آکادمی

چهارشنبه, 16 فروردين 1402 02:20

اعلان ولز Wells notice چیست و چه معنایی دارد؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

همچنان که صنعت کریپتو به دنبال ایجاد شفافیت مقرراتی است، قانونگذاران در واشنگتن هم در تلاش برای انجام اقداماتی هدفمند بر علیه چند شرکت در این صنعت هستند.

به ویژه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در حال حاضر مشغول‌تر از همیشه و در حال بازرسی و جریمه شرکت‌هایی است که اوراق بهادار ثبت نشده می‌فروشند.

22 مارس 2023، اکسچنج آمریکایی کوین بیس یک اعلان ولز دریافت کرد. اعلان ولز مقدمه‌ای برای طرح اتهام بر علیه شرکت‌های سهامی عام توسط SEC است.

اعلان ولز بر اساس نام جان.ای ولز نام گذاری شده که در سال 1972 نقش رئیس کمیته مشورتی SEC را داشت. این اعلان‌ها توسط SEC برای هشدار دادن به یک شرکت صادر می‌شوند. در رابطه با کوین بیس، SEC قصد دارد به دلیل اتهام نقض قوانین اوراق بهادار، بر علیه این شرکت طرح دعوی کند.

سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده و انجمن ملی فروشندگان اوراق بهادار آمریکا هم از جمله نهادهایی هستند که ممکن است اعلان ولز صادر کنند.

به گفته SEC، اعلان ولز یک طرح دعوی رسمی یا کشف تخلف نیست بلکه در پایان تحقیقات و به عنوان یک گام مقدماتی پیش از اینکه SEC یک اقدام مدنی انجام دهد یا از گیرنده اخطار شکایت کند، صادر می‌شود. معمولاً این اعلان‌ها توسط کارمندانی از آژانس ارسال می‌شوند که اختیار شروع تحقیقات قانونی را ندارند و ممکن است یک مرجع، بدون ارسال اعلان ولز به یک شرکت اتهام وارد کند.

گیرنده این اخطار 30 روز فرصت دارد تا به آن پاسخ دهد. وکیل شرکت می‌تواند از SEC درخواست کند تا شواهد مورد استفاده برای مطرح شدن این ادعا را ارایه دهد و سعی کند SEC را متقاعد به توقف این اقدام کند.

همچنین بنا به صلاح‌دید SEC، شخص یا سازمان مربوطه می‌تواند با این آژانس وارد مذاکره شود.

صدور اعلان ولز به صورت علنی توسط قانونگذاران اعلام نمی‌شود و هر شرکتی که این اعلان را دریافت می‌کند، لزوماً خبر دریافت آن را منتشر نمی‌کند.

اگر SEC تصمیم به پیش بردن اتهام بگیرد، یک شکایت رسمی ثبت کرده و ممکن است یک اعلامیه مطبوعاتی منتشر کند تا عموم مردم را از این اقدام باخبر کند.

کوین بیس تنها یکی از کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال است که اعلان ولز دریافت کرده‌اند. ماه پیش، Paxos صادر کننده یک کوین باثبات هم پس از دریافت اعلان ولز، تولید کوین‌های باثبات Binance USD را متوقف کرد.

چند روز قبل از آن هم، اکسچنج کراکن با پرداخت جریمه 30 میلیون دلاری به SEC در رابطه با طرح پاداش استیکینگ این شرکت، با قانونگذاران SEC به توافق رسید.

قبل از اینکه کراکن اقدام به پرداخت این جریمه کند، خبر ارسال اعلان ولز برای این شرکت عمومی نشده بود اما قبلاً کراکن به دلیل ادعای نقض تحریم‌های ایران، یک جریمه 362 میلیون دلاری به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا پرداخت کرده بود.

گرچه عده‌ای از این اقدامات SEC استقبال نمی‌کنند اما برخی دیگر مثل سناتور الیزابت وارن این اقدامات را تحسین کرده و می‌گویند "صنعت کریپتو از قدرت SEC وحشت دارد."