آکادمی

دوشنبه, 22 آذر 1400 06:50

ایردراپ سولوژنیک SOLO چیست

این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)

راهنمای ایردراپ سولوژنیک (SOLO) و پاسخ به سوالات پرتکرار

پس از اعلام خبر ایردراپ 200 میلیونی SOLO، کاربران زیادی از این طرح استقبال کردند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی سوالات پرتکرار مخاطبان می‌پردازیم و به آنها پاسخ خواهیم داد.

چه اشخاصی واجد شرایط دریافت توکن‌های ایردارپ SOLO هستند؟

هر شخصی که یک Trustline به آدرس SOLO Gateway برقرار کرده باشد و در زمان گرفتن اسنپ شات توکن XRP و یا SOLO داشته باشد واجد شرایط شرکت در این ایردراپ است.

تراست لاین (TrustLine) چیست؟

تراست لاین یکی از قابلیت‌های دفترکل XRP است که امکان صدور و اجرای تراکنش با ارزهایی به غیر از XRP را فراهم می‌کند. با این قابلیت اکانت‌ها می‌توانند حد مشخصی از ارز مورد نظرشان را نگه دارند.

گرفتن اسنپ شات و توزیع توکن در چه زمان و تاریخی انجام می‌شود؟

در 24 دسامبر 2021 ساعت 8 عصر به وقت UTC یک اسنپ شات از دفتر کل XRP گرفته شده و اکانت‌هایی با تراست لاین برقرار شده به درگاه SOLO شناسایی می‌شوند. حساب‌هایی که این تراست لاین را داشته باشند، واجد شرایط دریافت توکن در بیستم ژانویه 2022 ساعت 8 عصر به وقت UTC خواهند بود.

چه تعداد توکن SOLO ایردراپ خواهد شد؟

در مجموع 200 میلیون توکن SOLO بین افراد واجد شرایط توزیع می‌شود.

نسبت ایردراپ برای موجودی XRP و SOLO کاربران چقدر است؟

100 میلیون SOLO به حساب‌هایی ایردراپ می‌شود (که تراست لاین را برقرار کرده باشند) که XRP دارند و 100 میلیون دیگر به حساب‌هایی ایردراپ می‌شود که SOLO داشته باشند.

آیا اگر XRP و یا SOLO داشته باشیم، توکن ایردراپ SOLO را دریافت می‌کنیم؟

اگر XRP و SOLO هر دو را داشته باشید، برای هر دو حساب توکن ایردراپ دریافت می‌کنید (بسته به موجودی حساب SOLO یا XRP شما، مبلغ ایردراپ هم متفاوت خواهد بود). اگر در هنگام اسنپ شات گرفتن فقط XRP داشته باشید، SOLO را فقط از استخر 100 میلیونی دریافت می‌کنید که برای XRP در نظر گرفته شده است. اگر در هنگام اسنپ شات گرفتن فقط SOLO داشته باشید (اندوخته رزرو حساب XRP هم به عنوان موجودی XRP در نظر گرفته می‌شود) ایردراپ را از استخری دریافت می‌کنید که برای هر دو توکن در نظر گرفته شده است.

بنابراین اگر هر دو را داشته باشید، ایردراپ را از هر دو استخر دریافت می‌کنید و اگر فقط یکی از دو ارز را داشته باشید، ایردراپ را از استخر مربوط به آن دریافت می‌کنید.

مثلاً موجودی آلیس به این صورت است:

XRP: 5,000

SOLO: 15,000

آلیس سهمی از استخر 100 میلیونی در نظر گرفته شده برای SOLO را خواهد داشت همچنین سهمی از منبع 100 میلیونی در نظر گرفته شده برای استخر XRP.

موجودی باب به این صورت است:

XRP: 5,000

SOLO: 0

باب تنها سهمی از استخر 100 میلیونی اختصاص یافته به XRP را خواهد داشت.

موجودی حساب جو به این صورت است:

XRP: 12

SOLO: 5,000

از آنجایی که نمی‌توان با موجودی صفر به SOLO Gateway تراست لاین برقرار کرد، جو سهمی از استخر 100 میلیونی اختصاص یافته به SOLO و سهمی از 100 میلیون در نظر گرفته شده برای استخر XRP را خواهد داشت (مبلغ مشارکت او 12 XRP است).

این ایردراپ چه تأثیری بر عرضه SOLO دارد؟

حدود 2 سال پیش، 400 میلیون SOLO تولید شد تا از آن در اکوسیستم سولوژنیک استفاده شود. بیش از نیمی از این توکن‌ها قفل شدند تا از آنها برای یک ایردراپ استفاده شود که هدف آن توسعه جامعه کاربران این توکن بود. این یعنی تیم پروژه توکن‌های جدیدی تولید نمی‌کند (اساساً انجام این کار ممکن نیست چون Sologenic Gateway آدرس خودش را سوزانده و از نظر فنی قادر به تولید توکن‌های جدید نیست) و عرضه توکن را افزایش نمی‌دهد تا باعث ایجاد تورم شود.

از این ایردراپ چقدر SOLO دریافت می‌کنم؟

بسته به تعداد اکانت‌هایی که در ایردراپ ثبت نام می‌کنند، 200 میلیون SOLO بر اساس تعداد کل آنها توزیع می‌شود.

فرض کنید مقدار نهایی XRP و SOLO که واجد شرایط ایردراپ SOLO در زمان اسنپ شات شده اند، به این صورت است:

SOLO: 20,000,000

XRP: 500,000,000

سپس تعداد ایردراپ SOLO برای دارندگان XRP و SOLO به صورت زیر محاسبه و توزیع می‌شود:

حجم ایردراپ SOLO:

 (200,000,000 ÷ 2) ÷ 20,000,000 = 5 SOLO

(5 SOLO به ازای هر SOLO در موجودی)

حجم ایردراپ XRP:

 (200,000,000 ÷ 2) ÷ 500,000,000 = 0.2 SOLO

(0.2 SOLO به ازای هر XRP در موجودی)

چگونه توکن‌ها را از طریق والت SOLO دریافت کنیم (اپلیکیشن موبایلی والت و دکس SOLO

والت SOLO (اپلیکیشن موبایلی والت و دکس SOLO) یک والت XRPL مجهز با یک اکسچنج غیرمتمرکز داخلی است که توسط تیم توسعه هسته سولوژنیک طراحی شده است. می‌توانید از این اپلیکیشن برای ذخیره امن توکن‌های SOLO، XRP یا سایر ارزهای صادر شده در لجر XRP استفاده کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن

اپ استور: https://apps.apple.com/ca/app/solo-wallet/id1497396455

گوگل پلی: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sologenicwallet

دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کرده و شرایط و ضوابط را قبول کنید.

یک والت جدید ایجاد کنید (اگر از قبل والت داشتید، به مرحله 11 بروید).

یک اسم برای والت جدید انتخاب کرده و یک رمز قوی برای آن تنظیم کنید (وارد کردن این رمز برای اجرای تراکنش‌ها لازم است).

 

عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای را در یک محل امن بنویسید که به اینترنت متصل نباشد (این عبارت را در اختیار هیچکسی قرار ندهید).

 

عبارت بازیابی را با انتخاب کلمه‌های آن به ترتیبی که در صفحه قبل نشان داده شدند، وارد کرده و تأیید کنید.

 

پس از تکمیل این مرحله والت شما تنظیم و آماده شده است.

در این مرحله باید حداقل 10 XRP در والتتان باشد تا والت فعال شود.

حالا می‌توانید آدرس خودتان را کپی کنید تا کد QR برای ارسال XRP از یک والت دیگر را مشاهده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که با این والت شما تگ مقصد ندارید.

 

بعد از ارسال 10 XRP والت شما باید موجودی مثبتی داشته باشد که این نشان می‌دهد والت شما فعال شده است. برای فعال کردن ارز SOLO در والت، روی SOLO کلیک کنید (در این مرحله اعلام می‌شود که این توکن فعال نیست).

 

روی Activate کلیک کرده و پسورد اکانتتان را وارد کنید. پس از چند ثانیه یک پاپ – آپ مشاهده می‌کنید که در آن اعلام شده والت SOLO شما فعال شده است.

 

روی Done کلیک کرده و به صفحه اصلی والت بروید.

حالا مشاهده می‌کنید که والت SOLO شما فعال شده و NOT ACTIVATED حذف شده است.

حالا می‌توانید با استفاده از این والت SOLO و XRP را ارسال و دریافت کنید. برای ترید کردن کافیست روی تب DEX کلیک کرده و بازارهای موجود برای XRPL DEX را جستجو و پیدا کنید. می‌توانید جفت توکن دلخواهتان را اضافه کرده و برای استفاده در آینده به لیست علاقمندی‌ها اضافه کنید.

موجودی SOLO و XRP شما حالا واجد شرایط ایردراپ SOLO است. توجه داشته باشید که اسنپ شات در 24 دسامبر ساعت 8 عصر گرفته خواهد شد و موجودی شما در این ساعت و تاریخ، برای مشخص کردن میزان توکن ایردراپی که دریافت می‌کنید، در نظر گرفته می‌شود.

پس از اسنپ شات، مبلغ ایردراپ (که بر اساس تعداد کل ثبت نامی‌ها محاسبه می‌شود) به صورت خودکار روی این والت‌ها توزیع می‌شود و نیازی به انجام کار خاص دیگری از سمت شما وجود ندارد.

چگونه از طریق اکسچنج غیرمتمرکز Sologenic.org ثبت درخواست کنیم؟

Sologenic.org یک اکسچنج غیرمتمرکز است که بر روی لجر XRP ساخته شده و به کاربران امکان می‌دهد به والت خودشان متصل شده (والت دکس سولوژنیک، سولو والت، XUMM، دستگاه لجر، D’CENT) و در اکسچنج غیرمتمرکز معامله کنند یا اینکه تراکنش‌های ساده اجرا کنند مثل اضافه کردن یک تراست لاین، تغییر تنظیمات اکانت و غیره.

اول به org رفته و روی Access DEX کلیک کنید.

حالا روی Connect Wallet از نوار منو کلیک کرده و والت دلخواهتان را انتخاب کنید. اگر سولو والت یا XUMM را انتخاب می‌کنید باید از قبل اکانت خودتان را با این پلتفرم‌ها تنظیم کرده باشید تا یک اعلان دریافت کنید و یا اینکه کد QR را اسکن کنید. برای دستگاه‌های سخت‌افزاری مثل لجر و D’CENT آنها را به کامپیوتر وصل کرده و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

 

وقتی والت ثبت نامی شما متصل شد، به تب WALLET از نوار منو بروید. مشاهده می‌کنید که SOLO بین ارزها قرار دارد اما وضعیت آن Inactive است. روی دکمه Activate در سمت راست کادر کلیک کنید.

 

می توانید تأیید کنید که ارز SOLO را به والتتان اضافه می‌کنید و بعد روی Next کلیک کنید.

تراکنش را تأیید کنید.

در این مرحله باید تراکنش را با والتی که قبلاً متصل کردید امضاء کنید. لطفاً برای امضا شدن تراکنش دستورالعمل‌های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید.

پس از امضاء، ارسال و اعتبارسنجی تراکنش متوجه می‌شوید که وضعیت SOLO به Active تغییر می‌کند. حالا می‌توانید با والت خودتان SOLO ارسال و دریافت کنید.

حالا می‌توانید در اکسچنج غیرمتمرکز با هر ارزی که در XRPL (لجر XRP) موجود است تراکنش اجرا کنید.

حالا موجودی SOLO و XRP شما واجد شرایط ایردراپ SOLO خواهد بود. توجه داشته باشید که اسنپ شات 24 دسامبر ساعت 8 عصر به وقت UTC گرفته می‌شود و موجودی شما در آن ساعت و تاریخ برای محاسبه حجم ایردراپی که دریافت می‌کنید، در نظر گرفته می‌شود.

پس از اسنپ شات، توکن‌های ایردراپ (که بر اساس تعداد کل ثبت نامی‌ها محاسبه می‌شود) به صورت خودکار به والت شما تعلق می‌گیرد و نیاز به انجام کار دیگری ندارید.

چگونه از طریق والت XUMM ثبت نام کنیم؟

XUMM یک والت XRPL کامل و مجهز است که توسط XRPL Labs طراحی و تولید شده است. می‌توانید اپلیکیشن XUMM را به اکانت Sologenic.org خودتان هم متصل کنید و از طریق مرورگر وب از اکسچنج غیرمتمرکز استفاده کنید.

برای اضافه کردن تراست لاین به SOLO با استفاده از اپلیکیشن XUMM کافیست اپلیکیشن را از XUMM دانلود کنید.

دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا یک والت در XUMM ساخته یا والت را وارد کنید. پس از انجام کار باید اکانت خودتان را حداقل با 10 XRP پر کنید. سپس روی دکمه “+” Add” در قسمت سمت راست مایل به وسط صفحه کلیک کنید.

 

از این فهرست Sologenic را انتخاب کنید.

روی SOLO از منوی سمت چپ کلیک کرده و سپس روی Sign to add token کلیک کنید.

جزئیات تراکنش را تأیید کرده و دکمه را حرکت دهید تا تراکنش امضا و تأیید شود.

حالا می‌توانید بررسی کنید که SOLO اضافه شده باشد و می‌توانید با این حساب SOLO ارسال و دریافت کنید.

حالا موجودی SOLO و XRP شما واجد شرایط ایردراپ SOLO محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که اسنپ شات 24 دسامبر ساعت 8 عصر به وقت UTC گرفته می‌شود و موجودی شما در آن ساعت و تاریخ برای محاسبه حجم توکن ایردراپی که دریافت می‌کنید، در نظر گرفته می‌شود.

پس از اسنپ شات، توکن‌های ایردراپ (که بر اساس تعداد کل ثبت نامی‌ها محاسبه می‌شود) به صورت خودکار به والت شما تعلق می‌گیرد و نیاز به انجام کار دیگری ندارید.

چگونه از طریق XRPTOOLKIT ثبت نام کنیم؟

XRPTOOLKIT یک جعبه ابزار تحت وب کامل و مجهز برای انجام عملیات مختلف در لجر XRP است. می‌توانید با استفاده از والت‌های سخت‌افزاری مثل لجر، D’CENT، Cobo Vault و XUMM ارتباط را برقرار کرده و تراکنش‌ها را امضاء کنید.

به سایت https://www.xrptoolkit.com رفته، روی Get Started کلیک کرده و والتتان را متصل کنید.

پس از اتصال به تب Accounts منتقل می‌شوید. در اینجا می‌توانید ارزهایی که هم اکنون در والتتان دارید را مشاهده کنید. روی + Add Asset کلیک کنید.

در لیست Asset، روی SOLO (Sologenic) و سپس add کلیک کنید.

تراکنش را با استفاده از والتتان امضا کنید.

پس از امضای تراکنش SOLO را به عنوان یک Trusted Assed با وضعیت Active در لیست مشاهده می‌کنید.

 

حالا موجودی SOLO و XRP شما واجد شرایط ایردراپ SOLO محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که اسنپ شات 24 دسامبر ساعت 8 عصر به وقت UTC گرفته می‌شود و موجودی شما در آن ساعت و تاریخ برای محاسبه حجم توکن ایردراپی که دریافت می‌کنید، در نظر گرفته می‌شود.

پس از اسنپ شات، توکن‌های ایردراپ (که بر اساس تعداد کل ثبت نامی‌ها محاسبه می‌شود) به صورت خودکار به والت شما تعلق می‌گیرد و نیاز به انجام کار دیگری ندارید.

چگونه در طریق لجر یا D’CENT در ایردراپ ثبت نام کنیم؟

دستورالعمل‌های ثبت نام در ایردراپ با استفاده از دکس Sologenic.org را مشاهده کنید. باید والت را برای امضای تراکنش متصل کنید. پس از اتصال والت به Sologenic.org دستورالعمل‌های نمایش داده شده روی صفحه را برای امضای تراکنش‌ها و اضافه کردن ارز SOLO به حسابتان دنبال کنید.

یا اینکه می‌توانید از سایت XRPTOOLKIT هم برای اتصال والت‌های سخت‌افزاری و امضای تراکنش‌ها استفاده کنید.

چگونه تراست لاین را به صورت دستی اضافه کرده و از طریق والت خصوصی خودم در ایردراپ ثبت نام کنم؟

می توانید با استفاده از اطلاعات زیر یک تراست لاین به درگاه سولوژنیک برقرار کنید:

Sologenic Gateway (Issuer): rsoLo2S1kiGeCcn6hCUXVrCpGMWLrRrLZz

SOLO Currency Code: 534F4C4F00000000000000000000000000000000 Limit: 400,000,000

اگر XRP شما در یک اکسچنج باشد، چه مراحلی را باید طی کنید؟

اگر XRP شما در یک اکسچنج متمرکز (مثل بایننس) قرار دارد باید با اکسچنج هماهنگ کرده و بپرسید که آیا از ایردراپ SOLO پشتیبانی می‌کند یا خیر. تیم توسعه SOLO هم در حال برقراری ارتباط با اکسچنج‌ها است تا درباره ایردراپ پیش رو با آنها صحبت کند اما اینکه آنها مشارکت در این طرح را قبول می‌کنند یا خیر بستگی به تصمیم خودشان دارد (قطعاً اگر کاربران زیادی از اکسچنج درخواست کنند، ممکن است به دلیل حجم بالای تقاضا پاسخ مثبت بدهند).

یا اینکه می‌توانید کنترل دارایی‌های خودتان را در والت شخصی خودتان داشته باشید مثل سولو والت، XUMM یا لجر. به این ترتیب می‌توانید از شرکت در ایردراپ مطمئن باشید.

اگر SOLO شما در یک اکسچنج باشد، چه مراحلی را باید طی کنید؟

به همین ترتیب اگر SOLO شما در یک اکسچنج متمرکز (مثل Probit) قرار دارد، باید با اکسچنج هماهنگ کنید. تیم توسعه SOLO هم در حال برقراری ارتباط با اکسچنج‌ها است تا درباره ایردراپ پیش رو با آنها صحبت کند اما اینکه آنها مشارکت در این طرح را قبول می‌کنند یا خیر بستگی به تصمیم خودشان دارد (قطعاً اگر کاربران زیادی از اکسچنج درخواست کنند، ممکن است به دلیل حجم بالای تقاضا پاسخ مثبت بدهند).

یا اینکه می‌توانید کنترل دارایی‌های خودتان را در والت شخصی خودتان داشته باشید مثل سولو والت، XUMM یا لجر. به این ترتیب می‌توانید از شرکت در ایردراپ مطمئن باشید.

چگونه از اکوسیستم سولوژنیک پشتیبانی کنیم؟

ما در حال ساختن اکوسیستمی هستیم که هدف آن ایجاد انقلابی در معامله ارزهای دیجیتال است و با حمایت شما جامعه ما قدرتمندتر و قوی تر خواهد شد.

روش‌های مشارکت:

  • ارائه بازخورد در دکس و اپلیکیشن‌های والت
  • پیدا کردن باگ در دکس و اپلیکیشن‌های والت
  • مشارکت در کد (https://github.com/sologenic)
  • ایجاد یک جامعه محلی در منطقه خودتان برای تبلیغ اکوسیستم ما