاده در شبکه پولکادات.

زنجیره مخابره (relay) در حال حاضر از حداکثر 100 پاراچین پشتیبانی می‌کند یعنی فضای آن محدود است و پروژه‌ها برای دستیابی به این فضا با هم در رقابت هستند. پولکادات برای توزیع عادلانه پاراچین‌ها سیستم مزایده اسلات پاراچین را با استفاده از فرمت مزایده کندل (یا حراجی شمعی) راه اندازی کرده است. این سیستم از قرن 16 میلادی وجود داشته و در آن فروشندگان کشتی‌ها برای نشان دادن فاز باز شدن حراجی، یک شمع روشن می‌کردند. پیشنهاد دادن تا زمانی که شمع روشن بود، ادامه داشته و با خاموش شدن شمع آخرین پیشنهاد دهنده برنده حراجی می‌شد.

امروزه به جای شعله شمع، از یک عدد تصادفی برای مشخص کردن مدت زمان مزایده استفاده می‌شود. اما سیستم حراجی اسلات پاراچین کمی متفاوت است. در این سیستم به جای یک عدد تصادفی که شرکت کنندگان از آن اطلاع ندارند، فاز باشدن یک مدت زمان از پیش تعیین شده دارد که کاربران می‌توانند در آن توکن‌های DOT را برای پروژه‌های محبوبشان استیک کنند.

وقتی فاز باز شدن به پایان رسید، یک اسنپ شات از گذشته گرفته می‌شود و توکن‌های DOT استیک شده در زمان گرفتن اسنپ شات، در نظر گرفته می‌شوند. به عبارتی، زمان پایان فرصت ثبت پیشنهاد به صورت تصادفی مشخص می‌شود. هر پروژه ای که در زمان اسنپ شات گرفتن بیشترین پیشنهادها را داشته باشد برنده است. مثلاً اگر مزایده 14 روز طول بکشد و اسنپ شات تصادفی پس از 48 ساعت گرفته شود، همه پیشنهادات ثبت شده پس از 48 ساعت اول نقشی در تعیین برنده ندارند.

پس از تعیین برنده همه توکن‌های DOT استیک شده برای پروژه تا 96 هفته قفل می‌شوند. در این بازه زمانی پروژه برنده توکن‌ها را به عنوان پاداش و به صورت فصلی بین حامیانش توزیع می‌کند. بایننس هم توکن‌های BDOT را به نسبت یک به یک برای استیکرهای واجد شرایط صادر می‌کند. این توکن‌های BDOT در مدتی که توکن‌های DOT قفل هستند، قابل استفاده خواهند بود. توکن‌های استیک شده برای پروژه‌های بازنده هم به مالکانشان برمی گردند.

تفاوت حراجی اسلات DOT در Binance Earn با سایر حراجی‌ها چیست؟

سیستم حراجی اسلات DOT بایننس راهی امن و آسان برای شرکت در مزایده‌های اسلات پاراچین پولکادات است. این فرایند به دو دوره تقسیم می‌شود:

دوره دست گرمی

دوره دست گرمی (Binance Warm-Up Period) 7 روز و از 4 نوامبر 2021 تا 11 نوامبر 2021 خواهد بود. اگر کاربران توکن‌های DOT را در این بازه زمانی استیک کنند، این توکن‌ها قفل شده و تا وقتی که دوره حراجی به پایان نرسد، غیرقابل دسترس خواهند بود. در این بازه زمانی می‌توانید با طرز کار سیستم حراجی اسلات DOT آشنا شده و رأی دادن به پروژه‌ها را شروع کنید. به عنوان پاداش این مشارکت زود هنگام، در طرح "پاداش دست گرمی" 30 میلیون دلاری شرکت می‌کنید. قرار است این پاداش بین کاربرانی که در دوره دست گرمی شرکت کرده اند توزیع شود.

دوره حراجی

دوره حراجی یا مزایده دوره ای است که در آن توکن‌های DOT را برای پروژه‌های مورد علاقه تان استیک می‌کنید. اگر پروژه در حراجی کندل برنده شد، توکن DOT شما حداکثر تا 2 سال قفل می‌شود اما بایننس توکن BDOT را به نسبت یک به یک برای استیک کننده‌ها صادر می‌کند تا از توکن‌های DOT خودشان استفاده کنند. اگر پروژه شما پیروز نشود، DOT استیک شده پس از پایان دوره حراجی برای شما برگشت داده می‌شود.

چطور می‌توانیم از حراجی‌های اسلات دات در بایننس استفاده کنیم؟

بایننس تلاش زیادی کرده تا روشی ساده برای درآمدزایی در اختیار شما قرار دهد. مزایای استیکرها در این طرح عبارتند از:

  1. طرح پاداش 30 میلیون دلاری: شرکت کنندگان اولیه ای که برای پروژه‌های دلخواهشان DOT استیک کنند، در این پاداش 30 میلیون دلاری سهیم هستند. تنها ظرف یک هفته، کل این توکن‌ها که ارزش آنها به 30 میلیون دلار می‌رسد بین کاربران توزیع خواهد شد. توصیه می‌شود که حتماً در این طرح و پیشنهاد ویژه برای کاربران بایننس شرکت کنید.
  2. صندوق SAFU funds: بایننس مسئولانه از دارایی‌های کاربرانش حفاظت می‌کند.
  3. مکانیزم رأی گیری ساده: استیک کردن و رأی دادن تنها با یک کلیک قابل انجام است. تنها چیزی که با آن سروکار دارید، پاداش رأی گیری است و نیازی به کار با والت، پرداخت کارمزد تراکنش‌ها یا کار با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ندارید.
  4. مفید برای کاربران تازه کار: حتی اگر در زمینه کار با ارزهای دیجیتال خبره نیستید باز هم درک سیستم پاداش دهی و نوع سرمایه گذاری برای شما کاملاً ساده خواهد بود.
  5. پاداش بیشتر: بایننس در دوره دست گرمی DOT Slot Auction پاداش رأی دهی بیشتری ارائه می‌کند.
  6. بدون رقم حداقلی: برای استیکینگ رقم حداقلی وجود ندارد. می‌توانید این کار را با 0.1 DOT هم شروع کنید.
  7. راهکار نقدینگی: هرچند توکن‌های DOT شما در این سیستم قفل می‌شوند اما بایننس به همان میزان توکن BDOT در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه در مزایده اسلات دات شرکت کنیم؟

افراد مبتدی و حرفه ای هر دو می‌توانند با سیستم طراحی شده توسط بایننس در مزایده‌های اسلات دات شرکت کنند.

رأی دادن

  1. در دوره دست گرمی روی گزینه Vote برای پروژه دلخواهتان کلیک کنید تا در نهایت سهمی از 30 میلیون دلار پاداش این طرح به شما تعلق بگیرد.
  2. ساعت 12:59 روز 2021-11-11 (به وقت UTC) دوره مزایده رسماً شروع می‌شود. کاربرانی که در دوره دست گرمی شرکت نکرده اند هم می‌توانند به پروژه‌ها رأی بدهند.
  3. پس از 5 دور، مزایده به پایان می‌رسد و نتایج اعلام می‌شود. اگر پروژه‌های انتخابی شما اسلاتی را برنده شوند، DOT شما تا 2 سال قفل می‌شود. اگر این پروژه‌ها اسلات را ببازند، DOT شما ظرف 2 روز به والت Spot شما بر خواهد گشت.

دریافت پاداش‌ها

  1. در صفحه DOT Slot Auction روی [Claim Rewards] کلیک کنید.
  2. می توانید پاداش‌ها را هر ساعت یا به صورت جمعی دریافت کنید.

نتیجه گیری

در مزایده اسلات دات می‌توانید همزمان با استفاده از فناوری جدید پولکادات از پاداش‌های استیکینگ هم بهره مند شوید. شما با این کار به ساختن پروژه‌های جدید در اکوسیستم بلاک‌چین و رونق آن کمک می‌کنید.