آکادمی

یکشنبه, 26 دی 1400 03:41

کسب درآمد بصورت ارز دیجیتال در بازی Thetan Arena

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

تتان آرنا یکی از بازی‌های سبک "بازی برای درآمدزایی" است که در سطح جهان عرضه شده و از تکنولوژی کریپتو و بلاک‌چین استفاده می‌کند. این بازی یک بازی مبارزه‌ای چند نفره آنلاین (MOBA) است که بازیکنان می‌توانند در آن تیم تشکیل دهند، به سایر بازیکنان در سطح جهان ملحق شوند و با هم در مقابل سایر بازیکنان بجنگند تا به جایزه‌های خاصی هم در بازی و هم در دنیای واقعی دست پیدا کنند. اجرای این بازی مستلزم داشتن مهارت‌های فردی خاص و یک استراتژی مناسب است تا بتوانید از این طریق به درآمد خوبی برسید. تتان آرنا هم مثل اکثر بازی‌های MOBA، نقشه‌هایی برای مودهای مختلف دارد اما حالت محبوب MOBA شبیه به اکثر بازی‌های این سبک است. این راهنما برای کاربران جدیدی نوشته شده که تازه قصد پیوستن به این بازی را دارند. با ما همراه باشید تا با نکات و ترفندهای مهم بازی آشنا شوید.

مودهای بازی در تتان آرنا

تتان آرنا 5 مود مختلف دارد که بازیکنان می‌توانند در این مودها با هم رقابت کنند. این مودها Deathmatch، Battle Royale، Superstar، Tower Siege و Custom mode هستند. بازیکن می‌تواند با دوستانش بازی را اجرا کند یا اینکه به صورت تصادفی با سایر بازیکنان سطح جهان وارد رقابت شود.

 

Deathmatch – در این حالت باید گروه مقابل را زیر 3 دقیقه حذف کنید تا امتیاز حذف را دریافت کرده و تبدیل به تیم برنده شوید. در این حالت تیمی متشکل از 4 پلیر با هم رقابت می‌کنند.

Battle Royale (تک یا دوتایی) – در این حالت مجموعاً 12 پلیر با هم رقابت می‌کنند تا دیگران را ظرف کمتر از 4 دقیقه حذف کنند. مثل بازی Battle Royale، در این حالت هم یک محدوده بسته وجود دارد که به مرور زمان کوچکتر و کوچکتر می‌شود.

Superstar – رقابت هشت نفره برای جمع آوری حداکثر 50 امتیاز از سوپراستار mother که 4 دقیقه به تولید ستاره‌های امتیازده ادامه می‌دهد.

Tower Seige – هر یک از 4 پلیر، یک قلعه دارند که باید از آن دفاع کنند و هدفشان این است که همزمان با دفاع از قلعه خودشان، قلعه رقیب را واژگون کنند. اگر تا انتهای بازی هیچ یک از قلعه‌ها نابود نشوند، تیمی با بیشترین امتیاز سلامت برنده می‌شود.

Custom Battle – پلیرها می‌توانند گیم پلی را به صورت دلخواه تنظیم کنند تا آن را در یک حالت دلخواه، با تعداد پلیر دلخواه و در نقشه دلخواه اجرا کنند.

چگونه هیروها را در تتان آرنا تقویت کنیم؟

در ابتدای بازی به هر بازیکن یک هیروی رایگان داده می‌شود که بازی را با آن شروع می‌کند. در این بازی سه گروه هیرو وجود دارد: Assassins، Marksman و Tank.

هیروهای Assassin: اساسین‌ها قاتلانی هستند که می‌توانند وارد یک جنگ شده و دشمنان را از بین ببرند و از صحنه فرار کنند. معمولاً سرعت حمله و جان این هیروها کمتر است اما قابلیت جابجایی زیادی دارند.

هیروهای Marksman: این هیروها حداکثر DPS را در تیم دارند و برای ایجاد آسیب مهلک در دشمنان نقش مهمی دارند. معمولاً جان این هیروها در محدوده نرمال – متوسط قرار دارد همچنین سرعتشان.

هیروهای Tank: این هیروها سپر کل تیم هستند و در صورت داشتن مهارت‌های مناسب می‌توانند در تغییر روند بازی در مبارزات تیمی نقش مهمی ایفا کنند. از آنجایی که این هیروها دائماً ضربه می‌خورند، نسبت به بقیه هیروها جان بیشتری دارند اما قدرت حمله عادی و سرعت نسبتاً کمی دارند.

هیروها بر اساس میزان کمیابی و نوع اسکین هم دسته بندی می‌شوند اما بازیکنانی به دنبال این موضوعات هستند که در بازی پول خرج می‌کنند تا هیروهای خاصی به دست آورند. می‌توان هیروها را در بازار آنلاین طراحی شده توسط توسعه دهندگان بازی مبادله کرد.

اهمیت درک مهارت‌های هیرو

در تتان آرنا هر هیرو یک مهارت خاص دارد که مخصوص خود اوست. بعلاوه، پلیر می‌تواند صرف نظر از نوع هیرو، در نبردها 2 مهارت دیگر را هم انتخاب کند تا از آنها استفاده کند.

در مجموع 15 مهارت مختلف وجود دارد که می‌توانید انتخاب را از بین آنها انجام دهید. این مهارت‌ها بر اساس میزان کمیابی هم دسته بندی می‌شوند.

ترفندها و نکات بازی تتان آرنا

در ادامه به یکسری نکات مهم می‌پردازیم که برای بازیکنان تازه کار مفید هستند:

1. کاملاً با شرایط و صحنه آشنا شوید

بازیکن باید متناسب با مودی که در آن نقش آفرینی دارد، از یک استراتژی مناسب استفاده کند. برای دستیابی به این هدف بازیکن باید به خوبی با صحنه‌ها و حالت‌های بازی آشنا باشد. حالت battle royal با Deathmatch متفاوت است و گیم پلی این دو تفاوت زیادی دارد. اعضای تیم باید حین نبرد به خوبی در صحنه پخش شوند تا کل صحنه را تحت نظر داشته باشند و از سایر اعضا حمایت کنند.

2. استفاده درست از Bushes (بوته‌ها) و کاورها

در نقشه بازی اشیای مختلفی مثل بوته، دیوار، گیفت باکس وجود دارد که می‌توان از آنها برای مخفی شدن، اجرای حملات غافل گیر کننده یا دور شدن از دشمنان استفاده کرد. پلیر باید برای استفاده درست از این امکانات، با سلاح‌ها و سبک حمله آشنا باشد تا در رقابت از سایر پلیرها پیشی بگیرد.

3. استفاده از قابلیت درمان آسیب

استفاده از قابلیت‌های درمان آسیب اهمیت زیادی در بازی دارد بخصوص برای هیروهای اساسین که جان کمتری دارند اما نقش خیلی مهمی در بازی ایفا می‌کنند.

4. توجه به اهمیت بازی گروهی

Deathmatch حداکثر پاداش را در بازی ایجاد می‌کند و در این حالت بازی کردن به صورت تیمی بسیار مهم است. با داشتن هماهنگی درست بین اعضای تیم، یک گروه می‌تواند به راحتی از سایر گروه‌ها پیشی گرفته و به صدر جدول امتیازات حرکت کند بنابراین همیشه بازی کردن به صورت گروهی مهم و سودآور است.

چگونه با انجام بازی درآمد کسب کنیم؟

مهم ترین موضوع در بازی تتان آرنا به دست آوردن پول واقعی با انجام بازی است اما این کار چندان هم راحت نیست. در بازی روش‌های خاصی برای درآمدزایی وجود دارد اما درآمد شما بستگی به چند عامل دارد که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

1. کسب درآمد برای پلیرهای رایگان

بازی تتان آرنا دو ارز دارد: تتان کوین (THC) و تتان جم (THG). پلیر پس از هر پیروزی در هر بازی، هر دوی این کوین‌ها را جایزه می‌گیرد و می‌توان کوین THC را در بازارهای آنلاین خرید و فروش کرد. این مکانیک‌های بازی بر اساس شبکه کریپتوی بایننس کار می‌کنند که بسیار روان و استفاده از آن راحت است.

در ابتدای بازی به هر بازیکن 3 هیروی رایگان تعلق می‌گیرد که می‌تواند از آنها برای همه مودهای بازی و هر تعداد بار استفاده کند اما این هیروها به غیر از کاپ و مدال، مزیت خاص دیگری در بازی ایجاد نمی‌کنند.

این کاپ‌ها رتبه بازیکن را تعیین می‌کنند و پس از رسیدن به مراحلی خاص، به بازیکن THC تعلق می‌گیرد که می‌توان از آن برای خرید باکس یا معاوضه آن با ارز واقعی استفاده کرد. اما یکسری محدودیت برای معامله THC وجود دارد. در عین حال، این تنها روشی است که یک پلیر رایگان می‌تواند از تتان آرنا کسب درآمد کند.

2. کسب درآمد توسط پلیرهای غیررایگان

هیروهایی که از بازار خریداری شده یا از جعبه‌ها استخراج می‌شوند مزایای خاص دیگری در نبرد دارند. هر بازیکن می‌تواند در بازار بازی با پرداخت پول واقعی یا ارز درون بازی، جعبه بخرد. سه نوع جعبه یعنی Common، Epic و Legendary در بازی وجود دارند که در هر کدام ممکن است یک هیروی خاص باشد. می‌توان این هیروها را به صورت مستقیم خرید و فروش کرد یا برای به دست آوردن ارز بازی از آنها استفاده کرد.

امکان خرید هیرو از بازار هم وجود دارد. وقتی این هیروها برای شما بازی کنند، پس از هر برد در بازی توکن THC و THG برای شما ایجاد می‌کنند. در ادامه پاداش روزانه هر کلاس خاص از هیروها مشخص شده است.

مورد مهم بعدی که باید در نظر داشت، حداکثر میزان نبردی است که یک کلاس هیروی خاص می‌تواند در آن شرکت کند و در جدول بالا مشخص شده است. مثلاً یک Epic Hero با اسکین Rare می‌تواند حداکثر 402 نبرد را انجام دهد. پس از آن هم پلیر می‌تواند با هیرو بازی کند اما از پیروزی‌های این هیرو توکنی به دست نخواهد آورد. بنابراین باید قبل از خرید، با پتانسیل‌های هیروهای خاص آشنا باشید. فاکتورهای دیگری مثل سطح هیرو و کلاس Trophy هم وجود دارد که باید در نظر داشت.

در این مطلب با بازی تتان آرنا و مکانیزم کسب درآمد آن آشنا شدید. توصیه می‌شود که اول با استفاده از هیروهای رایگان کنترل خوبی بر گیم پلی بازی به دست آورید و یک استراتژی خوب برای پیروزی در بازی پیدا کنید. برنده شدن در هر بازی نیاز به مهارت و استراتژی دارد. پس از اینکه با سیستم بازی آشنا شدید، می‌توانید هیرو بخرید، جعبه باز کنید و از سرمایه خودتان به خوبی استفاده کنید.