آکادمی

سه شنبه, 06 تیر 1402 00:51

3 گام جهت آماده شدن برای بازار صعودی بعدی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

احتمالاً شما هم مثل سایر تریدرهای بازار کریپتو هنوز در تلاش برای حل مشکلات ناشی از آخرین بازار خرسی کریپتو هستید. اما با اینکه فدرال رزرو همچنان سعی دارد برای کاهش تورم نرخ بهره را افزایش دهد، بعضی از ارزهای دیجیتال اخیراً صعود قابل توجهی داشته‌اند. در ماه ژانویه 2023 بیت‌کوین 39 درصد و اتریوم حدود 31 درصد صعود داشتند و همچنان در همان سطح باقی مانده‌اند. با توجه به صعود قیمت این ارزهای دیجیتال، حالا وقت آن رسیده که به صعود بعدی بازار کریپتو فکر کنیم.

برای اینکه آماده بازار صعودی بعدی باشید، باید چند مرحله را طی کنید. اول از همه باید با دقت درباره بازار کریپتو تحقیق کنید تا بتوانید فرصت‌های بالقوه این بازار را تشخیص دهید. گرچه در حال حاضر شاهد علائمی از بهبود وضعیت بازارهستیم اما ممکن است این شرایط ناگهان تغییر کند. در این مطلب به بررسی سه گامی می‌پردازیم که می‌توانید با طی کردن آنها برای صعود بعدی بازار آماده شوید.

  1. از طریق آشنایی با جدیدترین فرصت‌های بازار صعودی، یاد بگیرید که چطور در این بازار پیشگام باشید.
  2. استراتژی‌های معاملاتی خودتان را تنظیم کنید تا به صورت آهسته و امن در این بازار ریسک کنید.
  3. با محصولات و فعالیت‌های معاملاتی پیشرفته آشنا شوید.

با کمی آمادگی می‌توانید خودتان را در موقعیتی قرار دهید که از صعود مجدد بازار بهره ببرید. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با بازار صعودی کریپتو

مشخصه اصلی بازار صعودی (یا گاوی) افزایش سریع قیمت ارزهای دیجیتال و ثبت رکوردهای جدید در این بازار است. برای اینکه کاملاً آماده صعود بعدی باشید، باید با بهترین استراتژی‌های کریپتو آشنایی پیدا کنید تا بتوانید با بهره برداری از این فرصت‌های طلایی به سودهای قابل توجهی برسید.

البته، همیشه باید منتظر هر گونه پول بک یا حتی شروع دوره نزولی بازار باشید به خصوص با توجه به اینکه فدرال رزرو دائماً در تلاش است که برای کنترل تورم، نرخ بهره را افزایش دهد. صرف نظر از جو احساسی بازار، همیشه می‌توانید در بازار به سودهای خوبی برسید به این شرط که با رفتار بازار در چرخه‌های مختلف آشنا باشید و برای هر چرخه از یک استراتژی مناسب استفاده کنید.

از طریق آگاهی از جدیدترین تحولات بازار کریپتو و داشتن یک استراتژی قوی می‌توانید با موفقیت با هر شرایطی روبرو شوید. محصولات و ابزارهای مختلفی هستند که به شما برای انجام این کار کمک می‌کنند و در ادامه مطلب با آنها آشنا خواهیم شد. قبل از آن نگاهی به تازه‌ترین فرصت‌هایی داریم که نباید آنها را از دست بدهید.

1. جدیدترین فرصت‌های بازار صعودی

پس از پیاده سازی آپگرید مرج، اتریوم به صورت کامل تبدیل به یک بلاک‌چین اثبات سهامی شد. اما هنوز تحولات کلیدی در راه هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. اولین مورد، هاوینگ سه گانه است که باعث می‌شود عرضه اتریوم به اندازه سه هاوینگ بیت‌کوین کمتر شود.همچنین آپگرید شانگهای اتریوم هم در راه است که به اتریوم نقدینگی اضافه کرده و باعث ظهور پروژه‌های لایه 2 می‌شود که از مرج بهره می‌برند. با چنین پیشرفت‌هایی، ظاهراً فلیپنینگ (پیشی گرفتن ارزش بازار اتریوم از بیت‌کوین) در راه است.

آپگرید شانگهای اتریوم

آپگرید شانگهای اتریوم، مقدمه ساز یکی از آپگریدهای مهم این بلاک‌چین یعنی Surge است. آپگرید شانگهای تقریباً رو به اتمام است و به سرمایه گذاران امکان می‌دهد که از فرصت‌های جدیدی در بلاک‌چین اتریوم بهره مند شوند.

آپگرید شانگهای اتریوم چیست؟

پس از پیاده سازی آپگرید مرج، کاربران می‌توانستند اتریوم‌های خودشان را در زنجیره بیکن استیک کنند اما امکان برداشت آنها را نداشتند. آپگرید شانگهای یک هاردفورک است که قرار است در ماه مارس سال 2023 پیاده سازی شود و امکان برداشت اتر استیک شده را برای کاربران اتریوم فراهم می‌کند.

مزایای آپگرید شانگهای اتریوم

آپگرید شانگهای، به کاربرانی که اتریوم استیک کرده‌اند امکان می‌دهد که توکن‌های خودشان را برداشت کنند بنابراین نقدینگی افزایش یافته و حجم معاملات فعال نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، حجم لیکوئید استیکینگ از طریق پروتکل‌هایی مثل لیدو و راکت پول هم بیشتر می‌شود که در آنها سرمایه گذاران می‌توانند به اندازه 0.01 اتریوم، استیک کنند. زیرساخت‌های جدید استیکینگ مثل شبکه SSV هم که به تمرکززدایی هر چه بیشتر از استیکینگ کمک می‌کنند، می‌توانند باعث شکل گیری فرصت‌های جدیدی برای سرمایه گذاری و تریدینگ شوند.

چطور می‌توان از آپگرید شانگهای اتریوم بهره برد؟

به روش‌های مختلف می‌توانید از این آپگرید بهره ببرید. اولین روش، استیک کردن مستقیم اتریوم یا استیک کردن اتر در پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ مبتنی بر اتریوم است. افزایش حجم نقدینگی می‌تواند باعث افزایش فعالیت‌های معاملاتی در بازار شود چون حالا کاربران می‌توانند اترهای استیک شده خودشان را برداشت کرده و بفروشند. از آنجایی که این رویداد در مجموع مثبت است، ممکن است باعث افزایش قیمت اتر شود.

اما با وجود پتانسیل‌های شانگهای برای افزایش قیمت اتر، تضمینی بر صعود چشمگیر این ارز دیجیتال وجود ندارد. چنین تغییری می‌تواند باعث افزایش نوسان و حتی پول بک کریپتو شود بنابراین نباید تنوع بخشی گزینه‌ها و سرمایه گذاری روی سایر ارزهای دیجیتال بلوچیپ مثل بیت‌کوین و حتی پروژه‌های NFT را فراموش کنید.

 

پروژه‌های لایه 2 اتریوم

اگر قصد سرمایه گذاری روی پروژه‌های لایه دوم اتریوم را دارید، Mantle جزء گزینه‌هایی است که نباید آن را فراموش کنید. یکی از چالش‌های مهم اتریوم، بحث مقیاس پذیری است. پروژه‌های لایه دوم مختلفی سعی داشته‌اند به این چالش رسیدگی کنند و Mantle جدیدترین آنها است. Mantle سعی دارد با رویکرد رولاپ ماژولار منحصربفرد خودش، اتریوم را به شدت مقیاس پذیر کند. این راهکار می‌تواند به حل چالش سه گانه مقیاس پذیری، امنیت و تمرکز زدایی بلاک‌چین کمک کند. با استفاده از Mantle تراکنش‌ها سریع‌تر نهایی شده، سطح امنیت افزایش یافته و کارمزدها کاهش پیدا می‌کند. BitDAO سرمایه گذار پروژه Mantle است. توکن حاکمیتی BitDAO یعنی BIT هم نقش گس را در این شبکه دارد بنابراین ارزش و کاربرد آن افزایش پیدا می‌کند. این باعث می‌شود که BIT جزء گزینه‌های خوب برای خرید و نگه داشتن باشد.

2. بهترین استراتژی‌های سرمایه گذاری و تریدینگ در بازار صعودی

در یک بازار صعودی ممکن است قیمت‌ها به سرعت افزایش پیدا کنند و سطح احساسات مشتریان هم بسیار بالا است. ممکن است این شرایط باعث شود که سرمایه گذاران احتیاط را نادیده بگیرند. اما بازار کریپتو قابل پیش بینی نیست. بنابراین حتی در یک بازار صعودی هم احتیاط و مدیریت ریسک لازم است.

خریدن و نگه داشتن

معمولاً انتظار می‌رود که بازار صعودی، مدت زیادی ادامه پیدا کند بنابراین یکی از استراتژی‌های خیلی خوب برای این بازار، خرید و نگه داشتن ارزهای دیجیتال است. از جمله روش‌های خرید و نگه داری این ارزها می‌توان به اسپات تریدینگ اشاره کرد که در آن تراکنش‌ها به صورت فوری اجرا می‌شوند. علاوه بر سود بردن از افزایش قیمت‌ها، می‌توانید با استیک کردن ارزهای دیجیتال هم به پاداش خوبی برسید.

میانگین هزینه دلاری (یا ریالی)

روش میانگین هزینه دلاری (DCA) به هموارتر کردن نوسانات قیمت و تعدیل میانگین قیمت خرید ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. با این حال، در یک بازار صعودی قوی ممکن است در صورت تداوم افزایش قیمت‌ها، DCA بهترین گزینه نباشد. در چنین مواقعی ممکن است سرمایه گذاری قابل توجه روی یک کریپتوی بلو چیپ و نگه داشتن آن گزینه بهتری باشد.

مدیریت ریسک

بازار کریپتو مملو از ریسک است اما خوشبختانه راه‌هایی برای مدیریت ریسک صرف نظر از شرایط بازار وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از سفارش حد ضرر برای اجرای خودکار سفارش پس از ریزش قیمت‌ها به یک سطح خاص است. روش بعدی، مدیریت نسبت ریسک/سود است که به شما کمک می‌کند یک حد ضرر و سود معقول برای خودتان تنظیم کنید.

عدم استفاده از لوریج شدید

لوریجینگ به استراتژی گفته می‌شود که در آن شما از ارزهای دیجیتالی که از یک پلتفرم قرض می‌گیرید برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنید. همیشه در انتخاب سطح لوریج تعادل را رعایت کنید چون با اینکه ممکن است با این استراتژی سود شما چندین برابر شود از طرفی در صورت ریزش قیمت‌ها به کمتر از یک سطح خاص، ضرر بسیار شدیدی را تجربه خواهید کرد.

ثبت سود به صورت منظم

به دلیل تغییرات پیوسته شرایط و نوسان شدید بازار کریپتو، زمانبندی دقیق رویدادها در این بازار تقریباً غیرممکن است. با توجه به این نکته، خوب است که به صورت منظم سودهای خودتان را حفظ و ماندگار کنید. با فروش بخشی کمی از پوزیشن خودتان برای رسیدن به سود، می‌توانید سودهای خودتان را حفظ کرده و در عین حال فرصت سود بردن از افزایش قیمت‌ها در آینده را پیدا کنید.

تنوع بخشی پورتفولیو

تنوع بخشی سرمایه گذاری‌ها، فرصت‌های جدیدی را در اختیار شما قرار داده و در عین حال سطح ریسک را کاهش می‌دهد. علاوه بر ارزهای دیجیتال بلوچیپ و NFTهای بلوچیپ، به دنبال سرمایه گذاری روی استیبل کوین‌های قوی مثل USD کوین و تتر باشید.

پوشش ریسک با استفاده از آپشن تریدینگ

از طریق آپشن تریدینگ می‌توانید برای پوزیشن خودتان پوشش ایجاد کنید تا سطح ریسک کلی را کاهش داده و بازده خودتان را در چرخه‌های صعودی بازار افزایش دهید.

3. محصولات مفید قابل استفاده در بازار صعودی

در برخی از پلتفرم‌های کریپتو محصولات بسیار خوبی وجود دارند که به شما برای سود بردن از این بازار کمک می‌کنند. از جمله این محصولات می‌توان به مواردی مثل مارجین تریدینگ، کپی تریدینگ، ربات‌های معاملاتی، ماین کردن دارایی‌ها، پلتفرم‌های استخراج نقدینگی و امکانات وب 3 اشاره کرد.

جمع بندی

برای اینکه آماده بهره برداری از فرصت‌های پیش رو در بازار صعودی باشید، کافیست اطلاعات خودتان را در رابطه با بازار افزایش دهید و استراتژی‌های سرمایه گذاری و تریدینگ خودتان را طبق نکاتی که در این مطلب مرور کردیم، تنظیم کنید.