آکادمی

سه شنبه, 05 ارديبهشت 1402 20:43

معرفی اترمیل EtherMail سرویس ایمیل جدید وب 3

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اترمیل به دنبال ایجاد "ارتباطات والت به والت رمزنگاری شده و ناشناس" برای قدرت بخشیدن به وب 3 و تقویت بازار تبلیغات است.

خلاصه مطلب

  • با توجه به تمرکز وب 3 بر محرمانگی، امنیت و حریم خصوصی، یکی از چالش‌های مهم این نسخه از وب، ارتباطات بین کاربران است.
  • معمولاً سرویس‌های ایمیل سنتی به صورت متمرکز اداره شده و فاقد ویژگی‌هایی مثل حفاظت از امنیت حساب‌های کاربری و محرمانگی هستند.
  • اترمیل با بهره گیری از فناوری بلاک‌چین، پیام‌های کاربران را رمزنگاری سرتاسری کرده و امنیت آنها را تقویت می‌کند.
  • یکی از روش‌های اترمیل برای مقابله با ایمیل‌های اسپم، پلتفرم مجازی Paywall است که به کاربران امکان می‌دهد نوع ایمیل‌های تبلیغاتی که مایل به خواندن آن هستند را تعیین کنند.
  • سیستم پاداش فعلی اترمیل، EMC است و کاربران می‌توانند با خواندن ایمیل، اتصال والت به حسابشان، دعوت از سایر کاربران و غیره EMC به دست آورند.
  • در نهایت EMT جایگزین EMC خواهد شد. EMT توکن کاربردی بومی این پلتفرم است و همه توکن‌های EMC به EMT تبدیل خواهند شد.

اترمیل (EtherMail) نام شرکتی است که هدف آن تحول سیستم ایمیل و سازگار کردن آن با وب 3 است. اترمیل ادعا می‌کند که ارایه دهنده اولین راهکار ایمیل وب 3 است و قصد ایجاد ارتباطات والت به والت رمزنگاری شده و ناشناس را دارد.

حرکت از وب 2 به وب 3 از جمله پیشرفت‌هایی است که کاربران دنیای بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال و کسب و کار مدتهاست منتظر به وقع پیوستن آن هستند. قرار است در این نسل جدید اینترنت، شاهد پس گرفتن کنترل وب از شرکت‌ها و سازمان‌های متمرکز و برگشت آن در اختیار کاربران معمولی باشیم. یکی از دیدگاه‌های حامیان وب 3 این است که این پس گرفتن اختیار و قدرت به تقویت حریم خصوصی، امنیت و ناشناس ماندن کاربران کمک خواهد کرد.

ارتباطات در وب 3

با وجود ادامه توسعه و تکمیل وب 3، ارتباطات بین کاربران در این نسخه از وب تا حدی سخت و خسته کننده است. وجود انواع پلتفرم‌های مختلف - از جمله اکسچنج‌ها، والت‌های مختلف، اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک‌چین و غیره - باعث شده که کاربران وب 3 برای برقراری ارتباطات و قرار گرفتن در جریان تغییرات نیاز به استفاده از چندین پلتفرم داشته باشند و مسئله اعلان‌های ناخواسته و اسپم هم همچنان پابرجا باشد.

برای برقراری ارتباط در وب 3 پلتفرم‌های ایمیل وب 2 گزینه مناسبی نیستند. گرچه سرویس‌های ایمیل سنتی امکانات زیادی دارند - از جمله یک بستر واحد برای مدیریت ارتباطات، قابلیت فیلتر ایمیل‌های اسپم و اعلان‌های ناخواسته و غیره - اما این سرویس‌ها فاقد ویژگی‌های کلیدی برای وب 3 هستند یعنی محرمانگی، رمزنگاری و امنیت.

هدف اترمیل هم رفع این کمبود است. این پلتفرم از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد که با والت‌های دیجیتال خودشان ارتباط برقرار کنند و به صورت بلادرنگ دارایی‌های دیجیتال خودشان را مدیریت کنند. بهتر اینکه، ایمیل‌های بین کاربران اترمیل همیشه رمزنگاری سرتاسری می‌شوند بنابراین هیچ شخصی در تیم اترمیل به ایمیل‌ها یا سایر داده‌های کاربران دسترسی ندارد.

مدل Read-to-earn

در سیستم‌های ایمیل سنتی ممکن است ناشران تبلیغات یا ارسال کنندگان ایمیل‌های اسپم کاربران را هدف بگیرند در حالی که کاربران چاره‌ای به غیر از بلاک کردن این افراد ندارند. اما اترمیل به کاربران امکان می‌دهد که بر اساس میزان ارزش حساب‌های خودشان برای آگهی دهندگان، درآمد و پاداش کسب کنند.

اترمیل از پلتفرمی به نام Paywall استفاده می‌کند که در آن کاربران می‌توانند نوع محتوایی که مایلند در ازای دریافت پاداش مطالعه کنند را مشخص کنند. شرکت‌های تبلیغاتی هم باید برای دسترسی به صندوق ایمیل یک کاربر هزینه پرداخت کنند. به این ترتیب امکان پاداش دادن به کاربران همزمان با حفاظت از آنها در برابر پیام‌های اسپم فراهم می‌شود.

EMC و EMT چیست؟

EMC توکن اترمیل برای پاداش دادن است. در نهایت این شرکت توکن کاربردی بومی $EMT را عرضه خواهد کرد و همه توکن‌های EMC به $EMT تبدیل خواهند شد. کاربران می‌توانند با انجام یک یا چند مورد از کارهای زیر EMC به دست آورند:

  • خواندن ایمیل در پلتفرم اترمیل
  • اتصال والت دیجیتال برای دسترسی به حساب اترمیل
  • تکمیل اتصال IMAP
  • دعوت کاربران دیگر به پلتفرم اترمیل و غیره.