آکادمی

یکشنبه, 07 اسفند 1401 03:13

آشنایی با 5 شتاب دهنده تراکنش‌های بیت‌کوین برای سال 2022-2023

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

بازار بلاک‌چین به سرعت رو به رشد است، همچنین تراکنش‌های بیت‌کوین. حجم یک بلاک در بلاک‌چین بیت‌کوین، حداکثر می‌تواند به 1 مگابایت برسد. فرا رفتن از این محدودیت باعث می‌شود که کل شبکه بلاک‌چین دچار مشکل شده، تراکنش‌ها با تأخیر اجرا شوند، شبکه دچار تراکم شود و غیره.

همه تراکنش‌های بیت‌کوین باید از یک استخر تأیید به نام مم پول بیت‌کوین عبور کنند که این موضوع بستگی به کارمزد تراکنش‌ها دارد. اگر کارمزد تراکنش بیشتر باشد، ماینرها سریع‌تر آن را برداشته و تأیید می‌کنند. نقش شتاب دهنده تراکنش هم به همین موضوع ارتباط دارد. برای شتاب دادن به اجرای تراکنش، باید کارمزد اضافه یا همان کارمزد شتاب دادن به تراکنش را پرداخت کنید.

شتاب دهنده تراکنش بیت‌کوین چیست؟

شتاب دهنده‌های تراکنش بیت‌کوین، سرویس‌هایی برون زنجیره‌ای هستند که با دریافت یک کارمزد مشخص، سرعت اجرای تراکنش‌های شما را افزایش می‌دهند تا شبکه، تراکنش شما را سریع‌تر تأیید کند. این سرویس‌ها در اصل توسط خود ماینرها اداره می‌شوند تا درآمد آنها را از ماینینگ افزایش دهند.

در دسامبر 2017 شبکه بلاک‌چین بیشتر از 450 هزار تراکنش را در هر روز پردازش می‌کرد که این مسئله باعث ایجاد تراکم شدید در شبکه شد. شتاب دهنده‌های بیت‌کوین می‌توانند پردازش تراکنش‌ها را روان‌تر کنند و زمان و تلاش لازم برای اجرای تراکنش‌ها را کاهش دهند.

بهترین شتاب دهنده‌های تراکنش

در ادامه نگاهی به چند مورد از بهترین شتاب دهنده‌های تراکنش بیت‌کوین داریم:

 

ViaBTC

ViaBTC در سال 2017 شروع به کار کرد و محدودیت یک مگابایتی بلاک‌های بیت‌کوین را به چالش کشید. این سرویس رایگان است اما برای تراکنش‌هایی با کارمزد کم یا تراکنش‌های فوری، هزینه اضافه دریافت می‌کند. با مدل رایگان این سرویس می‌توانید 100 شتاب دهنده را در هر ساعت استفاده کنید.

کاربران برای استفاده از این سرویس باید شناسه تراکنش را مشخص کنند. برای استفاده از سرویس‌های غیررایگان باید حداقل 0.0001 بیت‌کوین/کیلوبایت هزینه کنید. همچنین برای استفاده از خدمات این پلتفرم نیازی به عضویت در آن نیست. کافیست TXID را با قالب مشخصی که در بلاک چین اکسپلوررهای بیت کوین وجود دارد، در اختیار داشته باشید.

BTC.com

خود BTC.com سرویس شتاب دهنده بیت‌کوین ندارد اما این کار را در همکاری با سرویس‌های ماینینگ دیگر انجام می‌دهد تا از ایجاد تراکم در سرویس‌های تراکنش بیت‌کوین جلوگیری کند. کارمزدها، بستگی به تراکم شبکه دارند. BTC.com می‌تواند تأیید تراکنش را به 75 درصد در یک ساعت یا 98 درصد در 4 ساعت افزایش دهد. برای استفاده از خدمات رایگان کافیست فقط در سرویس شتاب دهنده ثبت نام کنید. اما مبلغ خدمات غیررایگان بستگی به میزان تراکم شبکه دارد و غیرقابل استرداد است.

360 BTC Accelerator

با استفاده از شتاب دهنده رایگان 360 BTC همیشه شانس تأیید تراکنش را دارید حتی با پرداخت کارمزد بسیار کم. این سرویس به خودی خود کار ماینینگ انجام نمی‌دهد و به ماینرها وصل نیست اما همه تراکنش‌های شما از طریق بازپخش مجدد تراکنش‌های تأیید نشده در شبکه، تأیید خواهند شد. در این فرایند، تراکنش شما توسط سایر استخرهای ماینینگ مثل ViaBTC انتخاب شده و تأیید می‌شود. استفاده از این سرویس بسیار راحت است و نیاز به ثبت نام ندارد.

BTC Nitro

BTC Nitro یک شتاب دهنده رایگان است که برای شتاب دادن به تأیید تراکنش‌های بیت کوین با چندین استخر ماینینگ همکاری دارد. در صورتیکه تراکنش شما به دلایلی مثل کم بودن کارمزد تأیید نشود، BTC TX یک کارمزد اضافه در نظر گرفته و فرایند تأیید را با ارسال تراکنش به استخرهای همکار، شتاب می‌دهد. این پلتفرم یک سرویس پریمیوم هم دارد که کاربران می‌توانند در آن با پرداخت کارمزد اضافه، به خروجی بهتری دست پیدا کنند.

BitAccelerate

BitAccelerate یک شتاب دهنده تراکنش رایگان برای بیت کوین است که به شما کمک می‌کند به راحتی تراکنش‌های تأیید نشده خودتان را تأیید کنید. BitAccelerate از شما می‌خواهد که اول شناسه تراکنش یا TXID را وارد کرده و روی دکمه Accelerate کلیک کنید تا تراکنش شما با استفاده از 10 نود بیت کوینی، دوباره در شبکه پخش شود. برای رسیدن به نتایج سریع‌تر، می‌توانید هر شش ساعت یک بار تراکنش‌های گیر کرده را دوباره ارسال کنید و BitAccelerate آنها را ارسال می‌کند تا وقتی که تأیید شوند. برای استفاده از این سرویس نیازی به عضویت ندارید.